اسپاتیفای؛ دنیایی از موسیقی‌های متنوع

0

اسپاتیفای (Spotify) یک اپلیکیشن پخش موزیک است. یکی از دلایل محبوبیت و شهرت این سرویس، برخورداری از آرشیو‌ی کامل از آهنگ‌ها و پادکست‌های متنوع است. دسترسی به اسپاتیفای در بیشتر نقاط دنیا امکان‌پذیر است و این سرویس در بیش از ۷۰ کشور دنیا فعالیت دارد.

دیزر پریمیوم اسپاتیفای

امکان دانلود موسیقی در اشتراک پولی اسپاتی فای

همچنین اسپاتیفای بیش از ۷۰ میلیون ترک موسیقی را در آرشیو آنلاین خود جای داده است. اسپاتیفای دو نسخه رایگان و پریمیوم دارد که در این مطلب به تفاوت‌های این دو نسخه، نحوه خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای با گارانتی و مزیت‌های بهره‌مندی از اکانت پریمیوم آن خواهیم پرداخت.

مسیر ابداع و پیشرفت اسپاتیفای

اسپاتیفای به‌عنوان یک سرویس پخش موسیقی، ویدئو و پادکست در سال ۲۰۰۸ میلادی و در شرکتی با همین نام، پایه‌گذاری شد. این سرویس از بزرگترین پخش کنندگان موسیقی در سراسر جهان است و توانسته از رقبایی همچون اپل موزیک و تایدال، موفق‌تر عمل کند. بر طبق آمار، در ماه مارس ۲۰۲۱ سال میلادی، تعداد کاربران فعال این سرویس در پلتفرم‌های مختلف به مرز ۳۵۶ میلیون نفر رسید و همچنین ارزش این کمپانی به بیش از ۳۰ بیلیون دلار رسید. البته جاه‌طلبی‌های موسسان اسپاتیفای ادامه دارد و حالا زمزمه‌هایی از گسترش این سرویس و عرضه نسخه‌هایی برای گجت‌های هوشمند، به میان آمده است.

مقایسه اسپاتیفای با دیگر سرویس‌های مشابه

امروزه، یکی از عرصه‌های پر رقابت، حوزه خدمات آنلاین است. از این رو سرویس اسپاتیفای رقبای زیادی دارد که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. همین امر موجب شده که کاربران برای خرید اکانت پرمیوم این سرویس‌ها سردرگم بشوند. از اصلی ترین رقبای این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اپل موزیک: اپل موزیک، یک موزیک استریمر است که توسط کمپانی اپل طراحی و عرضه شده است. برخی اپل موزیک را جدی‌ترین رقیب اسپاتیفای می‌دانند

  • تایدل: تایدال، رقیب نروژی اسپاتیفای نیز یک سرویس تخصصی مبتنی بر اینترنت است که امکان بهره‌مندی از موسیقی‌ها و پادکست‌های متعددی را به مشترکین ارائه می‌دهد

  • یوتیوب موزیک: سرویس یوتیوب موزیک، رقیبی نوپا برای اسپاتیفای است که در سال ٢٠١۵ میلادی، برای اولین بار به شکل آزمایشی عرضه شد. البته در سال ٢٠١٨ میلادی، نسخه‌ای دیگر از این برنامه با قابلیت‌های بیشتر به صورت رسمی معرفی شد

استفاده از حالت فریمیوم یا خرید اکانت پریمیوم؟

اگر یک کاربر نسخه رایگان اسپاتیفای هستید، احتمالا به دلیل تبلیغات مزاحم به ارتقا به اکانت پریمیوم فکر کرده‌اید. اما امکاناتی که پس از خرید یک اکانت پریمیوم در دسترس شما قرار می‌گیرد، بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

دیزر پریمیوم اسپاتیفای

آرشیو کامل تمام خواننده ها در اسپاتی فای

آرشیو کامل

هم در نسخه رایگان و هم در نسخه پریمیوم، تمام محتوای موسیقی و پادکست‌ها در دسترس کاربران قرار دارند و تقریباً ویژگی‌های یکسانی دارند. اما تفاوت اساسی این است که امکان استفاده از موسیقی‌های جدید و محتوای انحصاری این سرویس برای دارندگان اکانت پریمیوم، فراهم است. در حالی که کاربران نسخه فریمیوم باید چند هفته صبر کنند.

کنترل پخش

در نسخه رایگان که برای گوشی‌های هوشمند عرضه شده ، فقط می‌توانید در حالت shuffle به موسیقی گوش دهید. البته می‌توانید در برخی از پلی‌لیست‌ها، چند قطعه را حذف کنید تا پخش نشوند و محدودیتی برای تعداد آهنگ‌هایی که می‌خواهید حذف کنید، وجود ندارد.

در نسخه دکستاپ این سرویس، امکان انتخاب یک انتخاب خاص را دارید و لزوما نباید از حالت shuffle استفاده کنید. اما دارندگان اکانت پریمیوم، این امکان را دارند که بر روی هر دستگاهی، موسیقی مورد نظر خود را انتخاب کنند و بدون هیچ محدودیتی در هر زمان، یک قطعه را رد کنند و به یک موسیقی دیگر گوش بدهند.

استفاده آفلاین از اسپاتیفای

در نسخه فریمیوم اسپاتیفای، هیچ گزینه‌ای برای دانلود و ذخیره‌سازی وجود ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید بدون اتصال به اینترنت به موسیقی گوش دهید، باید اکانت پریمیوم تهیه کنید. از طرفی، می‌توانید بدون هیچ محدودیتی، پادکست‌های متفاوت را بارگیری کنید و تا زمانی که دستگاه شما فضای خالی دارد، می‌توانید به دانلود ادامه دهید. همچنین می‌توانید با ارتقا اکانت خود به حالت پریمیوم، در مناطق دورافتاده‌ای که دسترسی به اینترنت وجود ندارد، از موسیقی‌هایی که پیش‌تر ذخیره کرده‌اید، لذت ببرید. شما می‌توانید با استفاده از اکانت پریمیوم، ۱۰۰۰۰ آهنگ را بر روی پنج دستگاه مختلف ذخیره کنید.

کیفیت صدا

در نسخه رایگان اسپاتیفای، چهار سطح متفاوت از کیفیت صدا در اختیار کاربران قرار دارند، این ۴ سطح عبارتند از:
خودکار: بسته به اتصال شبکه، متغیر است
کم (Low): 24 کیلوبیت بر ثانیه
عادی (Normal): 96 کیلو‌بیت بر ثانیه
بالا (High): 160 کیلوبیت بر ثانیه

دیزر پریمیوم اسپاتیفای

ژانرهای مختلف آهنگ در اسپاتیفای

برای کاربرانی که اکانت پریمیوم را تهیه کرده‌اند، گزینه‌ای نحت عنوان «بسیار زیاد» یا «Very High» اضافه شده که می‌توانند در بخش تنظیمات، آن را فعال‌کنند و با سرعت ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه به موسیقی گوش بدهند.

اکانت پریمیوم اسپاتیفای؛ دری به دنیای موسیقی

اگر از شنوندگان حرفه‌ای موسیقی هستید و می‌خواهید به آرشیوی وسیع از موسیقی‌ها دسترسی داشته باشید، می‌توانید از اکانت پریمیوم اسپاتیفای استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای گذراندن اوقات، به پادکست‌های متعدد موجود در این سرویس، گوش بدهید. خوشبختانه امروزه، وبسایت‌های بسیاری هستند که می‌توانید برای خرید اکانت پریمیوم اسپاتیفای به آن‌ها مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ