فردوس کاویانی زرتشتی بود یا ارمنی یا مسلمان ؟

11

دین و مذهب فردوس کاویانی زرتشتی بود یا ارمنی یا مسلمان است

آیا فردوس کاویانی زرتشتی بود

پس از انتشار پست محمدرضا شهبازی، از مجریان صداوسیما درباره زرتشتی بودن فردوس کاویانی، برخی از بازیگران و همچنین نماینده زرتشتیان در مجلس در مراسم خاکسپاری پیکر این بازیگر حاضر شدند.

پژمان بازغی، بازیگر و رئیس انجمن بازیگران خانه سینما در مراسم خاکسپاری آقای کاویانی به زرتشتیان ایران تسلیت گفت و تاکید کرد که به احترام آنها لباس سفید پوشیده است.

اصغر همت که اجرای مراسم را برعهده داشت، فردوس کاویانی را مظهر “پندار نیک، کردار نیک و گفتار نیک” نامید و گفت: آن عکسی‌که پنج نفر بازیگر اصلی آژانس دوستی در آن هستند و فکر میکنم بعداز آن پنج تن اصلی، پنج تن ثانویه است، الان دیگر سه نفر آنها در میان ما نیستند.

زرتشتیان بیوگرافی فردوس کاویانی بیماری فردوس کاویانی

فردوس کاویانی بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون ایران فوت شد.

فردوس کاویانی متولد ۴مهر ۱۳۲۰ در کرمان، دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. او بازیگری را از سال ۱۳۴۰ با حضور در تئاتر آغاز کرد و بازی در سینما را نیز از سال ۱۳۴۹ با فیلم تجاوز به کارگردانی حمید مصداقی شروع کرد.

کاویانی بازیگر بااستعدادی بود و بی واهمه از کمیت نقش، با حضور خود به هر نقشی اعتبار میداد و از تئاتر تا سینما و تلویزیون، فراوان خاطره ساخت.

نمایش‌هایی همچون بالماسکه دزدان، سلطان مار، سهراب و اسب و سنجاقک، آهسته با گل سرخ، مرگ تصادفی یک آنارشیست، شهر قصه و تانگوی تخم مرغ داغ ازجمله آثار تئاتری کاویانی بودند.

او در تلویزیون نیز با بازی در مجموعه‌های محبوبی مانند محله برو بیا، محله بهداشت، همسران و آژانس دوستی خاطرات زیبایی برای مخاطبان به جای گذاشت.

فردوس کاویانی زرتشتی بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 11 )
  1. علی می گوید

    شهبازی در حد توان ذهنی خودش حرف زده شما به دل نگیر!

  2. ناشناس می گوید

    آیا بهترین پندار نیک این نیست که انسان حرف خدا و پیغمبر خدا رو خوب روش فکر کنه؟
    آیا بهترین گفتار نیک این نیست که ما حرف و خدا و پیغمبر خدا رو بگیم؟
    آیا بهترین کردار نیک این نیست که انسان خدا و پیغمبر خدا گفته رو عمل کنه؟
    که به یقین همینطوره
    بین کسانی که عمل میکنن بعضی ها در حد خوبن، بعضی‌ها خوبتر و بعضی‌ها خوبترین
    پس وقتی پیامبر آخرالزمان از طرف خدای بزرگ مبعوث شده و با کتاب آسمانی و معجزات دیگر برای هدایت کسانی که هدایت شدنی بودند، آمدند.
    اگر کسی در دین قبلی بماند، و به دین اسلام که دین دکترین است و پیامبران قبل از ایشان وعده ایشان را در تورات و انجیل آمده بود و گفته بودن، گوش نکنه و درجا بزنه دیندار محسوب نمیشه و جزو کسانی محسوب نمیشه که پندار و گفتار و کردار نیک داشته.
    مثلا کسی ممکنه در زرتشتیان بین خودشان بهتر از خیلی هاشون عمل کنه ولی تا وقتی که به دین مبین اسلام که کاملترین الهی هست و ادامه دهنده همه ادیان الهی از جمله زرتشت، یهودیت و مسیحیت می باشد، نیاید و نائل نشود، اون شخص جزو کسانی که پندار و گفتار و کردار نیک درحد ابتدایی هم نمی باشد .
    فوقش اگه ابراز کفر و دشمنی با اسلام ننموده باشه و با کفار و جنایتکاران همکاری نداشته باشه و با مؤمنان کمک هایی کرده باشه ممکنه آزاده محسوب بشه به یقین ان شاءالله تعالی

    1. ناشناس می گوید

      به به دیگه حرفی نمی مونه کامل و جامع و زیبا بیان شده

    2. خدایا پشت و پناهمان باش می گوید

      عالی و کامل

  3. ناشناس می گوید

    در ادامه پیام قبلی، فوقش اینکه در همون پندار و گفتار و کردار نیک ابتدایی ترین حالت رو که آزادگی هست رو داشته باشه ان شاءالله تعالی.
    خدای متعال تایید بفرماید به یقین همینطورست.

    1. علی می گوید

      کاملا درست است.

  4. محمد می گوید

    طرف فوت کردن دنبال دینش هستین ول کنین این حرفها رو کار نیک هست که باقی می مونه نه دین طرف

    1. مهدی می گوید

      اتفاقا دین طرف براش میمونه که شامل عقاید وکردارش هست.دین کاملتر وجامعتر از اون کار نیکی هست که تومیگیش.

  5. محمد می گوید

    من تاییدمیکنم وموافقم آدم درست ازدین کامل خودش مشخصه وتمام

  6. مهتاب می گوید

    حالا شما از کجا میدونی طرف کردار پندارش نیک بوده بهشتو هم براش پیشاپیش رزرو کردین..فقط چون زرتشتی بوده

  7. احمد می گوید

    مگه دین، انسان روبه غیر از کار نیک دعوت میکنه که میگی دین طرف موندنی نیست این دین ودینداری هست که مشوق انسان به کار نیکو هست .