ویپ چیست؟ در کل چه کاربردی دارد؟

0

امروزه می بینید که بسیاری از افراد دستگاهی را در دست دارند که به نظر شبیه یک سیگار یا قلیان الکتریکی است. این دستگاه احتمالا یا پاد سیستم باشد و یا ویپ. ولی اصلا این ویپ که بسیاری از افراد هم به آن روی آورده اند و از آن استفاده می کنند چیست؟ چه استفاده ای برای ما دارد؟ چه مزایایی دارد؟ خب چرا این افراد اصلا سیگار نمی کشند و سراغ این دستگاه می روند؟ مزایای استفاده از ویپ چیست؟ در ادامه این مقاله که به تلاش کارشناسان پاپیون اکسسوری نوشته شده، به تمامی این موارد می پردازیم و ویپ را به شکل کلی بیشتر می شناسیم. با ما همراه باشید.

ویپ چیست؟

به شکل خلاصه می توان ویپ را یک قلیان یا مثلا سیگار الکتریکی در نظر گرفت که در آن مایعی حاوی نیکوتین که به آن جویس می گوییم می سوزد و ما با کام گرفتن از دستگاه به بدن خود نیکوتین می رسانیم. ویپ از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در نهایت منجر به تجربه ویپینگ ما می شوند. از جمله این بخش ها می توان به باتری داخلی ویپ اشاره کرد که در صورتی که با چیپ ست هوشمند همراه باشد می تواند به شما امکانات مختلفی را بدهد از جمله تنظیم ولتاژ به همراه دما و … همچنین باید توجه داشته باشید که استفاده از ویپ معمولا با دود نسبتا زیادی همراه است و البته این بخار خوش‌رایحه است و کسی را اذیت نمی کند. ولی در صورتی که می خواهید موقع کام گرفتن دود کمتری وجود داشته باشد می توانید از پاد سیستم ها استفاده کنید که از مایع سالت نیکوتین استفاده می کنند و دود کمتری نیز تولید می کنند. توجه کنید که گاها باتری ویپ قابلیت جدا شدن هم دارد، ولی به شکل کل یکی از دلایل بزرگتر بودن ویپ نسبت به پاد سیستم همین استفاده باتری داخلی است. در نظر داشته باشید که شما می توانید ویپ را شارژ کنید (اکثر ویپ های جدید پورت USB تایپ C دارند) و این که باتری شما چه زمانی خالی شود بسته به عوامل مختلفی از جمله ولتاژی که برای دستگاه تنظیم کرده اید و میزان استفاده شما از دستگاه دارد.

در ادامه اتومایزر را داریم که خود شامل دو بخش اصلی است. یکی مخزن ویپ که در واقع جایی است که شما جویس را در آن می ریزید و دیگری کویل که در واقع وظیفه اصلی را برعهده دارد و به کمک کویل است که جویس می سوزد و شما بخار آن را کام می گیرید. مخزن می تواند جنس های مختلفی داشته باشد که رایج ترین آنها شیشه و پلاستیک هستند.

 

 

عوامل تاثیرگذار روی قیمت ویپ

در کل عوامل بسیار مختلفی روی قیمت ویپ تاثیر دارند. به گفته پاپیون اکسسوری، مهم ترین این عوامل شامل موارد زیر می شوند:

  • برند ویپ: این موضوع نه تنها در رابطه با ویپ، بلکه در رابطه با تمامی محصولات صدق می کند. برندهای بسیاری اقدام به تولید ویپ می کنند که از معروفترین و محبوبترین های آنها می توان به ویپرسو، گیک ویپ، لاست ویپ و … اشاره کرد.
  • زیبایی ظاهری: زمانی که دستگاه از رنگ خاصی برخوردار باشد یا طراحی آن بسیار منحصر به فرد باشد، احتمال این که قیمت بیشتری داشته باشد بالاست.
  • ضدضربه بودن و مقاومت: ویپ یکی از دستگاه هایی است که ما از آن به شکل روزمره استفاده می کنیم و به همین دلیل باید مقاومت بالایی داشته باشد؛ در نتیجه با توجه به وجود تقاضای بالا برای ویپ های مقاوم، قیمت آنها نسبت به بقیه ویپ ها بالاتر می رود.
  • امکانات و آپشن ها: این امکانات می تواند از موارد کاربردی و گاها لازم برای شما باشد. به عنوان مثال یک صفحه نمایشگر ساده می تواند خیلی کارآمد باشد. ولی بقیه گزینه ها و امکاناتی که می توانید داشته باشید مواردی هستند که سلیقه ای هستند و طبیعتا باعث بالاتر رفتن قیمت

جویس یا e-liquid چیست؟

همانطور که قبل تر گفتیم برای این که شما با ویپینگ به بدن خود نیکوتین برسانید، ویپ مایع حاوی نیکوتین که همان جویس یا جوس (Juice)‌ است را می سوزاند و تبدیل به بخار می کند. جویس ها چندین ویژگی جذاب دارند؛ اول از همه این که شما می توانید بسته به میزان مصرفی که دارید، جویس را در حجم های مختلفی تهیه کنید – از ۱۰ تا ۱۲۰ میلی‌لیتر. همچنین می توانید جویس هایی با میزان نسبت نیکوتین مختلف تهیه کنید و این یعنی در صورتی که نیازتان به نیکوتین کمتر یا بیشتر باشد نیازی نیست نگران باشید و می توانید جویس مناسب خود را تهیه کنید – این میزان نیکوتین می تواند هر یک از عددهای ۳، ۶، ۱۲، و یا ۱۸ باشد. جذاب ترین موضوع اما، مربوط به تنوع انتخاب های شما در جویسی هاست. جویس می تواند طعم و رایحه خاص خودش را داشته باشد و این طعم و رایحه ها واقعا متنوع هستند. به شکل کلی می توان برای طعم جویس چند دسته اصلی را در نظر گرفت: جویس های میوه ای (که هر میوه ای که فکرش را بکنید در بر می‌گیرند)، جویس هایی بر پایه تنباکو (که مثلا در صورتی که پیپ یا موارد مشابه را دوست داشته باشید می تواند برای شما بسیار عالی باشد)، جویس های دسری (که انواع و اقسام طعم ها از پای لیمو و کارامل و … گرفته تا چیزکیک و انواع و اقسام بستنی و دسر و آدامس و …)، و در نهایت طعم های یخی که معمولا حالت خنک طعم هایی هستند که قبل تر به آنها اشاره شد. البته گاها طعم های خاص تری را هم میان جویس ها می بینید، مثلا جویس با طعم نوشیدنی انرژی‌زا!‌ برندهای مختلفی اقدام به تولید جویس می کنند و خب با توجه به همین موضوع (و البته با در نظر گرفتن فاکتورهای دیگری مثل میزان آن)، جویس ها می توانند طعم های بسیار متنوعی داشته باشند. از جمله بهترین این برندها می توان به مواردی مانند دکتر ویپ،‌ نستی، بازوکا،‌ بی ال وی کی و … اشاره کرد.

 

سخن آخر

امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید. با توجه به این که در فروشگاه های آنلاین تنوع انتخاب شما بالاتر می رود و می توانید زمان کافی را برای انتخاب خود صرف کنید، توصیه می کنیم ویپ، پاد، جویس و سالت را به شکل آنلاین تهیه کنید که در هزینه و زمانتان هم صرفه جویی شود. فروشگاه بزرگ پاپیون اکسسوری انواع و اقسام ویپ و پاد سیستم، سیگار الکترونیکی، سالت نیکوتین و جویس را با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت به شما ارائه می کند و به همین دلیل پیشنهاد اول ماست. در صورت تمایل به پرسیدن هر گونه سوال و دریافت مشاوره و سفارش، می توانید با وبسایت پاپیون اکسسوری در تماس باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ