همسر محمد جواد ظریف در هتل محل مذاکرات هسته ای! + عکس

4

همسر جواد ظریف و حسین فریدون که همراه با هیات مذاکره کننده ایرانی عازم وین شده اند دقایقی پیش وارد هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات شدند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که روز گذشته بازگشتی یک روزه به تهران داشت امروز بار دیگر برای ادامه گفت وگوهای هسته ای عازم وین شد. ظریف را در سفر به وین علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهور همراهی می کنند.

همسر جواد ظریف مذاکرات هسته ای عکس مذاکرات هسته ای سوابق حسین فریدون بیوگرافی حسین فریدون

عکس های منتشر شده از محل برگزاری گفتگوها نشان می دهد همسر ظریف نیز همراه با گروه ایرانی وارد وین و هتل کوبورک محل برگزاری نشست ها شده است. حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور و نماینده ویژه او در مذاکرات هسته‌ای و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز دقایقی پیش وارد هتل کوبورگ شدند.

ضرب الاجل ایران و گروه ۱+۵ برای رسیدن به توافق امروز به پایان می رسد. مذاکره کنندگان می گویند احتمالا این تاریخ چند روزه تمدید می شود.

همسر جواد ظریف مذاکرات هسته ای عکس مذاکرات هسته ای سوابق حسین فریدون بیوگرافی حسین فریدون

جان کری: هنوز نمی‌دانیم با ایران به توافق خواهیم رسید

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد “بسیار زود”است که بگویند توافق جامع اتمی با ایران ممکن است یا خیر. به گفته وزیرخارجه فرانسه طرفین توافق کرده‌اند که مهلت مذاکرات را تمدید نکنند. مرضیه افخم نیز به تیم ایران در وین پیوسته است.

جان کری، وزیر خارجه‌ی ایالات متحده آمریکا شامگاه دوشنبه (۲۹ ژوئن) اعلام کرد هنوز “بسیار زود”است که اعلام کنیم آیا با ایران به توافق جامع بر سر برنامه‌ی اتمی خواهیم رسید یا خیر. این درحالی است که کمتر از ۲۴ ساعت به مهلت تعیین‌شده برای پایات مذاکرات باقی مانده است.

وزیر خارجه‌ی آمریکا به خبرنگاران حاضر در وین گفت:«کار همچنان ادامه دارد و هنوز زود است که قضاوت کنیم و به نتیجه‌ی نهایی رسیم.»

این اظهارات کری بعد از نشست مشترک وی با یوکیو آمانو، رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفت.

کارشناسان می‌گویند دیدار آمانو و مذاکره با او برای تصمیم‌گیری نهایی “بسیار ضروری” است. کشورهای موسوم به گروه ۵+۱ خواهان آن‌اند که ایران به بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی اجازه‌ی “دستری کامل و بدون محدودیت” به همه‌ی تاسیسات و سایت‌های هسته‌ای خود را دهد.

همسر جواد ظریف مذاکرات هسته ای عکس مذاکرات هسته ای سوابق حسین فریدون بیوگرافی حسین فریدون

جان کری همچنین درباره‌ی این سوال که آیا مذاکرات بار دیگر تمدید خواهد شد، به این پاسخ بسنده کرد که کار بر روی متن توافق “با جدیت” ادامه دارد.

پیش از این دیپلمات‌های غربی گفته بودند که همه‌ی طرفین تلاش دارند تا به مهلت تعیین‌شده پایبند باشند، با این‌حال احتمال تمدید مذاکرات پررنگ است.

یک دیپلمات ارشد آمریکایی نیز که نامش فاش نشد به خبرگزاری رویترز گفت که آن‌ها هنوز نمی‌دانند که آیا به توافق جامعی دست خواهند یافت یا نه.

این مقام ارشد آمریکایی انتقادها علیه سیاست دولت باراک اوباما در مذاکره با ایران را “ناروا” دانست و گفت که بهترین راه مذاکره‌ی جدی بر سر حل این بحران دیپلماتیک بود.

این دیپلمات ارشد آمریکایی به رویترز گفت:«نمی‌دانیم به توافقی خواهیم رسید یا نه. امیدواریم برسیم. آرزو داریم که برسیم. اما واقعا نتیجه مشخص نیست.» این مقام نیز گفت که احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد.

فابیوس: توافق کردیم مذاکرات را تمدید نکنیم

با این‌حال لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه که شامگاه یک‌شنبه (۲۸ ژوئن) محل مذاکرات را به مقصد نیویورک ترک کرد، دوشنبه در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت که توافق کرده‌اند مهلت تازه‌ای برای مذاکرات تعیین نکنند.

فابیوس همچنین تاکید کرد که هر دو طرف مذاکره “سوال‌های جزئی و دقیقی” از یکدیگر دارند و این امر روند مذاکرات را سخت‌تر کرده است.

همسر جواد ظریف مذاکرات هسته ای عکس مذاکرات هسته ای سوابق حسین فریدون بیوگرافی حسین فریدون

ظریف بلافاصله بعد از بازگشت به وین با سرگئی لاوروف، همتای روس خود دیدار خواهد داشت و بعد از آن با جان کری، همتای آمریکایی خود مذاکره خواهد کرد.

افخم به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پیوست

خبرگزاری دانشجویان ایران در شامگاه دوشنبه (۸ تیرماه) اعلام کرد که مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی ایران نیز در آخرین ساعات شامگاه دوشنبه، تهران را به مقصد وین ترک کرد تا به اعضای هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بپیوندد.

وزارت امور خارجه تنها به اعلام خبر پیوستن افخم به مذاکرات بسنده کرد. این اولین‌بار است که سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌پیوندد.

 

همسر جواد ظریف مذاکرات هسته ای عکس مذاکرات هسته ای سوابق حسین فریدون بیوگرافی حسین فریدون

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. یلدا می گوید

    خوب که چی؟

    1. محمد می گوید

      باید به بلندترین شب سال بگم .
      خوب کی چی ، یعنی اینکه .قرار نیست تو برا هرچیزی نظر بدی . !!!!
      قرار نیست وزیر یک کشور کارهاشو با بلندترین شب سال هماهنگ کنه . !! البته اقای ظریف رو که دیدم بهشون میگم از این به بعد کارهاشو با امثال بلند ترین شب هماهنگ کنه

  2. افشین می گوید

    …. دیگه الان کل فک و فامیلاشو ریخته سوییس …. این میشه دیگه

  3. همشهری می گوید

    زنش اصلا اصلا بهش نمیاد خودش فوق العاده و جنتلمنه