فعال فتنه؛گزینه‌ ریاست سازمان سینمایی

0
شنیده‌ها حاکی است که وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای تعیین رئیس سازمان سینمایی با فشارهایی روبرو است و در این مورد از بین گزینه های سازمان سینمایی فردی که نامش در بین اصحاب فتنه عنوان می‌شود نیز پیشنهاد شده است.
به گزارش  فارس، علی جنتی وزیر پیشنهادی دولت یازدهم با برنامه‌های متعددی در کمیسیون فرهنگی مجلس حاضر شده و در جلسات مختلف به مجلس رفته و به سوالات نمایندگان پاسخ گفته و در حال حاضر نیز در حال پاسخگویی است همانگونه که تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در مصاحبه‌های مختلف به آن اشاره داشتند. علی جنتی در جلسات کمیسیون با برنامه‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون این عرصه حاضر شده است.

در شرایط فعلی سینما یکی از رسانه‌های قدرتمند و ابزاری است که می‌توان به وسیله آن فرهنگسازی کرد و جامعه را به سمت ارزش‌ها سوق داد در این حوزه ریاست سازمان سینمایی از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا باید در رساندن سینما به اهداف و برنامه‌های انقلاب به دقت برنامه‌ریزی داشته و بتواند با تمام اهالی فرهنگ و هنر  همراه شده و آنها را به خوبی بشناسد و با همدلی و وفاق کارها را سر و سامان دهد.

سینما امروز از مشکلات و معضلات بسیاری رنج می‌برد و اختلافات باعث شکاف عمیق میان اهالی سینما شده است در این شرایط رئیس سازمان سینمایی علاوه بر درایت لازم باید در میان اهالی سینما شناخته شده و مورد وثوق باشد تا بتواند در این شرایط سینما را به سر منزل مقصود که همان سینمای انسانی و اخلاقی است سوق دهد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای تعیین رئیس سازمان سینمایی با فشارهای متعددی از سوی افراد مختلف قرار گرفته است. در حالی که وزیر باید به راحتی و بدون دغدغه و بر اساس شایستگی‌ها رئیس سازمانی که نوپا است و نیاز به درایت و مدیریت را انتخاب نماید. در این مورد از بین گزینه های سازمان سینمایی فردی که نامش در بین اصحاب فتنه عنوان می شود پیشنهاد شده است. ضمن اینکه این افراد در دوران مدیریت خود در معاونت سینمایی کارنامه درخشانی نداشتند و با پول بیت المال فیلمی ساخته شد که نظام اسلامی را زیر سؤال می‌برد. همچنین در دوران مدیریت‌هایشان اهالی سینما نیز شرایط مناسبی برای ساخت آثار فرهنگی نداشتند و فیلم‌های فرهنگی به درستی و در موقعیت‌های مناسب اکران نمی‌شد که در مقطعی اعتراض سینماگران را درآورد.

اما به نظر می‌رسد علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت فشار افرادی است که روزگاری بر مسند قدرت بودند و حال می‌خواهند حوزه فرهنگ که یکی از حوزه ‌های قدرتمند و تاثیرگذار است را تسخیر کنند و به اهداف خود نزدیک شوند و همان خط فرهنگی در زمان اصلاحات را ادامه دهند. این درحالی است که فردی که در مسند تاثیرگذارترین قسمت وزارت ارشاد قرار می گیرد حداقل باید کارنامه مناسب در زمانی داشته باشد که برخی افراد متوهم با اردوکشی خیابانی که منجر به ریختن خون عده ای از مردم شد کشور را با چالش مواجه کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ