کاربردهای عجیب و باورنکردنی نوشابه کوکاکولا!

1

در ساخت نوشابه از مواد مختلفی استفاده می ‌شود که خوردن آنها به صورت جداگانه کمی‌ وحشتناک به نظر می ‌رسد!

مصرف کولا عوارض فراوانی چون: فشار خون بالا، پوکی استخوان ، افزایش قند خون ، فساد دندان ها و چاقی را به دنبال دارد.

نوشابه کوکا کولا نکات خانه داری جالب نحوه از بین بردن زنگ زدگی آهن مواد تشکیل دهنده نوشابه مضرات نوشابه مضرات گاز نوشابه صاف کردن مو با نوشابه شستشوی استخر ترکیبات نوشابه ترفندهای خانه داری پاک کردن ماژیک پاک کردن لکه آدامس بهترین مواد صاف کننده موی سر بهترین ترفندها با قابلمه سوخته چه کنیم اسید شویی استخر از بین بردن زنگ زدگی با نوشابه از بین بردن رسوب کتری با نوشابه آسیب نوشابه‌

نوشابه= دی اکسید کربن+ اسید+ شکر

از جمله مهم ترین مواد تشکیل ‌دهنده ی نوشابه، به موارد زیر می ‌توان اشاره کرد:

– دی اکسید کربن:

احتمالاً نام آب گازدار را روی بطری‌های نوشابه دیده‌اید. این گازی که از آن نام برده می ‌شود، اغلب دی اکسید کربن(همان گاز کربنیک خودمان) است که با فشار وارد بطری می‌ شود و وقتی در بطری را باز می ‌کنید، فشار برداشته می ‌شود و به صورت حباب خارج می ‌گردد.

– شکر:

اغلب نوشابه‌ها به کمک شکرشیرین می ‌شوند، ولی استفاده از شیرین ‌کننده‌های مصنوعی از زمان جنگ جهانی دوم آغاز شد. اولین شیرین ‌کننده‌ ی مصنوعی “ساخارین” بود که بعد از اینکه در سال ۱۹۷۰ ثابت شد، سرطان ‌زاست، مصرف آن ممنوع شد و آسپارتام و…جای آن ‌را گرفت. البته بحث و بررسی در مورد فواید و خطرات شیرین ‌کننده‌های مصنوعی همچنان ادامه دارد.

– اسید:

معروف ترین اسیدهای به کار رفته در نوشابه اسید سیتریک و اسید فسفریک هستند. مزه تیزی که به دنبال نوشیدن کولا احساس می‌ کنید، ناشی از همین اسیدها است.

– کافئین:

این ماده که در بسیاری از نوشابه‌ها وجود دارد، به عنوان یک عامل محرک روی قلب و سیستم اعصاب مرکزی اثر می ‌گذارد و باعث افزایش تمرکز ،کاهش انرژی،و هوشیاری می ‌شود.فشار خون را بالا می ‌برد، اضطراب، احساس ناراحتی در شکم، اختلال خواب و…از سایر عوارض کافئین هستند.
در کنار این مواد اصلی، از مواد رنگی مانند رنگ کارامل، طعم ‌دهنده‌ها و نیز نگه ‌دارنده‌ها هم در تولید نوشابه استفاده می ‌شود. البته بگذریم از اینکه بعضی از انواع نوشابه‌ها حاوی مواد غیرمجاز سرطان‌زایی نظیر َبنزن هستند و بهتر است این را هم بدانید که نوشابه‌ها فاقد ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری هستند.
به خاطر داشته باشید که بیماریها یک شبه پدیدار نمیگردند بلکه در طی سالها بر اثر پیروی از رژیمهای غذایی نامناسب ایجاد میگردند.بنابراین مصرف نوشابه های گازدار را به حداقل ممکن رسانده و در عوض به نوشیدن آب وآب میوه های طبیعی روی آورید. و به ندرت هم که هوس مصرف نوشابه های گازدار را کردید حتما از نی استفاده کنید تا از تماس مستقیم نوشابه با دندانها خودداری کرده باشید.

 اندر کاربردهای نوشابه های گازدار

۱- اگه یه تابه سوخته به یادگار مونده، توش نوشابه بریزید و بذارید بجوشه و تکه‌های سوخته رو از تابه جدا کنه. ..از همین روش برای از بین بردن رسوب کتری و سماور هم می‌شه استفاده کرد.

۲- دو لیتر نوشابه برای پاک کردن رسوب و زنگار یه استخر کافیه. بذارید نوشابه و آب یه روز تو استخر بمونه و از نتیجه لذت ببرید.

۳- نوشابه لکه ماژیک رو به راحتی از روی فرش و دیوار پاک می‌کنه. بعد از لکه‌بری با نوشابه، با آب و صابون محل لک رو بشورید و خلاص!

۴- یکی از مصیبت‌های دنیا چسبیدن آدامس به لباس و بدتر از اون چسبیدنش به موی سره. اما نوشابه سیاه می‌تونه به راحتی اونو از هر سطحی جدا کنه.

۵- یه کار دیگه که می‌تونید با نوشابه بکنید حالت دادن به موهای فر و مجعدتونه. اول موهاتون رو با نوشابه خیس کنید و از چند دقیقه بشوریدش. اگه نمی‌خواهید رنگ موهاتون تیره‌تر بشه از نوشابه رژیمی استفاده کنید.

۶- اگر تکه‌ای از گوشت گاو را در یک کاسه کوکاکولا قراردهید، پس از دو روز ناپدید می‌شود.

۷- برای تمیز کردن توالت  ، یک قوطی کوکاکولا را داخل کاسه توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب پر فشار بشویید. اسید سیتریک موجود در کوکاکولا لکه‌ها را از سطوح چینی می‌زداید.

۸- برای برطرف‌کردن لکه‌های زنگ از سپر آب‌کرم کاری شده اتومبیل، سپر را با یک تکه کاغذ (فویل) آلومینیوم مچاله‌شده آغشته به کوکاکولا بسایید.

۹- برای تمیز کردن فساد قطبهای باتری اتومبیل، یک قوطی کوکاکولا را روی قطبها بریزید تا با غلیان کردن، آن را تمیز کند.

نوشابه کوکا کولا نکات خانه داری جالب نحوه از بین بردن زنگ زدگی آهن مواد تشکیل دهنده نوشابه مضرات نوشابه مضرات گاز نوشابه صاف کردن مو با نوشابه شستشوی استخر ترکیبات نوشابه ترفندهای خانه داری پاک کردن ماژیک پاک کردن لکه آدامس بهترین مواد صاف کننده موی سر بهترین ترفندها با قابلمه سوخته چه کنیم اسید شویی استخر از بین بردن زنگ زدگی با نوشابه از بین بردن رسوب کتری با نوشابه آسیب نوشابه‌

۱۰ – برای شل کردن پیچ و مهره‌های زنگ زده،  تکه‌ای پارچه را که در کوکاکولا خیس شده است برای چند دقیقه بر روی پیچ و مهره قرار دهید.

۱۱- برای پاک کردن چربی از لباسها، یک قوطی کوکاکولا را داخل ماشین‌لباسشویی پر از لباسهای چرب خالی کنید، پودر لباسشویی اضافه کنید و ماشین را روی دور عادی روشن کنید. کوکاکولا به تمیز شدن لکه‌های چربی کمک می‌کند.

۱۲ – به جای استفاده از مایع شیشه پاک کن، یک بار نیز نوشابه را امتحان کنید. آن را روی شیشه بریزد و با دستمال پاک کنید. نوشابه باعث از بین رفتن چربی و آلودگی می شود.

۱۳ – کوکاکولا همچنین بخار آب را از روی شیشه جلوی اتومبیل تمیز می‌کند. در مناطق سرد و مرطوب، مثل Midwest در شمال ایالات متحده آمریکا، گاهی اوقات شیشه جلوی اتومبیل از بیرون بخار می‌کند که با برف‌پاک‌کن پاک نمی‌شود.

۱۴- در بسیاری از ایالتهای آمریکا، مامورین پلیس راه دو گالن کوکاکولا در صندوق‌عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کند.

۱۵-  ماده موثر کوکاکولا اسید فسفریک با pH برابر ۲٫۸ است.

۱۶- اسید فسفریک ناخن را در مدت حدود ۴ روز حل می‌کند. همچنین کلسیم را از استخوانها می‌زداید و عامل اصلی افزایش روز‌آفزون پوکی استخوان است.

۱۷-  برای حمل محلول کوکاکولا (محلول غلیظ شده)، کامیونهای حامل باید از علامتهای ویژه ”مواد خطرناک“ که برای حمل مواد به‌شدت خوردنده در نظر گرفته شده است استفاده کنند. (یکی – دو سال قبل یک کامیون حامل محلول غلیظ شده نوشابه در سد قشلاق اطراف سنندج که آب شرب این شهر را تامین می‌کند، سقوط کرد. )

۱۸- توزیع‌کنندگان کوکاکولا بیش از ۲۰ سال است که از کوکاکولا برای تمیز کردن موتور کامیونهای خود استفاده می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ايراني می گوید

    حدود سی سال پیش خیلی شکم درد داشتم وقتی که هنوز به مدرسه نمیرفتم، پیش یه دکتر باتجربه رفتیم و او نوشابه مشکی رو برای بعد از نهار و بعد از شام به مدت دو ماه توصیه کرد، بعد از اون تو این سی سال اصلاً شکم درد دنداشتم.