کدام پروژه را اجرا کرده‌اید که از مسکن‌مهر انتقاد می‌کنید؟

0

انتشار اظهارات شب گذشته وزیر راه و شهرسازی در انتقاد صریح از پروژه ‌های مسکن مهر واکنش کاربران فارس را به دنبال داشته و آنان از وزیر تازه از راه رسیده مسکن و شهرسازی پرسیده‌اند تا کنون کدام طرح مسکن را عملیاتی کرده که از مهر انتقاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از انتشار مصاحبه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی که شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما سخن گفت، کاربران و مخاطبان فارس از مواضع یک‌طرفانه وی درباره طرح مسکن مهر که در دولت‌های نهم و دهم کلید خورد انتقاد کردند.

عدم توجه به محسنات مسکن مهر و پاسخ گویی به تقاضای واقعی جامعه از انتقادات کاربران به اظهارات عباس آخوندی بوده است.

بخشی از واکنش‌های کاربران فارس بدین شرح است:

ناشناس: این آقا وزیر مسکن مردم است یا وزیر مسکن دلال های عمده؟

وقتی بال عرضه خیلی کوچکتر از بال تقاضا است شما هر چه قدر وام مسکن را اضافه کنید فقط به افزایش قیمت کمک کرده اید. این مطلب خیلی ساده است. آقایان با این همه ادعای کارشناسی چطور این را نمی‌فهمند؟

یعنی تا وقتی شما برای بال عرضه فکر جدی نکنید تحریک تقاضا یک اقدام کودکانه است. به خصوص در حوزه مسکن ایران که تقاضا با فاصله زمانی زیادی به افزایش عرضه آن هم به صورت بسیار محدود و نه به میزان کافی منجر می‌شود.

ناشناس: اشکال و ایراد کشور ما این است که مسئولین به قانون پای بند نیستند و هرکس مسئول می شود سلایق شخصی و گروهی خود را اجرا می‌کند. باید قانون مدار شویم. این وزیر جدید چرا یک کلمه از محسنات مسکن مهر نگفته است!!!!!!!

ناشناس در پاسخ به “ناشناس” : میشه بگید راجع به کدوم محسنات حرف میزنید؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ: خونه دار شدن مردمی مثل ما که قبل از مسکن مهر کوچکترین شانسی برای خونه دار شدن نداشتند و کل درآمدشون بابت اجاره میرفت.

از این محسنه بزرگ تر میخوای؟

اگر مشکل بزرگ حل شد مشکلات کوچکتر رو هم میشه حل کرد اما رها کردن مشکل بزرگ به بهونه مشکلات خیلی کوچیکتر خنده داره.

رجائی: از مجموع بحث جناب آخوندی درخصوص مسکن می‌توان به این نتایج رسید:

۱- ۵۰ درصد تورم فعلی کشور به دلیل طرح مسکن مهر است.

۲- دولت طرح مسکن مهر را ادامه نخواهد داد.

۳- حل مشکل مسکن موکول به اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام پولی و بانکی، اصلاح رفتار اقتصادی مردم است.

۴- مردم فقط با پس انداز صاحب خانه خواهند شد.

۵- فعلا دولت طرحی برای مسکن ندارد فقط در حال بحث کردن و تقویت نظرات کارشناسی است.

۶- مردم خودشان به فکر باشند.

تذکر: همه پیشنهادات مطرح شده مثل مالیات بر خانه‌های خالی، صندوق پس انداز مسکن، پرداخت ۸۰ درصد هزینه خرید توسط تسهیلات بانکی و نظایر آنها سالهاست که فقط در بحثهای کارشناسی مطرح می‌شود

ناشناس: این آقا ۸ سال وزیر مسکن بوده.دقیقا چه طرحی را در مسکن عملیاتی کرده که از مسکن مهر انتقاد میکند؟

الان به عنوان جایگزین چه طرح عملیاتی ارائه می‌کند؟

اوج هنر این حضرات فروش متری مسکن بود که یک طرح بسیار ناکارآمد و خنده دار و غیر قابل اجرا بود.

این بود اون همه ادعا و منم زدن که ماییم که رستم بود پهلوان و ما کارشناسیم و بقیه چیزی نمی‌فهمند؟

ناشناس: آقای وزیر برای انبوه واحدهای خالی چرا هیچ حرفی نمی زنند؟

پیشنهادمی‌شودآقای دکترآخوندی وزیرمحترم راه وشهرسازی ضمن توجه ویژه به اصلاح فرایند طرح مسکن مهر و تکمیل پروژه های نیمه تمام مسکن مهر،بابه اجرا گذشتن مواد قانونی مغفول مانده از قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ازجمله مواد ۲الی۶آیین نامه اجرائی ان(که دردوره دولت نهم ودهم مغفول مانده شده است) بابهره جستن ازسرمایه ها یا پس اندازهای مردم صرفا” درقالب سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به تولید مسکن اجاره ای برای فاقدین مسکن تحت عنوان مسکن امید درجهت کاهش اجاره بهای مسکن درسطح کشور بدون وابستگی پولی به منابع مالی بانک مرکزی،همت گمارد.

ناشناس: راهکار دیگر وزیر افزایش سهم بانکها در خرید مسکن لحاظ شده ما نفهمیدیم چه فرقی بین این دو نوع ورود نقدینگی است؟؟؟

قاسم: ! پس مردم بی خونه باید چکار میکردن ؟؟؟؟؟؟؟؟ شما تسهیلات دادید؟

ناشناس: واقعا اگر تصمیم به اخذ مالیات از احتکارگران مسکن گرفته شود خیلی از مشکلات جامعه حل می‌شود. چرا یک کارمند با حداقل حقوق و زندگی مستاجری هر ماه باید مالیات پرداخت کنه ولی کسانی که ده ها و شاید صدها آپارتمان دارند مالیات ندهند.

رستمی آتدره: با مسکن مهر، کسانی که عمرا نمی تونستند خانه دار بشند با پرداخت چندمیلیون طی چند سال صاحب خونه شدند. کارگر و کارمند بیچاره خونه دار شدند. شما اینها را درک نمی‌کنید که چه دردی می‌کشیدند از مستاجری و بدبختی. تو رویا نباش آقای وزیر بیا با توده های مردم زندگی کن تا دردشون رو بفهمید.

حسین در پاسخ به “رستمی آتدره: ما که سه ساله درگیر مسکن مهر هستیم.فقط پول گرفته اند هیچ کس هم پاسخگو نیست.

ناشناس در پاسخ به “حسین”: خیلی‌ها هم مسکنشان را دریافت کرده‌اند

ناشناس: از حرف‌های این وزیر وضعیت نابسامان مسکن رو از همین حالا پیش بینی می‌کنم وای به حال اونایی که بخوان از به بعد خونه بسازن یا بخرن. بیچاره مردم.

محمد: احتمالا می‌خوان ۸۰ درصد وام بدن ولی به روشی که نقدینگی تزریق نشه ! از عجایب روزگار چه چیزها می‌شنویم و میبینیم ! من که اگر مسکن مهر نبود تا ۱۰۰۰ سال دیگه هم خونه دار نمی‌شدم ! در ضمن این نقدینگی که مسکن مهر باعث شده که در جامعه تزریق بشه مگر به حساب دولت و انبوه ساز و فروشنده مصالح و نهایتا افزایش تولید مصالح و ضروریات ساختمان سازی منجر نشده ؟ ضمن اینکه تعداد بسیار زیادی از بیکاران صاحب کار شدند ؟ به خدا من موندم این چه داستانیه که ما سردرنیاوردیم.

ناشناس: دولت آقای احمدی نژاد اشکال زیاد داشت ولی دوستان کاملا درست می‌فرمایند طرح مسکن مهر با همه این اشکالات تونست به خیلی از اونایی رو که آرزوی خونه دار شدن رو داشتن یه سرپناه بده…

ناشناس: آقای وزیر

لطفا از برج‌های عاج خودتان پایین بیایید و شرایط ما مردم عادی جامعه را ببینید.

مسکن مهر تنها و تنها شانس باقیمانده ما بود که آن را هم شما قصد دارید از ما بگیرید.

کدام انتخاب دیگر را در اختیار ما قرار داده اید، یا قرار خواهید داد؟

کدام طرح موفق را در حوزه مسکن اجرا کرده اید که نفع آن را طبقات متوسط و پایین جامعه برده باشند؟

کارشناس راه آهن: عبارت “قرار بود ۳۰ میلیون تن بار از طریق ریلی حمل و نقل شود اما هم اکنون کمتر از ۱۰ میلیون تن است ” نامفهوم است: عملکرد حمل بار ریلی سالهاست حدود ۳۰ میلیون تن بار در سال است که به معنای رکود و درجا زدن راه آهن و عدم تحقق اهداف و کاهش تدریجی بهره وری امکانات آن است.

مهندس راه و ترابری: دیدگاه های اقتصادی وزیر محترم در بخش مسکن کاملا صحیح است و پیشنهاد می شود به جای حل مشکلات بخش حمل و نقل سریعا تفکیک دو وزارت را تعقیب فرمایند. سنگ بزرگ علامت نزدن است. متاسفانه ناآشنایی ایشان با بخش حمل و نقل حداقل ۳ سال زمان می برد تا رفع شود و ناچار خواهد بود در این دوره ۳ ساله به حرف دیگران گوش کند و آن موقع کار از کار گذشته.

یه جوون: حالا مونده تا مردم قدر احمدی نژاد رو بدونند، بیچاره ۸ سال فقط خدمت کرد و فحش خورد و دم نزد، البته مشکلاتش رو همه میدونند که کم نبود.

ولی خدماتش اونقدر زیاده که اگرکسی فقط ذره‌ایی انصاف داشته باشه قبول میکنه که واقعا در خدمت به مردم جهادگونه عمل کرد و افتخاراتش در هر زمینه ایی چندین برابر دولت های قبل بود و دیگه مثلش نخواهد اومد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ