عروس و داماد عراقی که در آتش سوختند +عکس جدید

0

سرنوشت عروس و داماد عراقی چه شد عروس و داماد عراقی بی‌خبر از آتش سوزی که در کمین آن‌ها و مهمانان است، در حال رقص هستند که ناگهان فاجعه مرگبار شروع می‌شود.

عروس و داماد عراقی که در آتش سوختند

عروس و داماد عراقی که مراسم ازدواجشان با آتش‌سوزی مرگ‌بار همراه شد، در مراسم خاکسپاری قربانیان شرکت کردند. پیش از این تصور می‌شد که این زوج جوان نیز میان قربانیان باشند، اما آن‌ها توانسته بودند از طریق در آشپزخانه خارج شوند و خود را نجات دهند.

عروسی مرگبار عروس و داماد اخبار عراق

این آتش‌سوزی که در شهر حمدانیه در استان نینوای عراق رخ داد، بیش از صد کشته بر جا گذاشت. نینوه ارمغان، نویسنده و فعال حقوق زنان با انتشار تصاویری از حضور عروس و داماد در مراسم عزاداری، در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) نوشت: «می‌توانید غم را در صورت عروس و داماد ببینید، این یک فاجعه بزرگ برای جامعه مسیحیان آشوری بود.» تصاویری که از لحظه شروع آتش‌سوزی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که وسایل آتش‌بازی که هنگام رقص عروس و داماد روشن شده بودند، باعث شعله‌ور شدن تزیینات سقف تالار عروسی شدند و در مدت اندکی، آتش به سرعت گسترش پیدا کرد. مقام‌های عراقی، کیفیت پایین مصالح استفاده شده در ساخت تالار را علت اصلی این فاجعه اعلام کردند. محمد السودانی، نخست‌وزیر عراق که برای ادای احترام به قربانیان، در کلیسای حمدانیه حضور پیدا کرده بود، عهد بست که با «تمرد از وظیفه و سهل‌انگاری» مقابله کند.

عروسی مرگبار عروس و داماد اخبار عراق

عکس عروس و داماد عراقی

آتش سوزی مراسم عروسی در منطقه حمدانیه استان نینوا، دستکم ۱۱۴ کشته و ۲۰۰ نفر زخمی به جای گذاشت. رسانه‌های محلی اعلام کرده بودند که عروس و داماد نیز در میان قربانیان هستند که بعدا این خبر تکذیب شد.

عروس و داماد فاجعه آتش سوزی در تالار عروسی الهیثم در منطقه الحمدانیه (استان نینوای عراق)، در اظهاراتی از وضعیت اسف بار خود پس از این حادثه دردناک گفتند.

ریوان داماد ۲۷ ساله و حنین عروس ۱۸ ساله این مراسم عروسی بودند که در اثر این رخداد دچار شوک و روحی روانی شده اند. آنها عنوان کردند که از لحاظ روحی و روانی اصلا وضعیت مناسبی ندارند و ترجیح می دهند پس از این رخداد دردناک از محل زندگی خود نقل مکان کنند!

حنین و ریوان عروس و داماد این مراسم که به صورت معجزه آسایی از این آتش سوزی جان سالم به در برده اند، در مجموع ۲۵ نفر از نزدیکان خود را در این حادثه از دست داده اند.

در این بین وضعیت حنین (عروس) به مراتب بدتر است چون مادر و برادرش را در این فاجعه دردناک از دست داده و وضعیت پدرش نیز به دلیل سوختگی شدید، همچنان وخیم است.

عروسی مرگبار عروس و داماد اخبار عراق

عروس و داماد عراقی زنده هستند

اولین مصاحبه با عروس و داماد عراقی به نام های ریفان و حنین منتشر شده است. خانم حنین در طول مصاحبه حتی یک کلمه هم به زبان نیاورد، شوک در چهره او آشکار بود، اما همسرش، ریفان، مسئولیت صحبت کردن و شرح اتفاقات را بر عهده گرفت و تاکید کرد که محل را ترک خواهند کرد.

ریفان ایشو در گفتگو با اسکای نیوز اتفاقی را که در شب هنگام وقوع آتش‌سوزی رخ داد، تشریح کرد و گفت که همسرش زیر دست و پا له شده بود. من همسرم را گرفتم و شروع به کشیدن او کردم. مدام او را می‌کشیدم و سعی می‌کردم از در ورودی آشپزخانه بیرون بیاورم. در حالی که مردم در حال فرار بودند، او را زیر پا گذاشتند و پاهایش زخمی شد.

ریفان افزود: دیگر نمی‌توانیم اینجا زندگی کنیم و معتقد است که هر بار که سعی می‌کنیم کمی شادی داشته باشیم، اتفاق غم انگیزی برایمان رخ می‌دهد و این شادی را از بین می‌برد، پس بهتر است اینجا را ترک کنیم.

وقتی از حنین سوالی پرسیده شد، او واکنشی نشان نداد، بنابراین ریفان مداخله کرد و گفت: نمی‌تواند صحبت کند. او ۱۰ نفر از خانواده، مادر و برادرش را از دست داده و نمی‌تواند صحبت کند. داماد در پایان گفت: درست است که ما زنده روبروی شما نشسته ایم، اما از درون ما مرده ایم، ما بی حس هستیم، ما در درون مرده ایم.

عروسی مرگبار عروس و داماد اخبار عراق

عروس و داماد عراقی در مراسم خاکسپاری جنازه ها

پدر داماد به سی ان ان گفت: «من صاحب سالن را مسئول آنچه در مهمانی رخ داده است می‌دانم زیرا هیچ خاموش کننده یا اقدامات ایمنی در سالن وجود نداشت.»

مریم خضر در حالی که منتظر بود تا مقامات اجساد دختر ۲۷ ساله و سه نوه خردسالش (کوچکترین آنها تنها ۸ ماه داشت) را به او تحویل دهند با گریه می‌گفت: «این عروسی نبود. این جهنم بود.»

ساتین

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ