چرا سامانه سماح باز نمیشه

1

سامانه سماح برای ثبت‌نام زائران اربعین از چهارم مرداد ۱۴۰۲ در دسترس قرار گرفته است. سازمان حج و زیارت متولی کمیته ثبت‌نام و اعزام اربعین است که مسؤولیت سامانه سماح را نیز به عهده دارد.

با توجه به اینکه حدود یک هفته از ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح می‌گذرد، برخی از متقاضیان سفر اربعین از اختلال در سامانه سماح گلایه دارند. همچنین برخی دیگر از مخاطبان نسبت به کُندی سرعت ورود به سامانه سماح یا کد ورود به این سامانه ابراز نارضایتی داشتند.

اختلال در سامانه سماح

رسولی یکی از افرادی که پس از چهار روز تلاش هنوز نتوانسته وارد سامانه سماح شود، می‌گوید: من چندین‌بار برای ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کردم، اما هر بار صفحه سامانه سماح با اختلال همراه بود و امکان ثبت‌نام در سامانه را نداشتم.

امسال نسخه جدید سامانه سماح رونمایی شده و سازمان حج و زیارت به عنوان متولی ثبت‌نام، این سامانه را بروزرسانی کرده است. سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفته است: همه زائران اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و مزایایی که برای اربعین ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، در صورت ثبت‌نام در این سامانه به زائران تعلق می‌گیرد.

با وجود الزام ثبت‌نام در سامانه سماح، برخی از افراد وقتی در موتورهای جست‌وجو «سامانه سماح» را وارد می‌کنند، چند سایت دیگر را مشاهده خواهند کرد که باید از طریق آن، وارد سامانه سماح شوند. در صورتی که انتظار می‌رفت سامانه سماح در موتورهای جست‌وجو به عنوان نخستین گزینه برای کاربران قابل مشاهده باشد.

سامانه سماح اربعین ثبت نام کربلا اربعین ثبت نام پیاده روی اربعین

مشکل سامانه سماح در ثبت‌نام اربعین

داداشی، یکی دیگر از افرادی که هنوز موفق به ثبت‌نام در سامانه سماح نشده است، می‌گوید: هر بار که سعی داشتم تا در این سامانه ثبت‌نام کنم، این سامانه با مشکل مواجه بود. تصمیم گرفتم که برای ثبت‌نام در سامانه سماح به کافی‌نت بروم که در آنجا هم موفق به ثبت‌نام نشدم. حتی مسؤول یکی از کافی‌نت‌ها می‌گفت: «به دلیل مشکل در سامانه سماح دیگر ثبت‌نام اربعین را انجام نمی‌دهیم و برگه ثبت‌نام را هم از پشت شیشه برداشته‌ایم.»

برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس در بخش نظرات برخی اخبار مرتبط با ثبت‌نام اربعین، نسبت به اختلال در سامانه سماح گلایه داشتند. یکی از مخاطبان نوشته است: «بنده هم از روز ۳ مرداد فقط پای اینترنت بودم. چه با گوشی چه با کامپیوتر هر لحظه که وارد سایت می‌شوم، سایت مسدود است. پس این جماعت چطور ثبت‌نام می‌کنند. یک اطلاعیه دقیق بدهند بگویند از چه تاریخی این قضیه حل می‌شود تا بتوانیم ثبت‌نام کنیم». یکی دیگر ار مخاطبان نوشته است: «من از روز سوم مرداد تا امروز هشتم مرداد به چند کافی نت مراجعه کردم که گفتند سامانه باز نمی‌شود».

ایجاد اخلال در سامانه سماح برای برخی از متقاضیان زیارت اربعین در حالی است که مسؤولان سازمان حج و زیارت معتقد هستند روزانه هزاران نفر در سامانه سماح نام‌نویسی می‌کنند و مشکلی در سامانه سماح وجود ندارد. رئیس ستاد اربعین هم روز گذشته از ثبت‌نام بیش از ۲۳۰ هزار نفر در سامانه سماح خبر داد.

سال گذشته نیز در روزهایی که تعداد کاربران سامانه سماح افزایش پیدا می‌کرد، این سامانه با مشکل روبرو بود و امکان ثبت‌نام وجود نداشت.

متقاضیان زیارت اربعین برای ثبت‌نام در سامانه سماح می‌توانند به اینجا مراجعه کنند. با توجه به تصمیم ستاد اربعین درباره ارائه خدمت از اول تا ۲۵ صفر، ثبت‌نام در این سامانه تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. haripater می گوید

    سلام وارد سامانه که میشی شماره موبایل میاد اون رو میزنی کد میده کد میزنی میگه اشتباست اصلا بالا نمیاره قبل از بروز رسانی عالی بود الان که بروز شده کدها رو اشتباهی میفرسته و هی میگه اشتباست.