آینه های جالب تارا برقی +نمای داخلی تارا برقی

0

نمای داخلی تارا برقی شرکت ایران خودرو

نمای داخلی تارا برقی

در آبان ۱۴۰۲ شرکت ایران خودرو یکبار دیگر از خودرو تارا برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۲ رونمایی کرد. البته با این تفاوت که نسخه رونمایی شده، دارای ویژگی‌های کاملا جدیدی بود که تا قبل از این، روی تارا برقی وجود نداشت.

اولین تغییر ظاهری، مربوط به بسته‌شدن جلوپنجره خودروست تا ظاهر این خودرو، همانند اکثر خودروهای برقی جهان باشد. البته به نظر می‌رسد که طراحان ایرانی، وقت زیادی برای این جلوپنجره، صرف نکرده بودند چراکه در عین سادگی و بدون هیچگونه ظرافتی، روی تارا برقی نصب شده بود.

مشخصات تارا برقی محصولات جدید ایران خودرو تارا برقی

آینه های جالب تارا برقی

نکته جالب توجه دیگری که در تارا برقی خودنمایی می‌کرد، آینه‌ بغل‌های دیجیتال بود. خودروسازان جهان، معمولا این ویژگی را در مدل‌های مفهومی که طراحی مدرن و بدنه آیرودینامیکی دارند، استفاده می‌کنند و به کار بردن آن، روی محصولی همانند تارا، کمی جای تعجب داشت.

اما به هرحال این آینه‌ها، به دوربین مجهزند که نمایشگر مربوط به آنها، در بالای داشبورد قرار داده شده. بازهم مشخص است که طراحان ایران خودرو، بجای تغییر کلی داشبورد، ترجیح داده‌اند که روش ساده‌تر را انتخاب کنند! یعنی نصب دو نمایشگر در طرفین داشبورد که حتی به نظر نمی‌رسد که زاویه دید خوبی، در اختیار راننده قرار دهد. مانیتور عمودی در کنسول مرکزی، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال و شیفتر چرخی گیربکس (که حالت‌های مختلف گیربکس با آن قابل انتخاب است)، از دیگر مشخصه‌های ظاهری، در نسخه جدید تارا برقی هستند.

آنطور که ایران خودرو گفته، نسخه جدید تارا برقی، مجهز به باتری‌هایی با ظرفیت ۴۵ کیلووات‌ساعت بوده و می‌تواند موتور الکتریکی این خودرو را به قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر برساند. شتاب صفر تاصد نیز ۹.۸ ثانیه اعلام شده است.

تارا برقی با یکبار شارژ، می‌تواند ۳۰۰ کیلومتر را طی کند. سپس می‌توانید با پکیج شارژ سریع، ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌هایش را تنها در ۴۵ دقیقه شارژ کنید. هنوز زمان دقیقی برای تجاری‌سازی تارا برقی ایران خودرو اعلام نشده است.

فیلمی از نمای داخلی و آینه های تارا برقی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ