پیاده روی تا محل کار ۴۰ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

0

محققان انگلیسی با انجام تحقیقاتی دریافتند پیاده روی تا محل کار۴۰ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا، متخصصان کالج امپریال و دانشگاه لندن بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ ، با تحقیق روی ۲۰ هزار انگلیسی به این نتیجه رسیدند که دوچرخه سواری، پیاده روی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با کاهش وزن همراه است و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. در مقابل استفاده از تاکسی و خودرو شخصی برای رسیدن به محل کار، اضافه وزن به دنبال می آورد.

محققان دریافتند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ در کسانی که پیاده به سر کار می روند کاهش می یابد. همچنین خطر افزایش فشار خون نیز در این افراد تا ۱۷ درصد کاهش را نشان می دهد.
به گفته محققان خطر ابتلا به دیابت در کسانی که با دوچرخه به محل کار خود می روند نیز نسبت به ماشین سواران به نصف کاهش می یابد.

فشارخون بالا، دیابت و اضافه وزن که همگی از دلایل بیماری های قلبی به شمار می رود، بزرگترین عامل مرگ و میر در انگلیس محسوب می شود.

هرساله ۳ میلیون نفر در این کشور به دیابت مبتلا می شوند که این میزان یک بیستم کل جمعیت را شامل می شود.

محققان می گویند که آمار مبتلایان به دیابت نوع دو به شدت با اضافه وزن و چاقی در ارتباط است.
براساس نتایج این تحقیقات، از میان کسانی که با وسایل نقلیه ای چون خودرو ، موتورسیکلت و تاکسی به محل کار خود می روند، ۱۹ درصد چاق محسوب می شوند. ولی در مقابل از میان موتورسواران تنها ۱۳ درصد و از میان کسانی که پیاده می روند تنها ۱۵درصد چاق هستند.

نتایج این تحقیقات که در نشریه Preventive Medicine به چاپ رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ