جنجال و درگیری در سخنرانی احمدی نژاد در ترکیه

0

مراسم چهارمین سالگرد درگذشت نجم الدین اربکان نخست وزیر اسبق ترکیه که روز گذشته در شهر بورسا با حضور محمود احمدی نژاد برگزار شد، به جنجال و درگیری کشیده شد.

  سایت احمدی نژاد اخبار احمدی نژاد احمدی نژاد در تکیه

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک در ابتدای مراسم پلیس یک مظنون را که یک ساک در دست داشت و ظن آن می رفت که بمبگذار تروریستی باشد دستگیر کرد.

پس از حضور احمدی نژاد نیز بر روی سن برای سخنرانی ۴ نفر اعتراض کردند که از سوی حاضران در مراسم دستگیر و به خارج از محل مراسم برده شدند.

حاضران در مراسم ۴ معترض را که به هنگام سخنرانی احمدی نژاد با اعتراض سعی در اخلال داشتند کتک زده و از سالن بیرون کردند. معترضان به سخنرانی احمدی نژاد در دست خود پرچم سوریه داشتند. پلیس ترکیه پس از بیرون برده شدن معترضان از سالن ترتیبات امنیتی و حفاظتی احمدی نژاد را افزایش داد.

سایت احمدی نژاد اخبار احمدی نژاد احمدی نژاد در تکیه

تهدید کره شمالی به جنگ بیرحمانه علیه آمریکا

کره شمالی لحن تهدید آمیز خود را علیه آمریکا شدت بخشید و در همین حال لایحه افزایش تحریم ها علیه پیونگ یانگ ، در کنگره آمریکا جلو رفت و یک مرحله از تصویب را پشت سر گذاشت.

به گزارش «انتخاب» ؛ لفاظی های تهدید آمیز کره شمالی علیه آمریکا در حالی مطرح می شود که تنها چند روز به آغاز تمرین های نظامی مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی باقی مانده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از مقاله ای که در روزنامه رودونگ سینمون ، روزنامه وابسته به حزب حاکم این کشور – که مواضع رهبر این کشور را منعکس می کند – اعلام کرد اکنون که آمریکا روند رویارویی را انتخاب کرده است ، کره شمالی یک جنگ مقدس بیرحمانه را علیه آمریکا آغاز خواهد کرد.

معرفی «اسلام فراشیعه» توسط ابتکار

معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست، در لابه لای سخنرانی اخیر خود در جشن سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه شریف از مفهومی به نام اسلام فراشیعی! سخن گفته است.

به گزارش فارس، او در این باره می گوید:«از ابتدا، انجمن اسلامی در آمریکا و اروپا همزمان با تأسیسش در ایران نیز شکل گرفت و فراتر از اعتقادات دینی شیعی با نگرش اسلام رحمانی فعالیت می کرد؛ اسلامی که تنوع دیدگاه ها را بیان می کند»!

واژه ای که در ظاهر امروز و شاید تا قبل از توضیح خانم ابتکار! بار معنایی خاصی را با خود حمل نمی کرد و تنها نکته قابل تأمل در آن این بود که توسط تمامی معاریف اصلاح طلب و اعتدالی بصورت مکرر مورد اشاره قرار گرفته است.

راه زن بودن در حکومت «داعش»

در یک ویدیوی اینترنتی، از جمله، از زنان جوان دعوت می شود که با “برافروختن مشعل ایمان برای نجات جامعه ی اسلامی” یاری رسانند و به زندگی خود معنا ببخشند.

به نوشته ی سوزانه شرودر، استاد دانشگاه فرانکفورت، این شناسه ها پیشتر هم، از جمله در کتاب “زنان زیر چتر حمایت اسلام” که چندی پیش از سوی سلفی ها در عربستان سعودی منتشر شده است، آمده بود. انتشار و پخش برگردان این کتاب به زبان آلمانی به دلیل ترویج و تبلیغ خشونت، از سال ۲۰۱۰ در آلمان ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، بریگارد زنانه ی “خنساء” در سوریه که دفترچه ی “زنان دولت اسلامی” را به زبان عربی در اواسط ژانویه در سوریه منتشر ساخته، هم زمان وظیفه دارد زنانی را که “در ملاء عام از رعایت این اصول” سرباز می زنند، دستگیر کند. سوزانه شرودر در مقاله ای که با عنوان “رومانتیک و کلاشینکف” در “قنطره” آنلاین به چاپ رسیده، در این رابطه می نویسد: «این بریگارد زنانه به عنوان مثال زنانی که در خیابان قوانین را رعایت نکرده اند، بازخواست و دستگیر می کند.»

به گفته ی این استاد دانشگاه فرانکفورت، زنان مجاهد پیرو “داعش”، در اعمال خشونت و سنگدلی نیز “برادران هم فکر” خود را همراهی می کنند. او به عنوان مثال از یک زن دانشجوی بریتانیایی نمونه می آورد که به تازگی عکسی از خود در فیس بوک منتشر کرده است. این عکس او را که از زمان پیوستن به “داعش” خود را بنت اسامه می نامد، در لباس پرستاری نشان می دهد که در دست چپش یک سر بریده را حمل می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ