آیت الله عباسعلی سلیمانی کیست و علت قتل او چیست

0

آیت الله عباسعلی سلیمانی کیست و علت قتل او چیست

آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان چرا کشته شد و چه کسانی آیت الله سلیمانی را به قتل رسانند و ایشان را ترور کردند.

عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (متولد ۱۳۲۶ اصالتا اهل اسبوکلا سوادکوه ، مرگ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر) ، نماینده مجلس خبرگان رهبری است.

وی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱ پس از عبدالنبی نمازی بود.  وی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان نیز بوده‌است.

سلیمانی در تاریخ جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ از مردم سیستان و بلوچستان در نماز جمعه از منصب امامت جمعه این شهر خداحافظی کرد.

عباسعلی سلیمانی امام جمعه اخبار بابلسر

بیوگرافی و زندگینامه عباسعلی سلیمانی

در سال ۱۳۲۶ شمسی در خانواده‌ای متدین در سوادکوه مازندران بدنیا آمد. در سن ۵ سالگی به مکتبخانه رفت و در ۱۲ سالگی وارد حوزه علمیه قم شد بعد از مدتی به حوزه علمیه کوهستان رفت و برای تکمیل دروس علمیه به مشهد رفت، سپس در سال ۱۳۴۷ برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم بازگشت. درکنار تحصیل، به تبلیغ و تدریس علوم دینی پرداخت و به شهرها و روستاهای مختلف سفر کرد.

امام جمعه سابق زاهدان در بابلسر مازندران کشته شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مازندران از سوء قصد به آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در بابلسر خبر داد.

روح الله سلگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آیت الله سلیمانی صبح امروز در حمله مسلحانه توسط افرادی به قتل رسید و ضارب نیز دستگیر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ