خبر خوش برای تهرانی ها

0

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه دوچرخه سواری در پایتخت با جدیت دنبال می‌شود، گفت: در تلاشیم امسال حداقل ۱۰ هزار دوچرخه جدید برای شهروندان تهرانی خریداری کنیم.

ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر ۴ هزار دوچرخه در تهران وجود دارد و تلاش می‌کنیم طی ماه‌های آتی تعداد دوچرخه‌های شهر به بیش از ۱۴ هزار دستگاه برسد و تا پایان سال دسترسی شهروندان به دوچرخه آسان‌تر شود.

وی تصریح کرد: دوچرخه یک وسیله حمل و نقلی پاک است اما طی سال های پیش در تهران و بسیاری از شهرهای کشور به فراموشی سپرده شده بود و مدیریت شهری تهران طی سال‌های اخیر تلاش کرد دوچرخه سواری را دوباره به شهر بازگرداند.

تشکری با بیان اینکه به شهروندان پیشنهاد می‌کنیم برای سفرهای کوتاه از دوچرخه استفاده کنند، ادامه داد: گاهی تصور می شود وقتی می‌گوییم از دوچرخه استفاده کنید منظورمان این است که شهروندان از منزل تا محل کارشان که ممکن است چندین کیلومتر باشد از دوچرخه استفاده کند. با توجه به شیب ها، ترافیک تهران و وجود شبکه بزرگراهی و … برای همه مناطق استفاده از دوچرخه امکان پذیر نیست اما شهروندان می توانند در طی روز وقتی را برای دوچرخه سواری اختصاص دهند و یا در مسیرهای کوتاه از این وسیله نقلیه بهره مند شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: برای سفرهای کوتاه حداکثر ۵ کیلومتر بهتر است از دوچرخه استفاده شود که هم می تواند مفرح باشد و هم می تواند مشکل دسترسی وسیله نقلیه را حل کند.

وی از صدور کارت های هوشمند دوچرخه خبر دارد و گفت: شهروندان با داشتن این کارت ها می توانند در هر خانه دوچرخه که در مسیرشان است دوچرخه بگیرند و به نزدیک ترین خانه دوچرخه مقصد دوچرخه را تحویل دهند.

تشکری هاشمی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته نه دوچرخه‌ای ربوده شده و نه دوچرخه‌ای در تهران تخریب شده است و شهروندان از دوچرخه و دوچرخه سواری استقبال خوبی کرده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ