حقوق نمایندگان مجلس چقدر است

0

حقوق نمایندگان مجلس چقدر است سال ۱۴۰۲

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ و تشریح این مطالبه مردم گفت: نمایندگان دو حساب دارند که حقوق‌شان به یک حساب و هزینه‌های دفترشان به حساب دیگر آنها واریز می‌شود.

وی افزود: حقوق ماهانه نمایندگان حدود ۲۰ میلیون تومان است که افزایش حجم کار تأثیری در زیاد شدن آن ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: در مورد هزینه‌های دفتر نمایندگان در حوزه‌های انتخابی نیز مبلغ واریزی متفاوت است و در حوزه‌های انتخابی که وسعت آنها بیشتر است این واریزی افزایش پیدا می‌کند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: بنده نماینده سه شهرستان در استان قم هستم و مبلغی که برای هزینه‌های دفتر به حسابم واریز می‌شود ۵۳ میلیون تومان است.

وی افزود: من در حوزه انتخابیه خود ۸ دفتر دارم که ۳ دفتر در قم و ۵ دفتر در شهرستان‌های دیگر استان است و ۳۳ کارمند در دفاتر بنده مشغول به کار هستند که ۱۰ نفر آنها از کارمندان دولت هستند و هزینه همه این دفاتر و ۲۳ کارمند باید از محل ۵۳ میلیون تومانی که ماهانه به حسابم واریز می‌شود پرداخت کنم.

وی اظهار داشت: هر نماینده می‌تواند ۵ نفر از کارمندان خود را از بین کارکنان دولت انتخاب کند و با توجه به اینکه من نماینده معین نماینده مستعفی قم هستم می‌توانم ۱۰ کارمند را به عنوان کارمندان دفتر و مشاوران خود داشته باشم.

حقوق نماینده مجلس حقوق نمایندگان مجلس اخبار مجلس شورای اسلامی

امیرآبادی خاطرنشان کرد: با این حساب از ۳۳ کارمند ۱۰ نفر از بین کارمندان دولت هستند و حقوق ۲۳ کارمند دیگر را باید خودم پرداخت کنم.

بنابراین مجموع واریزی نماینده های مجلس به طور متوسط از ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد که تنها حدود ۲۰ میلیون تومان از این مبلغ برای حقوق شخصی نماینده ها است و مابقی هزینه دفاتر و مشاورین و مسوولین دفتر و هزینه های جاری مانند رفت و آمدها و … است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ