وام اربعین سامانه سماح (ثبت نام و شرایط اقساط)

0

وام اربعین سامانه سماح ، ثبت نام وام اربعین سامانه سماح ، شرایط وام اربعین سامانه سماح ، سایت وام اربعین سامانه سماح ، اقساط وام اربعین سامانه سماح

نحوه دریافت وام اربعین سامانه سماح

شرایط اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ۳ تا ۵ میلیون تومانی به زائران اربعین حسینی (ع) اعلام شد.

سایت وام اربعین سامانه سماح

«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز اعلام کرد تا سقف پنج میلیون تومان تسهیلات برای حضور زمینی زائران اربعین حسینی (ع) در بزرگ‌ترین اجتماع بشری جهان از سوی بانک‌های زیرمجموعه این وزارتخانه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به منظور پرداخت این وام، پس از هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه، سازمان حج و زیارت، ستاد مرکزی اربعین، پلیس گذرنامه و بانک‌ها صورت گرفت، زائران سرپرست خانواری که یارانه دریافت می‌کنند، پس از درخواست این تسهیلات در سامانه حج و زیارت (سماح) در صورتی که از مرزهای زمینی خارج شوند، مبلغ این تسهیلات به‌صورت خودکار و بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها به حساب یارانه آنها واریز شده و با اقساط یک‌ساله از یارانه آنها کسر خواهد شد.

وام زیارتی وام زائران کربلا وام اربعین سامانه سماح اربعین

شرایط وام اربعین سامانه سماح

بر همین اساس، شرایط پرداخت این تسهیلات به شرح ذیل اعلام شد.

۱- متقاضی حتماً سرپرست خانوار و دریافت‌کننده یارانه باشد (این تسهیلات بدون نیاز به مراجعه به بانک‌ها در حساب یارانه سرپرست خانوار واریز و اقساط آن با سررسید یک‌ساله از محل یارانه کسر می‌شود) و در خصوص زائرانی که سرپرست خانوار نیستند امکان بهره‌مند از این تسهیلات با رضایت سرپرست خانوار فراهم خواهد شد.

۲- متقاضی الزاماً باید در سامانه حج و زیارت (سماح) درخواست استفاده از تسهیلات را ثبت کرده و در ایام اربعین صرفاً از طریق مرزهای زمینی سفر کرده باشند.

۳- میزان تسهیلات برای یک نفر سرپرست خانوار سه میلیون تومان، به همراه یک نفر از اعضای تحت پوشش چهار میلیون تومان و همراهان ۲ نفر یا بیشتر پنج میلیون تومان خواهد بود.

سود وام اربعین سامانه سماح چند درصد است

خاندوزی یادآور شد: تسهیلات زیارت اربعین مشمول همه زواری که تا روز اربعین خروج آنها قطعی خواهد شد، می‌شود، نرخ سود آن ۴ درصد بوده و هم امکان بازپرداخت به صورت عادی وجود دارد و هم به شکل خودکار از یارانه سرپرست خانوار کسر می‌شود.

چگونگی تسهیلات وام اربعین را دریافت کنیم

درخواست و واریز این تسهیلات بدون نیاز به حضور در شعبات بانکی است و به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. با هماهنگی سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها، حج و زیارت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اقساط این تسهیلات از حساب یارانه سرپرست خانوار کسر می‌شود.

برای درخواست دریافت این وام کافی است سرپرست خانوار در سامانه سماح تقاضای خود را اعلام کنند، این تسهیلات بعد از دو روز به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

خاندوزی یادآور شد: تسهیلات زیارت اربعین مشمول همه زواری که تا روز اربعین خروج آنها قطعی خواهد شد، می‌شود، نرخ سود آن ۴ درصد بوده و هم امکان بازپرداخت به صورت عادی وجود دارد و هم به شکل خودکار از یارانه سرپرست خانوار کسر می‌شود.

ورود به سامانه سماح

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ