عباس جعفری دولت آبادی کجاست +عکس

0

عباس جعفری دولت آبادی الان کجاست و چکار می کند

عباس جعفری دولت آبادی متولد ۱۳۳۶ در دولت آباد برخوار اصفهان، دادستان عمومی و انقلاب تهران بود. وی پیش از آن سمت‌هایی همچون ریاست کل دادگستری استان خوزستان و همچنین سرپرست مجتمع قضایی خانواده تهران را بر عهده داشته‌است.
جعفری دولت آبادی در ۸ شهریور ۱۳۸۸ از سوی صادق لاریجانی رئیس سابق قوه قصائیه به سمت دادستان عمومی وانقلاب تهران منصوب شد و پس از انتصاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه، عباس جعفری دولت‌آبادی با درخواست خود از این سمت تقریباً استعفا داد و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۹۸ به جای او علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس به این سمت منصوب شد.

عباس جعفری دولت آبادی سوابق عباس جعفری دولت آبادی

مسافرکشی جعفری دولت آبادی دادستان سابق تهران واقعیت دارد؟

تصویری از جعفری دولت‌آبادی، دادستان سابق تهران در فضای مجازی منتشر شده که او را در حال مسافرکشی نشان می‌دهد.

عباس جعفری دولت آبادی سوابق عباس جعفری دولت آبادی

علی احمدنیا، خبرنگار، در توییتی مدعی شد جعفری دولت آبادی، دادستان سابق تهران، پس از بازنشستگی در اقدامی اعتراضی به مسافرکشی روی آورده است.

او در این باره نوشته بود: «آقای جعفری دولت آبادی که مشکل مالی هم ندارند این روزها با پراید همسرشان مشغول به کار شده اند. از نظر خودم این عمل دولت آبادی بعد از بازنشستگی شبانه در اعتراض به رفتار سیستم با او بعد از ۱۰ سال دادستانی تهران است. نمیگم انقلاب فرزندانش را می خورد اما آقایان این آسیاب به نوبت است.»

علی ایوبی، خبرنگار شرق، در یادداشتی خاطره ای از سوار شدن به تاکسی دادستان سابق تهران و گفتگو با او درباره ی شغل جدیدش نقل کرده است.

در یادداشت علی ایوبی آمده است:

انگار مسافرکشی نه کار اول و دوم و حتی سوم بلکه جزء امور روزمره همه ما شده؛ اما اینکه روزنامه‌نگاری توییت کند دادستان سابق تهران با پراید مسافرکشی می‌کند، حتما عجیب و شاید دروغ به نظر می‌آید؛ ولی من در اوایل بهار و چند‌روزی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت اتفاقی در مسیر خانه به دفتر روزنامه سوار تاکسی آقای عباس جعفری‌ دولت‌ آبادی شدم.

بله، او که تا سال ۹۸ و به مدت ۱۰ سال دادستان پایتخت بود، بدون کت‌و‌شلوار همیشگی خود، با پیراهن معمولی که آستین‌های آن را بالا زده بود، با پرایدش جلوی مسافران می‌ایستاد و آنها نیز بدون آنکه او را بشناسند، سوار و پیاده می‌شدند.

من که در صندلی پشت نشسته بودم و دادستان سابق را در مراسم‌های رسمی و از راه دور دیده بودم، در ابتدا شک کردم؛ اما وقتی دست چپ خود را که از مچ قطع شده، بالا آورد تا عرق خود را پاک کند، مطمئن شدم که خود اوست.

منتظر ماندم تا مسافرها پیاده شوند و سر صحبت را باز کردم، وقتی پرسیدم آیا شما آقای جعفری‌ دولت‌ آبادی هستید، از آینه من را نگاه کرد و با لهجه اصفهانی تأیید کرد و گفت بازنشسته شده و برای تفریح مسافرکشی می‌کند.

به شوخی گفتم می‌دانید تفریح شما شغل خیلی از مردم این شهر است؟ تأیید کرد و گفت برای اینکه حوصله‌اش سر نرود، برای خود مشغولیت درست کرده است.

منبع: بامدادنو

این مطلب از سایر رسانه ها بازنشر شده است و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود و صحت خبر ارائه شده به عهده منبع خبر می باشد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ