نادر انقطاع کیست و اصالتا اهل کجاست +عکس

0

نادر انقطاع کیست ، نادر انقطاع الان کجاست ، نادر انقطاع برنده جایزه فیزیک ، نادر انقطاع اصالتا اهل کجاست ، نادر انقطاع Nader Engheta متولد کدام شهر ایران است ، عکس همسر نادر انقطاع

بیوگرافی و زندگینامه نادر انقطاع

نادر انقطاع (متولد ۱۶ مهر ۱۳۳۴ در تهران) دانشمند ایرانی-آمریکایی است. او استاد ندویل رمسی در دانشگاه پنسیلوانیا است و با دانشکده‌های مهندسی برق و سامانه‌ها، مهندسی پزشکی، فیزیک و ستاره‌شناسی همکاری دارد.

نادر انقطاع از پیشتازان نانوفناوری در جهان به‌شمار می‌آید. پژوهشهای او در زمینه فراماده و نقش نور در نانوفناوری، بر رشته های بسیاری از ستاره‌شناسی و علوم رایانه گرفته تا پزشکی و فنون ارتباطات تأثیر گذاشته‌است. او در زمینه‌های متامواد، اپتیک تبدیل، اپتیک پلاسما، نانوفوتونیک، فوتونیک گرافین، نانومواد، اپتیک نانوسکیل، نانو آنتن‌ها، و آنتن‌های مینیاتوری پژوهش‌هایی انجام داده‌است.

نادر انقطاع بیوگرافی نادر انقطاع ایرانیان آمریکا افراد مشهور ایرانی

تحصیلات نادر انقطاع

نادر انقطاع کارشناسی خود را از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد و دکترای خود را از مؤسسه فناوری کالیفرنیا دریافت کرد. او از سال ۱۳۵۷ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد.

افتخارات نادر انقطاع

نادر انقطاع استاد دانشگاه پنسیلوانیا در زمینه الکترومغناطیس، موفق به دریافت مدال طلای جامعه بین‌المللی حرفه‌ای در اپتیک و فوتونیک کاربردی (اسپای) در سال ۲۰۱۵ شد. این مدال که در گذشته توسط چارلز هارد تاونز (پدر لیزر) در سال ۱۹۶۴ و چارلز کائو («پدرخواندهٔ پهنای باند» «پدر فیبر نوری» یا «پدر ارتباطات با فیبر نوری») در سال ۲۰۰۹ کسب شده‌است بالاترین نشان اهدایی اسپای است. در سال ۲۰۲۳ وی برنده مدال بنجامین فرانکلین ، یکی از قدیمی‌ترین جوایز علمی شد. پیش از این افرادی مانند اینشتین ، نیکولا تسلا و الکساندر گراهام بل این جایزه را دریافت کرده‌اند.این جایزه آخرین بار سال ۱۹۹۷ میلادی به یک دانشمند انگلیسی اهدا شده بود.

نادر انقطاع بیوگرافی نادر انقطاع ایرانیان آمریکا افراد مشهور ایرانی

جوایز نادر انقطاع

  • جایزه پژوهشگر جوان بنیاد علوم ملی ایالات متحده آمریکا (۱۹۸۹)
  • فلوی مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک، (۱۹۹۶)
  • جایزه جرج هیلمیر برای پژوهش برتر (۲۰۰۸)
  • جایزه الکترومغناطیس مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک، (۲۰۱۲)
  • مدال طلای بالتازار ون در پل اتحادیه جهانی علوم رادیویی، (۲۰۱۴)
  • مدال طلای انجمن بین‌المللی اپتیک و فوتونیک (۲۰۱۵)
  • مدال مؤسسه فیزیک اسحاق نیوتن به علت پژوهش در زمینه الکترومغناطیس، فراماده و نانوفناوری (۲۰۲۰)
  • جایزه بنجامین فرانکلین (۲۰۲۳)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ