کاندیدای جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی

0

جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی طی بیانیه ای حمایت خود را از غلامعلی حداد عادل در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

به گزارش مهر، این جنبش طی بیانیه ای، غلامعلی حداد عادل را نزدیکترین نامزد انتخابات به گفتمان پیشرفت اسلامی دانسته و بر اساس معیار های مندرج در این بیانیه از وی اعلام حمایت کرده است.

این جنبش همچنین ضمن دعوت از اصولگرایان به اجماع گفتمانی، پس از حداد عادل به ترتیب علی اکبر ولایتی و محمد باقر قالیباف را نزدیکترین نامزد ها به گفتمان پیشرفت اسلامی دانسته است.

رویکرد تقابلی با مظاهر نظام سرمایه داری در داخل کشور، استکبار ستیزی و سازش ناپذیری در برابر نظام سلطه بین المللی، کلان نگری و اهتمام به گفتمان پیشرفت اسلامی در برنامه های انتخاباتی، برنامه مشخص و شفاف اقتصادی در راستای برونرفت از وضع موجود، از جمله معیار های اعلام شده در این بیانیه است.  متن کامل این بیانیه که به دفتر خبرگزاری ارسال شده، به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی

بیانیه شماره ۳

فبشر عباد الّذین یَستَمِعون القول فَیَتّبِعون اَحسنه اولئِک الُذین هَدیهُم الله وَ اولئکَ هُم اولوالاَلباب (زمر – ۱۸)

ملت شریف و بزرگوار ایران
اکنون که روند های انتخاباتی در کشور روز های پایانی خود را می گذرانند و سخنان و موضع گیری های نامزد های حاضر در صحنه بیش از گذشته در منظر متعالی ملت ایران، شفافیت و روشنی یافته است، جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی، موضع نهایی خود را در قبال نامزد های انتخاباتی، مبتنی بر معیار های ضروری برای تحقق هرچه بیشتر پیشرفت اسلامی ایران عزیز، اعلام می دارد.

ما معتقدیم یک دولت قوی و خدمتگزار در این برهه حساس از زمان، تنها صورتی قابل تحقق است که دولتمردان و مسئولان آن، ضرورت های حال حاضر کشور را به خوبی درک کنند و متهعد به پرداختن دقیق، علمی و اجماعی به این ضرورت های مهم باشند. گفتمان پیشرفت اسلامی از نگاه ما آن چارچوبی است که این مجموعه ضرورتها و بایسته های آینده کشور به درستی در آن تعریف و مفصلبندی می شود. در حقیقت اتکاء به این نگرش کلان، مجموعه مسائلی را که در اداره کشور مطمع نظر است، به گونه ای پوشش می دهد که از محل آن کارایی و توانایی در عمل، قابل دستیابی است.

بدیهی است با توجه به فشار های دشمنان خارجی، از جمله:

فشار های سیاسی در قالب توطئه های بین المللی و داخلی
فشار های اقتصادی در قالب تحریم ها و محدودیت های تحمیلی پولی و مالی
فشار های فرهنگی در قالب جنگ نرم و تهاجم فرهنگی

و همچنین کاستی ها و ناکارآمدی های داخلی از جمله:

معضلات سیاسی، همچون خودباختگی های برخی سیاستمداران، ضعف تقوا و اخلاق اسلامی در فضای سیاسی و رسانه ای، عدم پایبندی به قانون در میان برخی مسئولان و سیاستمداران و …
معضلات اقتصادی، مانند ضعف مدیریت صحیح و کارآمد در حوزه کنترل ارز، تولید ملی، رفاه عمومی، عدالت اقتصادی و حفظ و ارتقاء شاخص های زندگی، ضعف در جلوگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی، تبعیض و فقر به عنوان مطالبات ۲۰ ساله مقام معظم رهبری، و…

معضلات فرهنگی، همچون ضعف چشمگیر در درک صحیح و حقیقی از فرهنگ اسلامی، عدم وجود نگاه و راهکار فرهنگی در حوزه فرهنگ، رویکرد فرصت طلبانه و غیر کارشناسی شده به امر فرهنگ در میان برخی مسئولین، ضعف محسوس در مسئله آزادی و اختیار انتخاب در امور فرهنگی، ضعف چشمگیر در تقابل موثر فرهنگی با پدیده تهاجم فرهنگی دشمن به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری و…

کشور عزیز ما نیازمند یک نگاه کلان و فراگیر است که بتواند راهکارهای موثر در راستای مقابله با این مشکلات را ارائه دهد. گفتمان پیشرفت اسلامی همین نگرش موسع و فراگیر است که تحقق همه جانبه آن، عبور ما از این معضلات را رقم می زند. نگرشی که دست آورد ها و کامیابی های گذشته ما از جمله وقوع انقلاب اسلامی و شکلگیری و تداوم نظام جمهوری اسلامی در چارچوب آن متحقق شده است. بر این اساس دولت آینده به هر میزان که به این گفتمان کلان نزدیک باشد و به دقایق معنایی آن پایبندی و تعهد داشته باشد، در مسیر تعالی و ترقی موفقیت های بیشتری کسب می کند. عملکرد دولت های گذشته، به خوبی مبین این امر است.

با عنایت به این مهم بایسته است که رئیس جمهور آینده کشور دارای مجموعه ویژگی هایی باشد که بتواند بیشترین امیدواری را نسبت به تحقق روز افزون پیشرفت اسلامی ایران، نمایندگی کند. کمیته علمی این جنبش موارد زیر را به ترتیب اولویت برای انتخاب فرد اصلح مطابق با گفتمان پیشرفت اسلامی، احصا کرده است:

ولایتمداری و پایبندی عملی و نظری به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه
رویکرد تقابلی با مظاهر نظام سرمایه داری در داخل کشور
استکبار ستیزی و سازش ناپذیری در برابر نظام سلطه بین المللی
پایبندی به مواضع و آرمان های اسلامی در سخن و عمل
کلان نگری و اهتمام به گفتمان پیشرفت اسلامی در برنامه های انتخاباتی
سابقه شفاف سیاسی در برهه های مهم تاریخ انقلاب به ویژه  فتنه های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸
سابقه شفاف اقتصادی و احتراز از اسراف به عنوان گناه شایع در تبلیغات انتخاباتی
نگرش فرهنگی به حوزه فرهنگ و پایبندی به موازین فرهنگی انقلاب اسلامی
برنامه مشخص و شفاف اقتصادی در راستای برونرفت از وضع موجود
رعایت تقوا و داشتن خوف از خدا در موضع گیری های انتخاباتی

نامزد های اصولگرای حاضر در صحنه انتخابات متناسب با این ده معیار و مطابق مجموعه سوابق و مواضع متخذه توسط ایشان که از سوی کمیته سیاسی جنبش تهیه شده بود و مجموعه رایزنی ها و گفتگو ها با این نامزد های محترم و حلقه مشاورین آنها، در شورای مرکزی جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی، مورد بررسی قرار گرفتند و  در نهایت در راستای اطلاعیه قبلی مبنی بر اعلام نامزد اصلح مبتنی به گفتمان پیشرفت اسلامی، از میان این نامزدها رای گیری به عمل آمد. بر این اساس، جناب آقای دکتر غلامعلی حداد عادل حائز بیشترین آرا در رای گیری شورای مرکزی شدند و به عنوان کاندیدای اصلح از نظر میزان نزدیکی به گفتمان پیشرفت اسلامی از میان، نامزد های موجود، به ملت شریف ایران معرفی می شوند.

دکتر غلامعلی حداد عادل متولد ۱۳۲۴ در یکی از محلات جنوب تهران است. ایشان در سال ۱۳۴۹ تحصیل خود را در دوره کارشناسی ارشد فلسفه در دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۵۱ به تحصیل در دوره دکترای فلسفه پرداخت و با دفاع از پایان‌نامه خود تحت عنوان «نظرکانت درباره مابعدالطبیعه» به اخذ مدرک دکترای تخصصی فلسفه نائل آمد. ایشان پایه‌گذار المپیادهای علمی دانش آموزی در ایران، موسس دبیرستان های علوم انسانی فرهنگ، معلم دبیرستان و استاد دانشگاه است. مدیرعاملی بنیاد دائره المعارف اسلامی، ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست فرآکسیون اصولگرایان در مجلس ششم، ریاست مجلس هفتم، ریاست کمیسیون فرهنگی در مجلس هشتم از جمله سوابق ایشان است. طی روز های آینده جزواتی از سوی جنبش منتشر خواهد شد که به تفصیل سوابق، رویکرد ها و مواضع دکتر حداد عادل را مطابق با معیار های عنوان شده در بالا، بررسی خواهد کرد.

همچنین در رای گیری صورت گرفته در شورای مرکزی، آقایان دکتر علی اکبر ولایتی و دکتر محمد باقر قالیباف به ترتیب حائز رتبه های دوم و سوم شدند. لذا از نظر ما بعد از آقای دکتر حداد عادل، آقایان دکتر ولایتی و دکتر قالیباف بیشترین میزان قرابت با گفتمان پیشرفت اسلامی را دارند.

این جنبش ضمن دعوت از آحاد ملت شریف به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و با تأکید بر اصلح بودن دکتر غلامعلی حداد عادل نسبت به بقیه نامزد های حاضر در انتخابات، معطوف به بیانیه پیشین خود همه احزاب، گروه ها و چهره های شاخص اصولگرا، از جمله کاندیدا های این جریان در انتخابات پیش رو را به اجماع گفتمانی بر گفتمان پیشرفت اسلامی دعوت می کند. بدیهی است اجماع اصولگرایان از امید رقیب برای دستیابی به قدرت کاسته و به تشکیل دولتی مقتدرتر و کاراتر در این شرایط حساس و سرنوشت ساز می انجامد.

لازم به ذکر است این بیانیه آخرین بیانیه جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی، با رویکرد انتخاباتی است و این جنبش مطابق با اهداف از پیش تعیین شده همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. اخبار مربوط به این جنبش در سایت افق آینده به آدرس (www.ofogheayandeh.ir) و همچنین نشریه وحدت کلمه در دانشگاه امام صادق (ع) منتشر می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ