قیمت خودروهای شاسی بلنددر دنیا

0

خرید خودرو برای کسانی که به عنوان طرفداران سرسخت اتومبیل‌های جدید شناخته می‌شوند از جمله رویاهای همیشگی محسوب می‌شود. در بین عاشقان اتومبیل هم، بیش از همه این جوان‌ها هستند که خبرهای مربوط به تولید و عرضه انواع خودورها را در بازار دنبال می‌کنند.

به همین دلیل است که تغییرات در قیمت خودرو همیشه از سوی بسیاری از رسانه های خبری موردتوجه قرار می‌گیرد. در میان آنهایی که به عنوان طرفداران اتومبیل شناخته می‌شوند، عده‌ای را نیز می‌توان یافت که به خودروهای شاسی بلند علاقه وافری دارند.

شاسی بلند یا «اس.‌‌یو.‌وی» که مخفف (sport utility vehicle) است به گونه‌ای از خودروها گفته می‌شود که برای کاربرد بیابانی و پیمودن مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند. این خودروها معمولا دو دیفرانسیل هستند و فاصله محور آنها تا سطح زمین بیشتر از خودروهای عادی است.

علاقه به این مدل خودروها باعث شده است که بسیاری از کمپانی‌های مشهور به تولید آنها مبادرت کنند. در مطلبی که «فوربس» منتشر کرده است با هشت خودروی شاسی‌بلند که زیر ۲۵ هزار دلار قیمت دارند آشنا می‌شوید.

Honda CR-V
قیمت: ۲۲ هزار و ۷۹۵ دلار
این خودروی جمع‌و جور و قابل‌اعتماد کمپانی «هوندا» مدت مدیدی به عنوان یکی از گزینه‌های محبوب و باصرفه برای زوج‌های جوان و خانواده‌های کم جمعیت شناخته می‌شود. «سی.آر ـ وی» به عنوان یک خودروی شاسی‌بلند راحت و چندمنظوره معروف است که به خوبی کار می‌کند و اگر شما قصد فروش آن را داشته باشید چندان ضرر نخواهید کرد. همه این ویژگی‌ها باعث شده است که این خودرو درصدر خودروهای شاسی‌بلند زیر ۲۵ هزار دلار قرار گیرد.

Mazda CX-۵
قیمت: ۲۱ هزار و ۱۹۵ دلار
کیفیت و ظرافت اتومیبل‌هایی که کمپانی شناخته شده «مزدا» به بازار می‌فرستد همواره زبانزد ماشین بازها بوده است. پس چندان جای تعجب ندارد که این شرکت در ساخت یک اتومبیل شاسی‌بلند نیز به معیارهای خود پایبند باشد.

«مزدا» قصد دارد در سال ۲۰۱۴ نسخه دیگری از همین خودرو را به بازار بفرستد که از موتور قوی‌تری نسبت به این نسخه برخوردار خواهد بود. از ویژگی‌های این خودروی شاسی‌بلند کمپانی مزدا می‌توان به راحتی و قدرت بالای آن اشاره کرد.

Ford Escape
قیمت: ۲۲ هزار و ۴۷۰ دلار
بسیاری از کارشناسان بازار خودرو معتقد بودند که کمپانی «فورد» با تولید این خودرو، طراحی جدید آن و جایگزینی آن با سری‌های دیگری از همین مدل دست به کاری باریسک بالا زده است. اما این خودرو که در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار عرضه شد توانست به خوبی در بین خریداران جای خود را باز کند و کمپانی «فورد» نیز از میزان فروش آن ابراز رضایت کرده است. مقرون به صرفه بودن و ساختار شیک و جذاب این خودروی شاسی‌بلند باعث شده است بسیاری در بازار خودرو از این تولید جدید «فورد» استقبال کنند.

Toyota RAV۴
قیمت: ۲۳ هزار و ۳۰۰ دلار
کمپانی«تویوتا» با بازطراحی خودروهای خود و عرضه RAV۴ در بازار دنیای اتومبیل را شوکه کرد. تیم طراحان «تویوتا» در این مدل خودروی شاسی‌بلند این کمپانی توانست اتومبیلی با کیفیت و زیبا تولید کند. کارشناسان بازار خودرو معتقدند اگر این کمپانی در طراحی خودروی RAV۴ تغییرات فعلی را لحاظ نمی‌کرد، این کمپانی یکی از معمولی ترین خودروهای خود را به بازار می‌فرستاد که احتمال موفقیت آن چندان بالا نبود. این خودرو علاوه بر راحت بودن، به راننده استفاده از تکنولوژی‌های برتر را نیز می دهد.

Kia Sorento
قیمت: ۲۴ هزار و ۱۰۰ دلار
تردیدی وجود ندارد که این خودرو با قیمتی که دارد یکی از نخستین خودورهای شاسی‌بلند است که موردتوجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد اما همچنان این کمپانی بر بکار بردن املای غلط کلمه Sorento تاکید دارد. این کلمه ظاهرا از نام شهری در ایتالیا گرفته شده است و اگر چنین باشد نامی که باید حک شود Sorrento است نه Sorento! به هرحال این خودروی «کیا»، فوق‌العاده راحت و دارای موتوری است پرقدرت و کاملا باصرفه. خبرها حاکی از این است که این خودرو برای ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۴ به‌‌روز رسانی نیز خواهد شد.

Hyundai Santa Fe Sport
قیمت: ۲۴ هزار و ۷۰۰ دلار
دیگر وقتش رسیده بود که سروکله کمپانی «هیوندای» در فهرست خودروسازانی که به تولید شاسی‌بلندهای زیر ۲۵ هزار دلاری اقدام می‌کنند پیدا شود. «سانتافه اسپورت» هیوندای به جرات یکی از زیباترین خودروهای شاسی‌بلند این فهرست است. از ویژگی‌های بارز این خودرو علاوه بر قیمت مناسب و موتور پرقدرت و نسبتا کم‌مصرف آن باید به اتاق زیبا و شیک آن اشاره کرد که هر نگاهی را مجذوب خود می‌کند. در فضای خالی این خودروی جادار، بخشی نیز برای سرو انواع نوشیدنی‌ها درنظر گرفته شده است.

Subaru Forester
قیمت: ۲۱ هزار و ۹۹۵ دلار
اگرچه هم‌اکنون کمپانی تولید‌کننده Subaru Forester در حال بازطراحی آن برای عرضه آن در ماه‌های آغازین سال ۲۰۱۴ میلادی است، اما بی شک این خودرو یکی از شاسی‌بلندهایی است که خود را در فهرست برترین‌های ارزان قیمت این دسته جای می‌دهد. این خودرو ترکیبی از آسایش، قابلیت و زیبایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در این سری، میزان سوخت نیز بهبود یافته و مقرون به صرفه‌تر شده است. این خودرو در آزمون‌های امنیتی یکی از بالاترین نمره ها را کسب کرده است.

Jeep Wrangler
قیمت: ۲۲ هزار و ۲۹۵ دلار
در مورد این سری از خودروها همیشه احساس نفرت و عشق توام با هم وجود داشته است. ظاهر خشن و یغور این خودرو باعث شده عده‌ای به شدت از آن متنفر باشند اما به همان نسبت توان و قدرت خارق‌العاده آنها هوش از سر بسیاری می‌رباید.

با این حال سبک طراحی این خودرو بی شک برای عاشقان این دسته از خودروها بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است. اگرچه مصرف این خودرو نیز به اندازه قدرت آن بالاست اما رانندگی با آن لذتی دارد که همه چیز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ