علت روشن نشدن بخاری گازی بعد از شمعک چیست؟

0

علت روشن نشدن بخاری گازی بعد از شمعک چیست؟

علت روشن نشدن بخاری گازی بعد از شمعک یکی از متداول ترین مشکل های بخاری است با راه حل های زیر به عیب یابی و تعمیر بخاری خود بپردازید.

مشکل : یکی  دلایل روشن نشدن بخاری می تواند نوع سوخت باشد و ممکن است از بعدازاین که بخاری گازی روشن کردید بوی گاز در نتیجه سوختن احتراق به مشام شما می‌رسد.

علت اول : می‌تواند مجرای دودکش بسته شده باشد اگر مسیر دودکش را کنترل کردید شیر راه آن را بسته باشد باید فوراً آن را برطرف نمایید.

علت دوم : قطر دودکش بخاری از قطر دودکش در ساختمان بیشتر است باید از دودکش با قطر مناسب استفاده شود.

علت سوم :علت روشن نشدن بخاری ممکن است این مورد باشد، دودکش بدون کلاهک استفاده نکنید برای جلوگیری از ورود گازهای حاصل از احتراق به درون بخاری در اثر وزش باد باید از کلاه‌های مناسبی استفاده کنید.

تعمیر بخاری گازی بخاری گازی

علت روشن نشدن بخاری گازی بعد از شمعک

مشکل : هنگامی که دکمه فرمان را می‌چرخانید و از حالت پیلوت به شعله اصلی بخاری، مشعل روشن نشود باعث می‌شود که گاز زیادی در محیط پراکنده شود

دلیل اول : مسدود بودن مجرای ورودی مشعل به‌وسیله هر شیء خارجی می تواندعلت روشن نشدن بخاری باشد ، کار مهم است این است که قبل از اینکه هر کاری انجام دهید ابتدا باید شیر اصلی را ببندید و مجرای ورودی آن را به‌خوبی چک کنید چنانچه درون آن شیء وجود داشت باید آن را خارج نمایید.

دلیل دوم : اگر در عیب یابی و تعمیر بخاری خود دچار چنین مشکیلی شدید ممکن است نازل (ژیگلور) از جای خود بیرون‌آمده باشد چنانچه در اثر زرده و یا شل شدن پیچ‌ها نازل از جای خود بیرون‌آمده و منحرف شده باشد باعث می‌شود گاز به درون مشعل وارد نشود.

مشکل : بعد از این که بخاری را روشن کردید روی گاز خام به مشام شما می‌رسد.

دلیل : از قسمت‌های شیر کنترل گاز نشتی دارد ابتدا باید قالپاق یا کاور شیر کنترل را برداشته با استفاده از کف صابون سطح شیر را کنترل کنید و اطراف پیچ تنظیم ماکزیمم، مینیمم و محور را به‌وسیله آن بپوشانید توجه داشته باشید که در کدام بخش حباب به وجود آمده است و نشتی پیدا کرده درد از آن باید پیش مربوطه را باز و واشر اورینگی آن را عوض کنید.

دیگر مشکلات و دلایل روشن نشدن بخاری گازی

  • کوتاه بودن شعله پیلوت و تنظیم نبودن آن که باید نسبت به افزایش شعله و شمعک بخاری یا تعویض فیلتر در صورت کثیفی آن اقدام کنید.
  • اگر شعمک بخاری روشن می شود اما با رها کردن ولوم گاز قطع و شمعک خاموش شد به معنای سالم بودن ترموکوپل و ایراد در بوبین است که باید تعویض گردد.
  • زمان روشن کردن بخاری اگر دکمه فندک را رها کنید و گاز و شمعک همزمان خاموش شود به معنای خرابی ترموکوپل بخاری است.
  • کثیفی زیاد مشعل یا گرفتگی سوراخ های آن دلیل دیگر برای مخلوط گاز و هوا و روشن نشدن بخاری است که باید نسبت به تمیز کردن آن با برس یا فشار باد اقدام کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ