دکوراسیون سبک مینیمال

0

چگونه خانه خود را به سبک مینیمال دکوراسیون کنیم؟ در ابتدا باید بدانید که مینیمالیست بودن به چه معناست؟ چراکه این سبک مناسب افرادی است که شخصیتی شبیه و هماهنگ با این سبک دارند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون خانه به سبک مینیمال

قبل از انتخاب سبک مینیمال برای دکوراسیون اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است: شما چه نوع شخصیتی دارید؟ آیا شما تمایل به جمع آوری انواع اشیاء در خانه دارید یا ترجیح میدهید لوازم کمتری داشته باشید؟ انتخاب سبک دکوراسیون باید با شخصیت شما هماهنگی داشته باشد. چراکه در غیر این صورت در خانه خود احساس آرامش نخواهید داشت.

مینیمالیست بودن به چه معناست؟

بدین معنا که شما تمایل به خلوت بودن خانه داشته باشید و در خانه خود لوازم کمتری نگهداری کنید. خصوصیت بارز این سبک دکوراسیون این است که در خانه ای با سبک مینیمال احساس خفگی نمی‌کنید. درواقع این سبک به شما اجازه می‌دهد که فضای بیشتری داشته باشید و آزادی را در خانه خود احساس کنید. فضاهای خالی در دکوراسیون سبک مینیمال بیشتر از فضای پر می‌باشند. تمیز کردن خانه هایی که با این سبک دکوراسیون شده اند، نسبتا راحت تر است.

آلخاندرو خودوروفسکی نویسنده و نمایشنامه نویس شیلیایی میگفت: زمان، چیزهای زائد را از بین می‌برد و چیزهای ضروری را حفظ می‌کند.

 

یک خانه مینیمالیستی باید چگونه باشد؟

این دکور کاملاً با یک سبک زندگی بسیار ساده، دقیق، منظم و به دور از سردرگمی و هرج و مرج مطابقت دارد. سبک مینیمالیستی برای اثاثیه و لوازم خانه در دهه ۶۰ متولد شد و پس از آن بخش های دیگر مانند هنر و ادبیات را نیز در برگرفت.

در فضا و محیط شلوغ، هیچ شیئی جای خود را پیدا نمی‌کند و یافتن لوازم مورد نیاز دشوار است. ایجاد فضای خالی بدین معناست که برای چیزهایی که اهمیت بیشتری دارند، جا باز کنیم: وقتی چیزهای زائد در دید شما نباشند، پیدا کردن لوازم مورد نیاز بسیار آسان تر خواهد بود.

این همان معنای خانه مینیمالیستی است. آیا فکر می‌کنید که این محیط متعلق به شماست؟ اگر پاسخ مثبت است، پس باید کمی بیشتر به جزئیات بپردازید تا بفهمید که چگونه خانه خود را دکوراسیون کنید، به خصوص زمانی که محیط و فضای کمی دارید.

سبک مینیمال در خانه کوچک

در سبک مینیمال تفاوتی ندارد که متراژ خانه شما چقدر باشد. در هرصورت در این سبک فضاهای خالی بیشتر از فضاهای پر می‌باشند. البته دکوراسیون خانه ای کوچک به این سبک می‌تواند کمی دشوار تر باشد.

دکوراسیون داخلی

در اینجا دستورالعمل هایی را به شما خواهیم گفت که می‌تواند به شما در درک نحوه تجهیز یک خانه به سبک مینیمال کمک کند:

  • حذف چیزهای زائد: برای داشتن ذهنی آرام تر و زندگی پیچیده تر، اشیاء بی فایده را دور بریزید و از آن ها خلاص شوید.
  • حداقل فضای مورد نیاز: مبلمان مناسب با متراژ خانه خود را انتخاب کنید. نکته مهم این است که آنها کاربردی، مناسب و دارای خطوط اساسی باشند. توجه کنید انتخاب مبلمان بزرگ برای خانه ای با متراژ کم مناسب نمی‌باشد. فضای خالی در سبک مینیمال حاکم است. این سبک مانند سکوت، بسیار شیواتر از چیزی است که با صدای بلند بیان می‌شود.
  • انتخاب دقیق رنگ ها: رنگ ها و سایه های طبیعی به این سبک تعلق دارند. حتی اگر سفید رنگ اصلی در دکوراسیون باشد، می‌توانید آن را با رنگ های ملایمی مانند، خاکستری و بژ ترکیب کنید. اگر می‌خواهید محیط خانه را گرمتر و دلپذیر تر کنید، انتخاب رنگ بژ میتواند انتخاب هوشمندانه ای باشد. اما در صورتی که قصد دارید یک تضاد عالی ایجاد کنید، رنگ مشکی را انتخاب کنید.
  • مواد مدرن و کاربردی: سیمان و رزین برای کف، چرم برای پوشش و شیشه را  برای میز و کابینت روشویی حمام انتخاب کنید. استفاده از چوب نیز می‌تواند در یک خانه مینیمال هوشمندانه و کاربردی باشد.
  • فضای لازم برای نور طبیعی: نور طبیعی، می‌تواند سبب دلپذیرتر و روشن تر شدن محیط شود. سعی کنید نور طبیعی را از خانه دریغ نکنید و جلوی پنجره ها را نپوشانید.

دکوراسیون داخلی

اتاق نشیمن به سبک مینیمال

اگر دستورالعمل ها را در نظر بگیرید، بهترین کار این است که از خطوط اولیه و هندسی شروع کنید. لازم است به لوازم خانه خود توجه کنید و هماهنگی مناسبی را در محیط ایجاد نمایید. انتخاب مبلمان مناسب برای دکوراسیونی با این سبک یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. لوازم خانه خود را خاص و در عین حال ساده انتخاب کنید.

سعی کنید مبلمان راحتی با ابعاد بزرگ انتخاب کنید. انتخاب مبلمان طرح ال می تواند در سبک مینیمال مناسب باشد. استفاده از یک میز شیشه ای با طراحی ساده می‌تواند زیبایی را چند برابر کند.

اگر روی جزئیات بیشتر تأکید کنید، تجهیز یک اتاق نشیمن ساده تر می‌شود: از آنجایی که تعداد لوازم خانه در این سبک کم می‌باشد، باید در انتخاب لوازم وسواس به خرج دهید. به طور مثال می‌توانید یک دکوری زیبا و ساده در عین حال با طراحی خاص انتخاب کنید. استفاده از دکوری در خانه ای با سبک مینیمال زیاد جلب توجه میکند و دلیل آن خالی بودن فضا می‌باشد. یک مبلمان اصلی نمی‌تواند حتی از حواس پرت ترین نگاه ها فرار کند.

فراموش نکنید که استفاده عاقلانه از لوازم خانه در یک اتاق نشیمن حداقلی، چقدر می‌تواند مهم باشد. ضروری است که همه چیز در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ