عنوان رشته محل یعنی چه | رشته محل چیست

0

عنوان رشته محل یعنی چه

رشته محل چیست : هنگامی که رشته تحصیلی و محل تحصیل هر دو مورد نظر است، از عنوان رشته محل استفاده میشود. زبان و ادبیات فارسی یک رشته تحصیلی است، اما رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، یک رشته محل است. هر رشته محل با یک کد عددی پنج رقمی مشخص میشود که به آن کد رشته محل گفته میشود.

هر داوطلب که در آزمون سراسری نوبت اول (دیماه سال ۱۴۰۱) و یا نوبت دوم (تیرماه سال ۱۴۰۲) شرکت کرده در فرم انتخاب رشته خود که شامل ۱۵۰ کد رشته محل است، براساس علاقمندی میتواند کد رشته محلهای با آزمون (در صورتی که مجاز به انتخاب رشته های با آزمون است) و یا صرفاً براساس سوابق تحصیلی را در یک فرم انتخاب کند.

برای اعلام علاقهمندی به رشته محلهای دانشگاههای پیامنور و غیرانتفاعی میتوانید با پرداخت هزینه مربوط برای هر مورد علاقمندی بصورت جداگانه، مبلغ ۳۶۰/۰۰۰ ریال (معادل سی و شش هزار تومان) اقدام کنید. همچنین برای اعلام علاقه مندی به رشته محلهای فرهنگیان، در صورت مجاز بودن، نسبت به پرداخت مبلغ فوق اقدام و کد رشتههای مربوط به آن را انتخاب کنید

اگر در تصمیم گیری خود برای انتخاب رشته، در موقعیتی قرار گرفتید که بخواهید بین رشته محل بومی و غیر بومی یکی را انتخاب کنید، باید بدانید که احتمال قبولی شما در رشته محلهای بومی بیشتر از غیربومی است.

مشاوره کنکور مشاوره انتخاب رشته کنکور رشته محل

رشته محل های مورد نظر خود را از دفترچه راهنماى انتخاب رشته، بخش ظرفیت ها، مربوط به هرگروه آزمایشی، انتخاب کنید. برای انتخاب رشته از دوره های مختلف (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و دوره های دیگر) به شرایط اختصاصی هر دوره در این دفترچه توجه کنید.

رشته محل چیست

هدف از ایجاد کد رشته محل، کاهش خطاهای احتمالی در زمان انتخاب رشته می باشد و هنگامی که شما کد رشته را وارد سایت می کنید، مشخصات رشته که شامل نام رشته و دانشگاه ارائه دهنده آن می باشد، مقابل آن ظاهر می شود و پس از بررسی کردن و مطمئن شدن آن را تایید می کنید.

برای جلوگیری از اشتباه، بهتر است قبل از ورود به سامانه اصلی انتخاب رشته، رشته های انتخابی خود را با کد مربوطبه هر رشته محل، به ترتیب علاقه مندی در پیش نویس انتخاب رشته وارد کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ