تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ به تفکیک رشته

0

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ به تفکیک رشته ، تعداد غایبین کنکور ۱۴۰۲

در نوبت دی ماه کنکور ۱۴۰۲ تعداد ۹۷۸ هزار نفر و در نوبت تیرماه کنکور ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند. با توجه به اینکه برخی در نوبت دی و برخی در نوبت تیر و برخی در هر دو نوبت شرکت کردند و برخی در گروه آزمایشی متفاوتی در دو نوبت آزمون دادند، در مجموع برای یک میلیون و ۲۱۰ هزار نفر در پنج گروه آزمایشی کارنامه صادر شده است و ملاک نهایی برای پروسه انتخاب رشته برای رشته‌های با آزمون تعداد یک میلیون و ۲۱۰ هزار نفر است که می‌توانند انتخاب رشته کنند.

آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۲

حدود ۴۲ درصد داوطلبان کنکور مربوط به گروه علوم تجربی، ۳۱.۵ درصد مربوط به گروه علوم انسانی، ۱۲ درصد مربوط به گروه علوم ریاضی، ۸.۶ درصد مربوط به گروه زبان و ۵ درصد مربوط به گروه هنر است.

تعداد کل ثبت نام کنندگان در نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر است که از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۶۱ درصد زن و تعداد ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر معادل ۳۹ درصد مرد هستند.

تعداد ثبت نام کنندگان در تهران ۱۰۴ هزار و ۴۹۵ نفر است که از این تعداد ۶۱ هزار و ۴۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد زن و تعداد ۴۳ هزار و ۸۵ نفر معادل ۴۱ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان در خارج از کشور ۲۴۰ نفر هستند که در ۱۳ کشور خارجی کنکور برای آنها برگزار می شود.

تعداد ۴۱۷ شهرستان محل برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ هستند و ۶۶۲ محل حوزه های امتحانی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و در نهایت یک هزار و ۹۵۵ حوزه فرعی هستند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ انسانی

تعداد ثبت نام کنندگان گروه علوم انسانی ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر بودند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور تیر ۱۴۰۲ انسانی : ۳۸۰.۲۴۵ نفر

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۱ ریاضی

تعداد ثبت نام کنندگان گروه علوم ریاضی و فنی نیز ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر بودند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور تیر ۱۴۰۲ ریاضی : ۱۴۷.۳۱۷ نفر

تعداد شرکت کنندگان کنکور ۱۴۰۲ تجربی

تعداد ثبت نام کنندگان گروه علوم تجربی نیز تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر بودند

تعداد شرکت کنندگان کنکور تیر ۱۴۰۲ تجربی : ۵۰۴.۴۰۸ نفر

تعداد شرکت کنندگان کنکور زبان ۱۴۰۲

در گروه زبان های خارجی ۹۲ هزار و ۲۹۷ داوطلب و گروه هنر ۶۱ هزار و ۷۰۲ ثبت نام کرده بودند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور تیر ۱۴۰۲ تجربی : ۱۰۴.۴۳۵ نفر

تعداد شرکت کنندگان گروه های آزمایشی کنکور تیرماه ۱۴۰۲

دکتر علی صدر در نشست خبری صبح امروز با اشاره به انتشار کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش گفت: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در صبح و عصر روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۱۹۵۵ حوزه فرعی، ۶۶۲ حوزه اصلی و در ۴۱۷ شهرستان و ۱۳ حوزه امتحانی خارج کشور برگزار می‌شود و تعداد ۱/۱۱۹/۴۳۶نفر در مجموع در این آزمون شرکت کرده اند .

وی در خصوص زمان بندی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای گروههای آزمایشی پنج گانه گفت: گروه‌های آزمایشی علوم انسانی وعلوم ریاضی و فنی صبح چهارشنبه و گروه آزمایشی هنر عصر چهارشنبه ۱۴ تیر، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنج شنبه و گروه آزمایشی زبان عصر پنج شنبه  ۱۵ تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: خانم ها ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر و آقایان ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر هستند که ۶۱ درصد زنان و ۳۹ درصد مردان در این آزمون نام نویسی کرده اند البته تعداد خانم ها در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی؛ علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی از آقایان بیشتر است فقط در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد آقایان فزونی یافته است..

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: گروه آزمایشی علوم تجربی با ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر بیشترین  داوطلب را  و گروه آزمایشی هنر با ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب را در برمی گیرد و در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر، در گروه علوم انسانی ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر، در گروه آزمایشی زبان های خارجی ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به مراحل دریافت کارت گفت: داوطلبان باید با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی/ شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه پرینت از برگه راهنمای شرکت در آزمون  و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده اند (علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی) دارای ۲ یا ۳ کارت هستند و لازم است داوطلبان طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

تعداد شرکت کنندگان کنکور تعداد داوطلب کنکور اخبار کنکور 1402

تعداد کل ثبت نام کنندگان در نوبت دوم کنکور سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر است که از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۶۱ درصد زن و تعداد ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر معادل ۳۹ درصد مرد هستند.

تعداد ثبت نام کنندگان در تهران ۱۰۴ هزار و ۴۹۵ نفر است که از این تعداد ۶۱ هزار و ۴۱۰ نفر معادل ۵۹ درصد زن و تعداد ۴۳ هزار و ۸۵ نفر معادل ۴۱ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان در خارج از کشور ۲۴۰ نفر هستند که در ۱۳ کشور خارجی کنکور برای آنها برگزار می شود.

بیشترین شرکت کننده در گروه علوم تجربی با تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر است، پس از آن گروه علوم انسانی با ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر در رده بعدی قرار دارد، در گروه علوم ریاضی و فنی نیز ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر شرکت می کنند، گروه زبان های خارجی ۹۲ هزار و ۲۹۷ داوطلب و گروه هنر ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب دارد.

تعداد شرکت کنندگان خانم بیشتر از آقایان

جدول آماری تعداد ثبت نام کنندگان در نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ به تفکیک گروه آزمایشی

گروه آزمایشی زن مرد جمع درصد/ زن درصد/ مرد
علوم ریاضی فنی ۴۸ هزار و ۲۹۵ نفر ۸۸ هزار و ۵۵۶ نفر ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر ۳۵ درصد ۶۵ درصد
علوم تجربی ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر ۱۶۶ هزار و ۲۲۴ نفر ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر ۶۶ درصد ۳۴ درصد
علوم انسانی ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ نفر ۱۲۹ هزار و ۱۳۵ نفر ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر ۶۲ درصد ۳۸ درصد
هنر ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر ۱۵ هزار و ۸۲۰ نفر ۶۱ هزار و ۷۰۲ نفر ۷۴ درصد ۲۶ درصد
زبان های خارجی ۶۰ هزار و ۱۶ نفر ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر ۶۵ درصد ۳۵ درصد
جمع ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ ۶۱ درصد ۳۹ درصد

 

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، حدود ۹۷۸ هزار داوطلب در پنج گروه آزمایشی نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند.

گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ نفر بیشترین تعداد داوطلب را به خود اختصاص داد، پس از آن گروه علوم انسانی ۳۱.۶ درصد داوطلبان را اختیار داشت، در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر شرکت کردند، گروه هنر ۳.۹۹ درصد داوطلبان و گروه زبان ۶ درصد داوطلبان را در اختیار داشتند.

ثبت‌نام برای شرکت داوطلبان در نوبت دوم این آزمون نیز در چند روز گذشته انجام شد، بر اساس اعلام آمار اولیه تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این نوبت ثبت نام کردند.

با توجه به این آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان در نوبت دوم آزمون سراسری بیشتر از نوبت اول بوده است.

نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می شود.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نمره داوطلبان در هر یک از دو نوبت می‌تواند براساس تمایل خود داوطلب برای پذیرش وی در نظر گرفته شود.

تعداد ثبت نام کنندگان کنکور نوبت اول و دوم ۱۴۰۲

نوبت اول (دی)  ۹۱۵ هزار و ۱۵۱ داوطلب
نوبت دوم (تیر) ۱ میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب

 

تعداد شرکت کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۱

تعداد شرکت کنندگان گروه های آزمایشی کنکور ۱۴۰۱
علوم ریاضی و فنی ۱۲۰۰۹۵
علوم تجربی ۴۵۰۵۷۷
علوم انسانی ۳۰۹۰۰۰
هنر ۳۹۰۰۰
زبان های خارجی ۵۹۰۰۰
جمع ۹۱۵۱۵۱

 

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ