بزرگترین هکر خود پرداز ها درگذشت + تصویر

0

 او که مدیر شرکت امنیتی IOActive در سیاتل بود٬ اصلیتی نیوزیلندی داشت و در سال ۲۰۱۰ تبدیل به ستاره ای در جامعه هکرها شد. شگردی که او را معروف کرد سرقت از خودپردازها نام داشت.

هک خودپرداز مدیر شرکت امنیتی جامعه هکرها پمپ های انسولین بارنابی جک بارش پول بارش اسکناس استاد هک Black Hat
عکسی که در بالا می بینید یکی از به یادماندنی ترین لحظات تاریخ معاصر حوزه امنیت است. زمانی که جک روی صحنه رفت و کاری کرد دو دستگاه خودپرداز مثل باران٬ شروع به باریدن پول کنند.

این نمایش که بسیاری منتظر آن بودند به خاطر فشار شرکت های سازنده دستگاه های خودپرداز به شرکتی که جک را در استخدام داشت٬ در کنفرانس Black Hat یک سال به تعویق افتاده بود.

 

او در اصل یک پژوهشگر به شمار می رفت نه هکری خرابکار، و با این دستاورد برجسته باعث شد شرکت های سازنده ATM و بانک ها بیش از قبل نگرانی ها بابت امنیت خودپردازها را جدی گرفته و به تغییراتی در این زمینه دست بزنند.

هک خودپرداز مدیر شرکت امنیتی جامعه هکرها پمپ های انسولین بارنابی جک بارش پول بارش اسکناس استاد هک Black Hat

از همین رو تاثیر تحقیقاتش بر زندگی میلیون ها نفر٬ ملموس است. اما بارنابی جک در خودپردازها متوقف نشد. او سپس روشی برای هک کردن دستگاه های پمپاژ انسولین یافت که توسط آن می شد با تزریق دوزهای بیش از حد مجاز٬ دست به قتل زد.

 

این دستاورد نیز باعث شد شرکت تولید پمپ های انسولین Medtronic طراحی پمپ های خود را تغییر دهد تا امکان سوء استفاده از آنها از بین برود.

قرار بود جک چهارشنبه همین هفته در Black Hat حاضر شود و یک دستاورد جدید و جذاب دیگر را رو کند. او به روشی دست یافته بود که می شود با آن از فاصله ۱۵ متری٬ ضربان ساز ها و دستگاه های تنظیم تپش قلب را هک کرد تا یک شوک مرگ بار به فردی که در بدن او نصب شده اند٬ وارد آید.

 

این دستاورد نیز می تواند موجب بازنگری شرکت ها در چنین وسایلی و امن سازی آنها برای دور کردن مردم از خطرات احتمالی شود. مشخص نیست که آقای بارنابی جک به چه دلیلی فوت کرده و کالبدشکافی در جریان است.

خبرگزاری دانشجو: پلیس او را در آپارتمانی در سان فرانسیسکو پیدا کرده و احتمال قتل را منتفی می داند. شرکت IOActive در نامه ای با اعلام فوت او نوشته: «یاغی محبوب از بین ما رفت ولی هرگز فراموش نمی شود. او یک استاد هک بود و البته دوستی عزیز.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ