بورسیه صنعتی یعنی چه | بورسیه صنعتی کنکور ۱۴۰۲ چیست

1

بورسیه صنعتی در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ چیست ، بورسیه صنعتی یعنی چی

بورسیه صنعتی و دانش چیست

اواخر تیرماه سال ۱۴۰۲ بود که رئیس بنیاد نخبگان از اضافه شدن ۱۳۸۰ کد رشته محل در دفترچه کنکور برای بورسیه صنعتی کنکوری‌ها خبر داد. حالا بعد از اعلام نتایج کنکور و انتشار دفترچه‌های انتخاب رشته، این کدرشته‌ها اعلام شده‌اند و متقاضیان می‌توانند در صورتی که حائز شرایط اعلامی در بنیاد نخبگان باشند، جهت انتخاب این کدرشته‌ها اقدام کنند و در صنایع بورسیه شوند.

با توجه به ماهیت طرح، بیشتر این ظرفیت‌ها به متقاضیان رشته ریاضی اعطا شده است. این کد رشته محل ها در دفترچه انتخاب رشته علوم ریاضی و فنی (صفحات ۱۳۵ تا ۱۶۴)، علوم تجربی (صفحات ۱۵۸ تا ۱۶۳)، علوم انسانی (صفحات ۱۱۱ تا ۱۱۸) و هنر و زبان (صفحات ۲۷۱ و ۲۷۲) قابل مشاهده و انتخاب است.

این طرح با همکاری بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم و شرکت‌های صنعتی فعال اجرا می‌شود و افرادی که این کدرشته‌ها را در اولویت‌های خود می‌آورند، ضمن تحصیل در دانشگاه، در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به فعالیت می‌شوند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه هایی که حقوق میدهند بورسیه صنعتی اخبار کنکور 1402

شرایط بورسیه صنعتی

بر اساس شیوه‌نامه این طرح که از طریق وبگاه بنیاد ملی نخبگان قابل دسترسی است، متقضایان کد رشته محل‌های بورسیه صنعتی بایستی رتبه کشوری کمتر از ۲۰۰۰ کسب کرده‌اند یا جزء ۱۰ درصد برتر هر استان قرار دارند، می‌توانند کدرشته را انتخاب و ضمن تحصیل در دانشگاه، از حمایت‌های بنگاه‌های اقتصادی بهره‌مند شوند. این متقاضیان در مراکز صنعتی ذکر شده حاضر و ضمن کارآموزی و فعالیت عملی، از تعدادی مزایا نیز برخوردار خواهند شد که در جداول زیر آورده شده است:

گفتنی است، کدرشته‌های مذکور به تعدادی از دانشگاه‌ها در استان‌های کشور اعطا شده است که در استان تهران، تنها دانشگاه علم و صنعت، میزبان کنکوری‌های بورسیه خواهد بود.

حقوق ومزایای بورسیه صنعتی چقدر است

حقوق و تسهیلات اعطایی به این دانش آموزان در تصویر قابل مشاهده است.

مشاوره انتخاب رشته کنکور دانشگاه هایی که حقوق میدهند بورسیه صنعتی اخبار کنکور 1402

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. محمد عزیزی می گوید

    سلام
    لطفا امتیاز بورسیه صنعت برای دانشجویان نخبه و برتر که از طریق دوره کاردانی دانشگاه فنی حرفه ای پذیرفته می شوندشامل این افراد نیز شود تا حقشان ضایع نشود