جهان پهلوان تختی را با آمپول هوا کشتند /خودم ناظر کالبد شکافی بودم +عکس

1

در حاشیه چهل و هفتمین سالگرد درگذشت مرحوم تختی که در ابن بابویه شهرری برگزار شد.

 

یکی از طرفداران وی که چهار آلبوم اختصاصی از عکس های کم تر دیده شده از تختی را گرد آوری کرده بود حضور داشت.

در میان آلبوم چشممان به برگه ای از یک روزنامه افتاد که به تاریخ شنبه ۵ اسفند ۵۷ باز می گشت.در بخشی از این روزنامه خبری تحت عنوان “تختی را با آمپول کشتند” منتشر شده بود .

ابتدا این خبر تاکید شده بود که شواهد عیبی ما حکایت از ان دارد که تختی خود کشی نکرده است.

در ادامه متن امده است : در همین خصوص فردی به روزنامه ما مراجعه کرده ( که نامش نزد ما محفوظ می ماند) وی در خصوص درگذشت مرحوم تختی گفته است: …. پای چند نفر که زنده اند و یک نفر که مرده است در میان است و زندگان می توانند از خود دفاع کرده و رفع اتهام نمایند ، ولی مرده کاری از عهده اش بر نمی آید.

همسر غلامرضا تختی فرزند غلامرضا تختی دلیل مرگ غلامرضا تختی خانواده تختی بیوگرافی غلامرضا تختی

به گفته عوامل این روزنامه : شخصی که به روزنامه مراجعه کرده و صلاحیتش مورد تایید است در خصوص مرگ تختی می گوید : تختی خود کشی نکرده ، بلکه به وی آمپول هوا تزریق شده و سپس او را مسموم کردند.

البته اثر آمپول هوا جلوتر از مسمویت ظاهر شده و اگر سم اثر مسمومیت جلوتر ظاهر می شد (به علامت مسمومیت) دهان وی کف می کرد و من که در لحظه کالبد شکافی ناظر بودم کفی بر دهان وی ندیدم.

این روزنامه در ادامه اورده است : نام های افراد ناظر در اختیار ماست و عکس ها و مستندات در اختیار کسی در مکانی مطمئن می باشد و اینها به دست هر دادگاهی سپرده نخواهد شد…

کوشش امروز من برای این نیست که کسی را متهم کنم و به دادگاه بکشنام ، بلکه کوششم برای این است که تاییدی برای قلب ها پیدا کنم و ننگ خودکشی را از دامن پوریای زمان پاک سازم…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. شجاع می گوید

    درود بر شما
    نمیدونم این آقا کیه و منظورش چیه که ادعا میکنه آقا تختى را با آمپول هوا کشتن .
    هرگز چنین چیزى صحت ندارد ، اول اینکه از نزدیک آقا تختى را مى شناختم و هر کسى به نوعى از این اتفاق به نوعى قصد بهره بردارى دارد ، من مانند آقا تختى مخالف شاه بودم و شاه جرات نداشت چنین ریسک بزرگى انجام بده حتى زمانى که اعضاى جبهه ملى را دستگیر کردن از ۴١ نفر ، ٣ نفر را دستگیر نکردند آقا تختى ، مهندس حسیبى و نفر سوم را به یاد ندارم ،
    آقا تختى خودکشى کرد و نمیتونم بگم چرا ، تمام چرندیاتى هم که راجع به شهلا توکى و ارتباط با شخص دیگه دروغ محض است ، شهلا تختى را دوست داشت و تا آخر عمر با اینکه جوان بود ازدواج نکرد .
    ترا به هر اعتقادى که دارید دروغ نگوئید
    شجاع میرزاامین