مهم‌ترین نقل و انتقالات لالیگا

0
هیاهوی فوتبال اسپانیا شب گذشته با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی پایان یافت.

 در بازار نقل و انتقالات تابستانی که شب گذشته به پایان رسید، اتفاقات مهمی در لالیگا و لیگ دسته دوم اسپانیا رخ داد که سر و صدای زیادی در دنیای فوتبال به راه انداخت. از مهم‌ترین آنها می‌توان به پیوستن نیمار، ستاره جوان سانتوس به بارسلونا و حضورش در کنار لیونل مسی، رکورد شکنی گرت بیل در جدایی از تاتنهام و پیوستن به رئال مادرید، خروج داوید ویا از بارسا و پیوستنش به اتلتیکو مادرید به جای رادامل فالکائو که اتلتیکو را به مقصد موناکو ترک کرد و همچنین خروج مسعود اوزیل و کاکا از رئال و پیوستن شان به ترتیب به تیم‌های آرسنال و میلان اشاره کرد.

همچنین مسعود شجاعی، هافبک ایرانی‌ سابق اوساسونا که بازیکن آزاد به شمار می‌رفت، شب گذشته به تیم دسته دومی لاس‌پالماس ملحق شد. برخی از مهم‌ترین نقل و انتقالات تابستانی لالیگا به نقل از فارس به شرح زیر است.

 

 

۱- رکورد شکنی گرت بیل و حضور اولین بازیکن ولزی در رئال مادرید:

گرت بیل هافبک ولزی تیم فوتبال تاتنهام انگلیس قراردادی شش ساله با قوهای سپید به امضا رساند. گفته می‌شود بیل با رقم ۱۰۰ میلیون یورو برای پیوستن به رئال به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد و رکورد نقل و انتقالات تاریخ فوتبال را شکست. همچنین بیل اولین بازیکن ولزی تاریخ رئال مادرید لقب گرفت.

 

۲- ستاره سانتوس به ستاره آرژانتینی بارسا ملحق شد:

نام نیمار که در ارتباط با چندین باشگاه بزرگ اروپایی اروپایی از جمله رئال مادرید، بارسلونا و بایرن مونیخ شنیده می‌شد، در نهایت با آینده باشگاه بارسلونا پیوند خورد. در بیانیه‌ باشگاه بارسلونا آمده: «بارسلونا با شرایط نیمار داسیلوا سانتوس جونیور موافقت کرده است. این بازیکن برزیلی طی ۵ سال آینده در ترکیب بلوگرانا خواهد بود.»

نیمار دا سیلوا، ستاره ۲۱ ساله فوتبال برزیل در روز ۳ ژوئن در بارسلونا در مراسم معارفه اش شرکت کرد. این انتقال با مبلغ ۵۸ میلیون یورو انجام خواهد شد که ۲۸ میلیون یورو سهم باشگاه سانتوس است و ۳۰ میلیون یورو به خود بازیکن به عنوان پاداش این انتقال می رسد.

 

۳- انتقال داوید ویا از بارسلونا به اتلتیکو مادرید:

داوید ویا، مهاجم اسپانیایی بارسلونا که از زمان پیوستن به بارسلونا با مصدومیت‌های مداوم دست و پنجه نرم می‌کرد، راهی تیم دوم شهر مادرید شد. ویا، مهاجم اسپانیایی بارسا با قراردادی به ارزش ۵.۱ میلیون یورو راهی اتلتیکو مادرید شد؛ البته در صورتی که اتلتیکو مادرید ویا را به باشگاه دیگری بفروشد نیمی از مبلغ قرارداد به جیب سران باشگاه بارسلونا می‌رود. با این وجود راسل به دلیل این فروش ارزان قیمت بی‌تردید با فشار رسانه‌های کاتالانی روبرو خواهد شد.

 

۴- خروج فالکائو از اسپانیا پس از درخشش در اتلتیکو مادرید:

رادامل فالکائوی ۲۷ ساله در این فصل از رقابت‌های لالیگا ۳۲ گل برای اتلتیکومادرید به ثمر رساند. وی مورد توجه باشگاه‌های چلسی و منچسترسیتی نیز بود اما با انعقاد قراردادی پنج ساله به ارزش ۵۰ میلیون پوند به تیم فوتبال موناکوی فراسنه با مالکیت “دیمیتی ریبولوولف” روس پیوست.

 

۵- پیوستن اوزیل به آرسنال با دلخوری:

در حالی که مسعود اوزیل به هیچ وجه انتقال به آرسنال را دوست نداشت، در نهایت قرار است با قراردادی ۵۰ میلیون یورویی از رئال مادرید راهی این تیم لندنی شود. در صورت پشت سر گذاشتن آزمایش‌های پزشکی و قطعی شدن این انتقال، اوزیل علاوه بر اینکه رکورد نقل و انتقال‌های آرسنال را خواهد شکست، به گران‌ترین بازیکنی بدل می‌شود که توسط رئال مادرید فروخته شده است. پیش از او روبینیو با ۴۳ میلیون یورو به منچسترسیتی فروخته شده بود. دستمزد هفتگی توافق شده برای اوزیل هفته‌ای ۱۵۰ هزار یورو است.

 

۶-  بازگشت کاکا به میلان:

باشگاه میلان امضای قرارداد دو ساله کاکا با این تیم را تایید کرد. گفت‌وگو بر سر انتقال کاکا از رئال مادرید به میلان در طول ساعت‌های گذشته انجام و در نهایت موجب امضای قراردادی دو ساله بین دو طرف شد. این هافبک تهاجمی درست چهار سال پس از آنکه با قراردادی ۶۵ میلیون یورویی از میلان راهی رئال مادرید شد، با قراردادی آزاد به این تیم بازگشت. مدیر برنامه‌های کاکا دستمزدی ۶ میلیون یورویی در سال برای وی درخواست کرد ولی سران میلان اعلام کردند بیش از چهار میلیون یورو به وی نمی‌پردازند. این موضوع مورد پذیرش کاکا قرار گرفت و موجب انعقاد قرارداد شد. قرار است کاکا به همراه آدریانو گالیانی با یک جت اختصاصی به میلان بروند تا این بازیکن تحت آزمایش‌های پزشکی قرار بگیرد. کاکا پیش از این ۶ سال پیراهن میلان را به تن کرده بود. او سال ۲۰۰۳ از سائوپائولو برزیل به دیاوولو منتقل شده بود.

 

۷- پیوستن هیگواین به ناپولی:

گونزالو هیگواین با توافق باشگاه ناپولی برای پرداخت ۳۷ میلیون یورو به علاوه ۳ میلیون یورو پاداش با باشگاه رئال مادرید راهی ایتالیا شد. هیگواین سالانه ۶ میلیون یورو دریافت خواهد کرد که یک میلیون یورو بیشتر از حقوق فعلی‌اش در رئال است. مقصد مورد علاقه هیگواین آرسنال بود، اما تفنگداران بیش از ۲۸ میلیون یورو برای او پرداخت نمی‌کردند. به همین دلیل وی به ناپولی روی آورد و روی مفاد شخصی قرارداد با آنها به توافق رسید.

 

۸- پیوستن پسر طلایی مالاگا به جمع سفیدپوشان رئال:

اولین خرید کارلو آنچلوتی برای رئال مادرید ایسکو بود. رئال مادرید ۲۴ میلیون یورو پرداخت به علاوه ۳ میلیون یورو پاداش برای جذب وی پرداخت کرد. ایسکو ۲۱ ساله است و اگر در رئال بتواند افتخار کسب کند، خودش را در تیم ملی اسپانیا تثبیت خواهد کرد و باشگاه و تیم ملی از این انتقال سود خواهند برد.

 

۹- رائول آلبیول راهی ناپولی شد:

رائول آلبیول با قراردادی چهار ساله با ارزش ۱۲ میلیون یورو به ناپولی پیوست. آلبیول که در زمان حضور در رئال مادرید اغلب به عنوان بازیکن نیمکت‌نشین محسوب می‌شد، با امضای قراردادی به ارزش ۱۲ میلیون یورو برای مدت چهار سال راهی ناپولی شد. این مدافع ۲۷ ساله با رفتن به ناپولی شاگرد رافائل بنیتس در این تیم شد. رائول آلبیول با پیوستن به ناپولی هم تیمی خوزه کایخون می‌شود که پیش از این از رئال مادرید به این تیم پیوسته بود.

 

۱۰- آسیر ایارامندی از سوسیه داد به مادرید آمد:

سومین خرید فصل رئال مادرید ، آسیر ایارامندی هافبک اسپانیایی باشگاه سوسیه داد است. این قرارداد ۶ ساله و به مبلغ ۳۸ میلیون پوند بوده است. از ایارامندی به عنوان یکی از جانشین های ژابی آلونسو در فوتبال اسپانیا نام برده می شود.

 

۱۱- کایخون اولین بازیکن رئالی ناپولی:

ناپولی خبر خرید خوزه کایخون از رئال مادرید را با مبلغ حدود ۱۰ میلیون یورو تایید کرد. این مهاجم اسپانیایی قراردادی چهارساله با باشگاه ایتالیایی بسته است. به این ترتیب او برای دومین بار از رئال مادرید جدا می‌شود. وی در دوره دوم حضور در رئال ۴۰ بازی زیر نظر ژوزه مورینیو انجام داد و اکنون به تیم دوم فصل پیش ایتالیا رفته است. کایخون فوتبال را با تیم‌های سی و بی رئال آغاز کرد و پس از فارغ‌التحصیلی از آکادمی جوانان باشگاه و پس از آن که فرصت چندانی برای بازی با تیم اصلی نیافت در سال ۲۰۰۸ به اسپانیول رفت. حضور او در باشگاه کاتالان بهترین دوران بازی‌اش بود و او در آن زمان ۱۰۶ بازی در سه فصل انجام داد و ۱۲ گل هم زد. مادرید او را با قیمت ۵.۵ میلیون یورو برگرداند و او نقشی مهم در قهرمانی فصل ۱۲-۲۰۱۱ رئال در لالیگا داشت.

 

۱۲- پیوستن تیاگو آلکانترا از بارسلونا به بایرن‌مونیخ:

باشگاه بارسلونا شب گذشته تأیید کرد که با بایرن‌مونیخ برای انتقال تیاگو آلکانترا به توافق رسیده است و کاتالان‌ها مبلغ ۲۵ میلیون یورو برای بازیکن ۲۲ ساله خود دریافت خواهند کرد که هفت میلیون یورو بیشتر از مبلغ توافق شده در قرارداد این بازیکن برای پیوستن به یک تیم دیگر است.

بایرن ۲۰ میلیون یورو برای این بازیکن به علاوه پنج میلیون یورو رسید بلیت برای دیدار دوستانه بین دو باشگاه که تاریخش هنوز مشخص نشده اما در چهار سال آینده برگزار خواهد شد، پرداخت خواهد کرد.این قرارداد باعث خواهد شد تیاگو تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ به بایرن‌مونیخ ملحق شود.

 

۱۳- جدایی اریک آبیدال از بارسا و پیوستنش به موناکو:

موناکو قرارداد اریک آبیدال را که از سوی بارسلونا بازیکن آزاد اعلام شده بود؛ نهایی کرد. بازیکن فرانسوی به لیگ فرانسه برمی‌گردد؛ جایی که اکثر مدت حضورش را در لیون گذراند. وی قراردادی یک ساله با امکان تمدید به مدت یک سال دیگر با موناکو امضا کرد. بازیکن ۳۳ ساله به تیمی ملحق شد که تاکنون بازیکنانی چون فالکائو، موتینیو، رودریگوئز، کاروالیو و تولالان را جذب کرده است. این انتقال باعث می‌شود مدافع فرانسوی همچنان پس از پشت سر گذاشتن سرطان به فوتبالش ادامه دهد؛ خبری که بسیاری را خوشحال کرده است.

 

۱۴- پیوستن بهترین مدافع راست بوندس‌لیگا به رئال

باشگاه رئال مادرید با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود از عقد قراردادی شش ساله با مدافع راست لورکوزن خبر داد. کارواخال پیشتر در باشگاه رئال مادرید آموزش دیده بود و سابقه حضور در تیم ملی زیر ۲۱ سال اسپانیا را نیز در پرونده دارد. کارواخال که در فصل گذشته رقابت‌های بوندس‌لیگا یک گل برای بایر لورکوزن به ثمر رساند و هفت پاس گل نیز داد، توسط نشریه آلمانی بیلد به عنوان بهترین مدافع راست بوندس‌لیگا انتخاب شد. کارواخال در تیم رئال مادرید رقابت سختی با آلوارو آربلوآ خواهد داشت.

 

۱۵- پیوستن دقیقه نودی شجاعی به تیم دسته دومی لاس‌پالماس:

یونیون دپورتیوا لاس پالماس، شب گذشته با جذب کارلوس آراندا و مسعود شجاعی پرونده خریدهای خود را در بازار نقل و انتقالات بست. هافبک ایرانی و ۲۹ ساله پس از ۵ سال حضور در اوساسونا راهی تیم جدیدی شد.

مسعود شجاعی در حالی که بازیکن آزاد محسوب می‌شد، پس از جدایی از اوساسونا در ماه ژوئن به لاس پالماس ملحق شد. وی در آن تیم ۹۶ بازی رسمی انجام داد و ۵ گل نیز به ثمر رساند. وی به دلیل مصدومیت فصل گذشته نتوانست حضور چندانی در زمین داشته باشد. لاس‌پالماس در رقابت‌های دسته دو اسپانیا در رده شانزدهم در بین بیست و دو تیم قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ