شب قدر امسال چند شنبه است | تاریخ شب قدر ۱۴۰۲

0

اگر می خواهید بدامید که شب قدر ۱۴۰۲ چند شنبه است و شب قدر کی است ۱۴۰۲ و شب قدر امسال چندمه و شب های قدر چندم فروردین است با ساتین همراه باشید

شب قدر امسال چند شنبه است ۱۴۰۲

در بین سه شب قدر در ماه مبارک رمضان فقط فردای دومین شب قدر که مصادف با روز بیست و یکم رمضان و شهادت حضرت علی (ع) است، به عنوان تعطیل رسمی در تقویم ایران اعلام شده است.

تاریخ شب‌های قدر ماه رمضان سال ۱۴۰۲

  • تاریخ دقیق اولین شب قدر سال ۱۴۰۲ مصادف با روز یکشنبه ۲۰ فروردین و هم زمان با شب نوزدهم ماه رمضان سال ۱۴۴۴ قمری و روز نهم آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی است.
  • تاریخ دقیق دومین شب قدر سال ۱۴۰۲ مصادف با روز سه شنبه ۲۲ فروردین و هم زمان با شب بیست و یکم ماه رمضان سال ۱۴۴۴ قمری و روز ۱۱ آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی است.
  • تاریخ دقیق سومین شب قدر سال ۱۴۰۲ مصادف با روز پنجشنبه ۲۴ فروردین و هم زمان با شب بیست و سوم ماه رمضان سال ۱۴۴۴ قمری و روز ۱۳ آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی است.

شب قدر تاریخ شب قدر

تفاوت شب قدر با شب احیا

احیا به معنی شب زنده داری، یعنی شب را به دعا و عبادت سپری کردن است. احیا یکی از سنت‌های مهم در بین مسلمانان بوده و مهم‌ترین شب‌ها برای برگزاری مراسم احیا شب‌های قدر یعنی شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان است. پس شب قدر و شب احیا به یک معنا نیست و در واقع شب قدر یکی از شب‌هایی است که احیا و شب زنده داری در این شب فضیلت زیادی دارد. بنا بر روایات و احادیث، احیا در شب اول ماه رجب، شب نیمه شعبان، شب عید فطر و شب عید قربان نیز ثواب زیادی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ