تعداد گلهای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر

0

پرسپولیس در ۴۰ دوره از رقابت‌های لیگ برتر ایران از جهت ادوار حضور، تعداد مسابقات، کثرت پیروزی، تعداد گل‌های زده، تعداد عنوان‌ها قهرمانی، تفاضل گل، قهرمانی‌های پیاپی، میزان امتیازات و بسیاری موارد دیگر، سرآمد تمام تیم‌های تاریخ فوتبال ایران و صاحب رکورد است.

تعداد گلهای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر

۸ شهریور ۱۴۰۲ برد پرسپولیس مقابل فولاد در اهواز ، صدمین برد یحیی گل محمدی با پرسپولیس در قامت سرمربی این تیم بود.

یحیی گل محمدی تا کنون در دو مقطع متفاوت (یکبار از اواسط لیگ ۱۲ تا انتها و یکبار از نیم فصل لیگ ۱۹ تا کنون) هدایت تیم پرسپولیس را بر عهده داشته است و در بازی مقابل فولاد خوزستان، این سرمربی به صدمین پیروزی خود با سرخپوشان پایتخت دست یافت.

یحیی گل محمدی تا کنون در ۱۶۲ بازی به عنوان سرمربی روی نیمکت پرسپولیس نشسته که حاصل آن ۱۰۰ برد، ۴۴ تساوی، ۱۸ شکست، ۲۶۳ گل زده و ۱۰۷ گل خورده بوده است؛ ضمن اینکه سرخ ها در ۱۶۲ بازی تحت هدایت گل محمدی موفق به ثبت ۸۲ کلین شیت شده اند.

۳ دی ۱۴۰۰ پرسپولیس با برد ذوب آهن در هفته یازدهم لیگ بیست و یکم به رکورد ۳۰۰ برد در لیگ برتر رسید.

۹ اسفند ۱۴۰۰ در آخرین دیدار از هفته بیستم لیگ برتر پرسپولیس موفق شد تا مس رفسنجان را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد و ۳۱ گل زده تا پایان هفته بیستم برسد.

پرسپولیس با این ۳ گل، مجموع گل‌زده‌اش به ۹۰۰ رسید و پس از استقلال و سپاهان سومین تیمی لقب گرفت که تعداد گل زده‌اش به این حد نصاب رسیده است. به همین بهانه آمار جالبی از ۹۰۰ گل پرسپولیس مرور شده است.

کمال کامیابی‌نیا زننده نهصدمین گل پرسپولیس در ادوار این رقابت‌ها بود.

گل زده پرسپولیس رکوردهای پرسپولیس آمار پرسپولیس

پرسپولیس در لیگ بیست و یکم ۴۴ گل به ثمر رساند.

پرسپولیس در لیگ بیست و دوم ۴۶ گل به ثمر رساند.

علیپور و طارمی روی هم ۱۰۰ گل

دو گلزن اول پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هم اکنون در لیگ پرتغال شاغل هستند. علی علیپور با ۵۵ گل بهترین گلزن این تیم است و مهدی طارمی با ۴۵ گل در جایگاه دوم قرار دارد. این دو بازیکن که نقش به سزایی در موفقیت پرسپولیس در عصر طلایی‌اش داشته‌اند، به تنهایی ۱۰۰ گل از ۹۰۰ گل این تیم در لیگ برتر را به ثمر رساندند. پس از علیپور و طارمی، کریم باقری و جواد کاظمیان جای دارند که ۲۹ گل برای این تیم زده‌اند.

در بین بازیکنان حال حاضر پرسپولیس، بازیکنی بین ۱۰ گلزن برتر تاریخ این باشگاه قرار ندارد اما مهدی ترابی، مهدی عبدی و کمال کامیابی‌نیا ۱۹ گله هستند و هر کدام از این‌ها که زودتر به ۲۰ گل برسد در زمره یکی ۱۰ از گلزن تاریخ باشگاه قرار خواهد گرفت.

رحمتی و پیکان حریفان دلخواه پرسپولیس

پیکان آمار خاصی مقابل پرسپولیس دارد. این تیم رکورددار بیشترین باخت یک تیم مقابل تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر است که این رکورد را برابر پرسپولیس به ثبت رسانده است. پیکان ۶۱ گل از پرسپولیس خورده که این بیشترین تعداد گلی است که تیمی از تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر دریافت کرده است. پس از پیکان، ذوب‌آهن با ۵۹ گل و سایپا با ۵۶ گل خورده تیم‌هایی هستند که بیشترین گل خورده را مقابل پرسپولیس دارند

۲ دروازه‌بان رکورددار بیشترین گل خورده مقابل پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند که در حقیقت هیچ دروازه‌بانی این اندازه که این ۲ سنگربان از پرسپولیس گل خورده‌اند، از تیمی گل نخورده است. مهدی رحمتی که رکورددار بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر است، ۳۲ بار دروازه‌اش توسط پرسپولیس باز شده و یکی از این ۲ دروازه‌بان است. دروزاه‌بان دیگر شهاب گردان است. این بازیکن مقابل پرسپولیس یک آمار خاص دیگر هم دارد. این بازیکن ۱۸ بار برابر پرسپولیس قرار گرفته و در هیچ مسابقه موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشده است. این بیشترین تعداد مسابقه‌ای است که در تاریخ لیگ برتر، یک دروازه‌بان برابر یک تیم کلین‌شیت نکرده است. رحمان احمدی هم با خوردن ۲۸ گل در رده سوم دروازه‌بان‌هایی که بیشترین گل خورده را مقابل پرسپولیس دارد، جای گرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ