اثبات رابطه نامشروع با فیلم یا پیامکی؟

0

اثبات رابطه نامشروع و فیلم به هرگونه ارتباط غیرشرعی بین زن و مردی اشاره دارد که به حد زنا نرسیده باشد، مانند لمس کردن، بوسیدن، هم آغوشی و یا برقراری رابطه فیزیکی بدون رابطه جنسی. برای اثبات رابطه نامشروع و زنا در قانون مجازات اسلامی، دلایل مختلفی مانند شهادت، اقرار و علم قاضی مدنظر قرار می گیرند. علم قاضی به اطلاعات و شواهدی که او با توجه به اطلاعات علم و یقین در اختیار دارد، برمی گردد تا تصمیمات حکمی صادر کند.

وکیل رابطه نامشروع اصفهان کیست؟

قبل از معرفی بهترین وکیل رابطه نامشروع در اصفهان و نقش وی در پرونده های مربوطه، بهتر است با مفهوم حقوقی این جرم آشنا شویم.

در این راستا، ماده ۶۳۷ کتاب پنجم قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران این موضوع را بیان می کند. این ماده می گوید:

اگر زن و مردی بدون وجود عقد ازدواجی با هم رابطه برقرار کنند و اعمالی همچون بوسه و آغوش گیری بیش از حد معمول انجام دهند، این رفتارها به عنوان رابطه نامشروع شناخته می شوند و در قوانین جرم محسوب می شوند.

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

به نقل از یکی از وکیل رابطه نامشروع در اصفهان : اثبات رابطه نامشروع مادون زنا با ادله اثبات دعوا که در ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی ذکر گردیده است اثبات می شود.

مطابق با این ماده ادله اثبات جرم عبارت از اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی است.

بنابراین وجود اقرار در پرونده به این معنی است که خود شخص حاضر در رابطه علیه خود اعتراف نماید یا ادای شهادت شهود و علم قاضی می تواند وجود رابطه نامشروع را اثبات نماید.

از جمله مدارکی که به علم قاضی می تواند کمک کند در جهت اثبات جرم، عکس و فیلم و پیامک می باشد. اگر از رابطه نامشروع مادون زنا فیلم یا عکسی وجود داشته باشد که دو نامحرم به عنوان مثال یکدیگر را در آغوش گرفته باشند یا پیامکی وجود داشته باشد که در تعلق آن به طرفین رابطه تردیدی نباشد و رابطه حضوری را تایید کند، این موارد از مدارکی است که می تواند وقوع جرم را نزد محکمه اثبات نماید.

اثبات رابطه نامشروع پیامکی

وکیل رابطه نامشروع اصفهان در مورد اثبات این رابطه اینگونه باین کرده است که : بعضاً پیامک ها و تماس های تلفنی به وجود رابطه فیزیکی بین دو نفر اشاره می کنند، اما این اشاره ها نه به عنوان دلیل، بلکه به عنوان اماره قضایی برای اثبات وقوع جرم مورد استفاده قرار می گیرند.

به عنوان مثال، پیامکی که در آن به وجود رابطه جنسی بین دو نفر اشاره شده و یا وجود روابط حضوری در کنار یکدیگر را تایید می کند، می تواند به عنوان اماره قضایی که ذهن قاضی را در وقوع جرم روشن کرده و رفع ابهام می کند و منجر به علم قاضی شود، مورد استناد قرار گیرد.

بنابراین، لازم است ما بین رابطه تلفنی و پیامکی به عنوان جرم رابطه نامشروع و رابطه تلفنی و پیامکی به عنوان دلیل وقوع جرم رابطه نامشروع تفکیک کنیم و این دو موضوع را با یکدیگر خلط ننماییم.

به عبارت دیگر، صرف وجود ارتباط تلفنی و پیامکی که در آن اقرار و اعترافی از وجود رابطه حضوری ندارد، به نظر برخی جرم نمی تواند تلقی شود.

اما این پیامک و رابطه تلفنی اگر حاوی اقرار وجود رابطه جنسی یا فیزیکی باشد، ممکن است به عنوان اماره قضایی مورد استناد قرار گرفته و وقوع جرم را با کمک ادله دیگر که بعداً ضمیمه پرونده خواهد شد، اثبات نماید.

آیا وکیل رابطه نامشروع اصفهان کمکی می کند؟

طرح شکایات در ارتباط با چنین جرایمی نیازمند بهره گیری از تخصص بهترین وکیل رابطه نامشروع در اصفهان است. اما زمان طولانی یا چارچوب دقیق برای طرح شکایت درباره رابطه نامشروع معین نیست، زیرا این موضوع بسته به شرایط متفاوت پرونده ها و افراد درگیر، متفاوت است.

وکیل رابطه نامشروع اصفهان اعلام می کند که تعیین زمان مشخصی برای رسیدگی به چنین پرونده هایی مشکل است. هر چه پرونده پیچیدگی های خاص خود را داشته باشد، ممکن است زمان رسیدگی و صدور حکم آن طولانی تر و پیچیده تر باشد.

سخن پایانی

اگر به دنبال بهترین وکیل رابطه نامشروع در اصفهان هستید که بتوانند در پرونده شما بهترین عملکرد را داشته باشند، می توانید با سوال از آشنایان یا تحقیق در اینترنت یک وکیل خود در این موضوع پیدا کنید.

همچنین می توانید با جستجو کلمه وکیل رابطه نامشروع در اصفهان یک وکیل خوب و کاربلد در این زمینه پیدا کنید و از او کمک بخواهید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ