چرا نماز صبح را باید دیرتر خواند

0

چرا نماز صبح را باید دیرتر خواند را از سایت ساتین دریافت کند.

چند دقیقه بعد از اذان صبح نماز بخوانیم رهبری خامنه ای

چند دقیقه بعد از اذان ظهر نماز بخوانیم خامنه ای:

از آنجایی که برخی نسبت به اذان صبح دچار تردید شده و از محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای و برخی مراجع دیگر تقلید استفتاء کرده‌اند و آن بزرگواران نیز پس از تحقیق موضوعی مسئله، نظر مبارک خود را اعلام فرموده اند:

«که برای روزه داری و نماز، احتیاط کرده و از ابتدای شروع اذان صبح اعلامی از سوی صداوسیمای محل، امساک کرده و از مبطلات روزه پرهیز کنند و برای بجا آوردن نماز صبح، دقایقی صبر کنند تا مطمئن شوند وقت نماز صبح فرارسیده است».

لذا پس از پژوهشی میدانی، در سه نوبت در فصول مختلف سال، با حضور برخی از منجمان و اعضای ستاد استهلال و همراهی قریب به ۱۵ تن از فضلای حوزه علمیه قم در اوقاتی که مانعی مثل ابر و غبار در افق نبوده و مکان‌هایی که نور شهر و روستا یا تردد خودروها وجود نداشته، در فاصله حدود ۶۰ کیلومتر بیرون شهر قم با دقت تمام مسئله را بررسی و نتیجه آن را اعلام داشتند.

در سال جاری چون بسیاری از مؤمنان و حتی دفاتر برخی از مراجع معظم تقلید مسئله را جویا شدند، توجه مؤمنان را نسبت به مراعات همان احتیاطی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای و برخی دیگر از مراجع تقلید توصیه شده است جلب می‌نماید: یعنی برای روزه داری از ابتدای اذان صبح امساک کرده و از مبطلات روزه پرهیز کنند و برای بجا آوردن نماز صبح، «۸ دقیقه از اول اذان» صبر کنند، اما نسبت به وقت اذان مغرب و افطار روزه، اذان اعلامی صداوسیما کافی است و تفاوت قابل ملاحظه‌ای مشاهده نشده است.

چند دقیقه بعد از اذان صبح نماز بخوانیم مکارم

آیا میتوان‌ هنگام اذان صبح نماز را خواند یا باید صبر نمود؟ درصورتی‌که باید چند دقیقه صبر نماید اگر مسجدی یا شخصی نماز را هنگام اذان شروع نمود، تکلیف چیست؟

پاسخ : در مورد نماز صبح، احتیاطاً ۵ دقیقه بعد از تمام شدن اذان، نماز بخوانید و معیار این است که انسان ظن قوی به دخول صبح پیدا کند هرچند بدون رعایت این احتیاط باشد که معمولاً بدون رعایت این احتیاط کمتر یقین حاصل می‌شود.

خواندن نماز صبح بلافاصله بعد از اذان سیستانی

خواندن نماز همزمان با شروع اذان سیستانی

نزدیک اذان صبح از طرف مشرق، سفیده‌ای رو به بالا حرکت می‏کند که آن را فجر اوّل گویند. موقعی که آن سفیده پهن شد فجر دوّم، و اوّل وقت نماز صبح است. و آخر وقت نماز صبح موقعی است که آفتاب بیرون می‏آید.

چند دقیقه بعد از اذان صبح نماز بخوانیم وحید خراسانی

نزدیک اذان صبح از طرف مشرق ، سفیده اى رو به بالا حرکت مى کند که آن را فجر اوّل گویند ، و موقعى که آن سفیده پهن شد ، فجر دوم و اوّل وقت نماز صبح است ، و آخر وقت نماز صبح موقعى است که آفتاب طلوع مى کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ