گرانی بنزین از امشب ۱۴۰۲ | قیمت بنزین ۱۸۰۰۰ میشود؟

9

گرانی بنزین از امشب ۱۴۰۲ ، قیمت بنزین ۱۸۰۰۰ میشود ، آیا بنزین گران می شود ، قیمت جدید بنزین چقدره

شایعات گرانی بنزین از امشب

موضوع گرانی بنزین این روزها دوباره در فضای عمومی کشورمان مطرح شده است. بر اساس انتظارات قبلی، مسوولان دولتی با قدرت هرچه تمامتر هرگونه افزایش در قیمت این کالای استراتژیک را تکذیب کرده اند.

اعتماد آنلاین نوشت: افزایش قیمت بنزین تا انتخابات منتفی است؛ وضع محدودیت بنزینی برای ایجاد «کاهش تقاضا»

در میانه تکذیب های متعدد و پرشمار مسوولان دولتی درباره قیمت بنزین، به نظر می‌رسد که دولت راه‌حل میانه‌ای را برای معضل افزایش مصرف سوخت در کشور انتخاب کرده و آن نوعی محدودیت برای سوختگیری خودروهاست.

به گزارش اعتماد، روز گذشته، ویدیویی از اظهارات سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت منتشر شد که حاوی برنامه جدید سوخت‌رسانی به خودروها بود. رضا نواز در این ویدیو می‌گوید که «در پایتخت، اگر کسی یک بار با کارت سوخت شخصی سوختگیری انجام دهد، ۶۰ لیتر بعدی را بلافاصله نمی‌تواند سوختگیری کند و این امکان با ۳ تا ۸ ساعت تاخیر در اختیار صاحبان خودرو قرار می‌گیرد.»

به نظر می‌رسد، دولت به دنبال «کنترل تقاضا» با روشی غیر از «مکانیزم قیمتی» است. شاید تیم اقتصادی دولت و البته نمایندگان مجلس کمتر از ۶ ماه مانده به یک انتخابات دیگر، به این نتیجه رسیده‌اند که شوک قیمتی بنزین، اثرات ناگواری بر جامعه دارد.

نرخ بنزین از فردا گرانی بنزین از امشب گرانی بنزین قیمت جدید بنزین قیمت بنزین بحران بنزین افزایش قیمت بنزین اخبار بنزین

بازار داغ شایعات قیمت بنزین ۱۸۰۰۰ تومانی

طی چند ماه گذشته، اخبار بسیاری پیرامون قیمت بنزین و دستکاری آن منتشر شدند. همچنین چند طرح آزمایشی برای تخصیص سهمیه سوخت به افراد یا انتقال سهمیه به کارت بانکی نیز اجرا شد. درحال‌حاضر نیز کارت سوخت از مدارک تحویلی خودروهای صفرکیلومتر حذف شده است و مالکان این خودروها بایستی برای دریافت کارت سوخت، در دفاتر پلیس+۱۰ درخواست ثبت کنند.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، شامگاه یک شنبه در گفتگوی خبری، در خصوص شلوغی پمپ بنزین‌ها و مطرح شدن مباحثی پیرامون بنزین، با اشاره به اینکه گرانی بنزین، شایعه است، گفت: تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین در کشور گرفته نشده است.

استاندار البرز افزود: شایعه گرانی بنزین منجر به شلوغ شدن صف‌های پمپ‌های استان شد که البته خبری بی اساس بود.

وی ادامه داد: مصرف درست و بهینه از سوخت و بویژه بنزین همواره مورد تاکید بوده چراکه همواره مصرف بنزین از تولید آن در کشور افزون بوده است.

عبداللهی گفت: این انتظار وجود دارد که مردم با بهره گیری از ظرفیت حمل و نقل عمومی در راستای صرفه جویی مصرف بنزین همراهی کنند.

وی افزود: مدیریت مصرف بنزین و استفاده از حمل ونقل عمومی علاوه بر صرفه جویی در سوخت و هزینه، موجب کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهد شد.

استاندار البرز گفت: در خصوص افزایش قیمت بنزین هیچ گونه تصمیمی در کشور اتخاذ نشده و از مردم شریف استان تقاضا می شود که به شایعات توجه نکنند.

آیا گرانی بنزین حقیقت دارد ؟

احمد وحیدی در حاشیه مراسم هفته بهزیستی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: این موضوع کاملاً شایعه است و خلاف واقعیت؛ هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت در این زمینه برنامه‌ریزی برای آینده دارد یا احتمال دو – سه نرخی شدن بنزین وجود دارد یا نه، تاکید کرد: خیر؛ اصلا دولت برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در رابطه با شایعه‌ افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی گفت: دولت نه تنها هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، بلکه این امر را حتی در دستور رسیدگی هم قرار نداده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 9 )
  1. یک وطنپرست می گوید

    تنهاراه حل نجات مردم وکشور،بایدفورا مهاجران افغان به‌ کشورشان برگردندتابحران آب برق بنزین نان یارانه و..خودبخودبرطرف گردد، اقای قاضی القضات مدعی العموم چرااجازه میدهیدبرخی مسئولان باسخنان تحریک کننده ودروغ اینجور دشمنان راشادوکشوررابه اشوب بکشندوباکنایه مثل جاسوسان باتریبون وجرایدبه دشمنان‌ کشور خط بدهندو مردم رادچارمصیبت گرفتاری کنند

    1. devil می گوید

      درود برشرفت حرف حقو زدی باید با آب طلا نوشت

  2. صفا می گوید

    بنزین گرون نمیشه به درک.یک سال خدای خودتونودراوردین همش بنزین گرون شد..چی سرجاش بذاربنزینم گرون بشه..ول کنیددیکه

    1. Hadi می گوید

      . درود برشرف شما هم وطن عزیزم این افغانها هستن که شدن بدبختی برای ملت ایران .آقایان مسولین کجاهستند که نه خونه برای اجاره پیدا میشه نه نون و……غیره بروببین چه خیانت های به مملکت ما میکنند. درمیرن براحتی میرن ومیان وهیچ کسی جلوداراینها نیست اگه اینها برن توکشور خودشون ماایرانی آباد خواهیم داشت

  3. عباس می گوید

    امثال شماها انرژی منفی به جامعه تزریق میکنین، به مرگ میگیرین که تب راضی شن!

    1. Ali می گوید

      درود بر شما عباس عزیزدقیقا همینه.
      … تا ذهن مردم را آماده کنند برای بنزین به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان بعدهم دولت هم از این مطالب سواستفاده می‌کنه برای افزایش قیمت بعدهم مثلاً میشه لیتری ۵ تومن منتم سر مردم می‌ذاره ۱۸ تومن نشده .

  4. ناشناس می گوید

    واقعا با این شایعات آدم هر روز دچار اضطراب وبلاتکلیفی می شود و از طرفی دیگه بعضی با اطلاع رسانی این خبر ها چه نونی در می آورند

  5. علی می گوید

    همه چیز توی ایران از اول با شایعه کلید میخوره
    طبق تجربه ای که از زندگی در ایران کسب کردم بزودی یکی از همین روزا که از خواب بیدار بشیم قیمت ۱۸۰۰۰ هزار تومن رو روی پمپ بنزین خواهیم دید

  6. ناشناس می گوید

    این افغان ها را بیرون کنید ،تا خودمون سر به نیستشون نکردیم ،افغان تو ایران داره زندگی میکنه ،کارگری نمیکنه ،حقوق بالا و مزایا ،بنزین گرون شه شورش دیگر صورت میگیره ،مردم زخم خورده ان یه تلنگر اتش زیر خاکستر میشن