بانک های حساب وکالتی طرح یکپارچه خودرو (لیست اسامی)

19

بانکهای حساب وکالتی طرح یکپارچه ، بانک های وکالتی سامانه یکپارچه ، اسامی بانک های حساب وکالتی ، بانکهای عامل طرح یکپارچه خودرو

لیست بانک های وکالتی سامانه یکپارچه خودرو

به اطلاع عموم متقاضیان خودروهای داخلی می‌رساند، طرح یکپارچه عرضه بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی با شرایط مندرج در اطلاعیه، از امروز شنبه آغاز می‌شود.

اطلاعیه مذکور تاکید دارد: ضروری است متقاضیان طرح پیش از آغاز فرآیند، مندرجات اطلاعیه را بادقت مطالعه کنند.

پس از مطالعه دقیق مندرجات اطلاعیه و در صورت پذیرش شرایط طرح، متقاضیان می‌توانند از تاریخ امروز شنبه ۲۰ اسفندماه تا پایان وقت اداری سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه نسبت به ایجاد حساب وکالتی در بانک‌های مندرج در اطلاعیه، اقدام کنند.

سپس صرفاً متقاضیان واجد شرایط که اطلاعات آنها از سوی بانک ارسال شده است، می‌توانند از روز جمعه ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور تشکیل لیست نوبت‌دهی (لیست انتظار) برای خودروی مدنظر، در سامانه https://www.esalecar.ir اقدام کنند.

سازوکار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی:

فرایند طرح یکپارچه عرضه بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی شامل سه مرحله زیر است:

مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا مندرج در همین اطلاعیه که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود کرده‌اند امکان ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت‌دهی و یا حق‌تقدم خرید خودروهای داخلی بر مبنای لیست انتظار را خواهند داشت؛ بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به نفع سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مسدودکردن وجه اعتبار است.

زمان پیش‌بینی شده برای وکالتی کردن حساب شخصی به نفع سازمان حمایت برای این طرح و مسدود کردن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ است. در این بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش ثبت نام در سامانه بر مبنای اطلاعات واصله از بانک‌ها تهیه می‌شود.

صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خود اقدام کرده‌اند، می‌توانند از روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی خودروهای داخلی اقدام کنند.

تبصره ۱: موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت‌دهی کلیه خودروهای داخلی “صد میلیون تومان” است و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان وجود داشته باشد لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی در نظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی است.

تبصره ۲: ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص (حداکثر تا پایان فروردین ماه) مسدود گردد و قابل برداشت نمی‌باشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می‌شود و از لیست انتظار حذف می‌شود.

تبصره ۳: امکان ثبت نام صرفاً در یک خودرو وجود دارد و ثبت نام از کسانی که پیش از این در لیست نوبت‌دهی خودروهای وارداتی ثبت نام کرده‌اند، وجود ندارد. شود. ثبت نام وی ملغی می‌شود.

تبصره ۴: ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت‌دهی هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌نماید و تعهد خودروساز صرفاً بر اساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می‌گیرد.

تبصره۵: ضروری است علاوه بر دارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده و چنانچه در هر مرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز، مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می‌شود.

مرحله دوم: نوبت‌دهی و اعلام زمان‌بندی به‌ازای هر محصول مشخص

پس از نوبت‌دهی لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، بر اساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان برنامه‌ریزی شده برای تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه یکپارچه تعیین اولویت خودرو، اعلام می‌شود.

تبصره ۱: اعلام زمان‌بندی بر اساس لیست انتظار در فروردین ماه ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می‌شود.

تبصره ۲: قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار بر اساس زمان‌بندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی‌نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و بر اساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و بر اساس مفاد قرارداد منعقده شکل می‌گیرد.

تبصره ۳: در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمان‌بندی متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام کند و در صورت تمایلِ متقاضی واجد شرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمان‌بندی اعلامی در این مرحله، می‌تواند تا نسبت به قطعی کردن ثبت نام بر اساس فراخوان خودروساز و با تکمیل وجه در حساب خودروساز و بر اساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمان‌بندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج شود.

۲ حساب وکالتی لازم است یا یک حساب کافی است؟

امید قالیباف در پاسخ به این سوال که متقاضیان خرید خودرو که قصد ثبت نام در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو و همچنین طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی را دارند باید دارای دو حساب وکالتی باشند یا یک حساب کافی است؟ گفت: متقاضیان خرید خودرو که قصد ثبت نام در طرح یکپارچه عرضه خودرو‌ داخلی و  همچنین فروش فوق‌العاده ایران خودرو را دارند می‌توانند یک حساب وکالتی داشته باشند و ضرورتی نیست  که دو حساب افتتاح کنند اما در میزان موجودی این حساب تغییراتی ایجاد می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت بیان داشت: براین اساس متقاضی خرید باید برای انتخاب دو خودرو در حساب وکالتی موجودی داشته باشد.  به عنوان مثال اگر خریدار برای خرید خودرو از ایران خودرو حساب وکالتی دارد و براساس نوع خودرو مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان  واریز  کرده است و قصد ثبت نام در طرح یکپارچه  عرضه خودروهای داخلی را نیز دارند باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان دیگر در این حساب واریز کند و در مجموع مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان در حساب خود پول داشته باشد.

قالیباف اظهار داشت: بنابراین اگر با یک حساب وکالتی، متقاضی می ‌خواهد در طرح ایران خودرو و طرح یکپارچه شرکت کند باید به اندازه مبالغ هر ۲ طرح در حساب موجودی داشته باشد.

وی افزود: طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی مشمول طرح جوانی جمعیت می‌شود اما شامل طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نمی‌شود و سهمیه‌ای برای جایگزینی خودروهای فرسوده وجود ندارد.

حساب وکالتی بانک های حساب وکالتی

اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند

اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از رسالت، آینده، اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، سینا، شهر، مهرایران، کشاورزی، پست بانک، سرمایه، تجارت ، ملی ، صنعت و معدن ، صادرات ، رفاه ، پاسارگاد ، سپه ، پارسیان ، کارآفرین ، ملل ، اعتباری نور ، مسکن ، دی ، توسعه تعاون و ملت  که در سامانه ذکر شده اعلام شده است.

*پس از ۲۳ اسفند، و پالایش داده‌ها که معمولا یک تا دو روز زمانبر است از ۲۶ اسفند تا ۲۸ اسفند متقاضیان واقعی که احراز شرایط شده اند می‌توانند برای ثبت نام خودرو‌های مورد نظرشان اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 19 )
  1. کاظم می گوید

    چرا بانک سپه نیست قابل توجه آقایان مسول؟

    1. تت می گوید

      مگه کورید

  2. مهدی می گوید

    بانک سپه هم هست نگران نباشید

    1. الهام می گوید

      نیست که
      خدا لعنتتون کنه که اینقدر ملت رو مسخره کردین

      1. بهروز می گوید

        بانک سپه هم میشه
        ولی باید از این لینک وارد بشین
        https://vbank.banksepah.ir/

    2. احسان می گوید

      مال ما از قبل بود ایا دوباره باید وکالتی کنیم بانک سپه یا ن اصلا توی لیست نیست

    3. محمدحسین برزوئی می گوید

      ۲۳ بانک هست بانک سپه نیست نگرانم، انجا حساب دارم

      1. صالح می گوید

        دوستان بانک سپه هم هستش نگران نباشید از طریق حضوری یا از توی این سایت میشه ثبت نام وکالتی کرد
        vbank.banksepah.ir

  3. باب می گوید

    آیا بانک سپه را هم ب اسامی بانکها اضافه میکنند؟

  4. علی می گوید

    سلام
    بانکهای حساب وکالتی طرح یکپارچه خودرو که در بالا اشاره شده بانک سپه وجود ندارد اگر واقعا کسی اطلاعات موثقی دارد اطلاع رسانی کنید ممنون تواین شرایط و جابجای کردن وجه به این بانک اون بانک….

    1. بهروز می گوید

      بانک سپه هم هستش
      من انجام دادم

  5. حسین می گوید

    سپه جه شد

    1. محمدحسین می گوید

      سپه چون بانک دوران شاهنشاهی است … قبولش ندارند فکر نکنم باشد

  6. سعید می گوید

    نوشته سپه هم هست!
    اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از رسالت، آینده، اقتصاد نوین، ایران‌زمین، گردشگری، سینا، شهر، مهرایران، کشاورزی، پست بانک، سرمایه، تجارت ، ملی ، صنعت و معدن ، صادرات ، رفاه ، پاسارگاد ، سپه ، پارسیان ، کارآفرین ، ملل ، اعتباری نور ، مسکن ، دی ، توسعه تعاون و ملت که در سامانه ذکر شده اعلام شده است.

  7. پیام می گوید

    سلام من واسه فروش فوق العاده ایران خودرو ثبت نام کردم بعد گفتن با یه حساب نمیشه مگه اینکه ۲۳۰موجودی داشته باشه ولی من الان اقدام کردم دیدم شد پیام اومده که ۱۰۰تومن مسدود شده
    نظرتون چیه ؟

  8. آیدین می گوید

    سلام
    من از طریق بانک مسکن حساب وکالتی باز کردم و صد میلیون تومن رو‌ هم واریز کردم ولی پیام مسدودی واسم نیومده . کسی میدونه چرا؟

  9. نیکا می گوید

    آقا یکی بگه بانک سپه هست یا نیست خواهشن

  10. نسرین می گوید

    گفتن حساب رو وکالتی کنید حالا میگن باید وکالتی کنید واسه طرح یکپارچه سازی.من کارم رو بانک ملی انجام داد وتیک طرح یکپارچه سازی رو نزده و زیر بار هم نمیره یک هفته است پول رو هم واریز کردم.اما چون وکالتی واسه طرح یکپارچه نشده نمیشه ثبت نام کنیم.آخه چرا هی برنامه رو عوض می کنید وکالتی،وکالتیه دیگه باز این طرح جدید چیه همه رو سردرگم کردید هیچ کسم جواب گو نیست.سامانه ۱۲۴ هم اصلا پاسخگو نیست.این همه دوندگی کن پول جور شه آخرش نشه.چه وضعیه خدایی

  11. فرشید می گوید

    سلام آیا مشمولان طرح جوانی جمعیت هم باید حساب وکالتی باز کنند