ارزش سهام عدالت هر نفر چقدر است؟

0

مهر، داریوش پاک بین گفت:‌ بحث ورود سهام عدالت به بورس یا فرابورس در ماه های اخیر به طور جدی مطرح شده است اما در حال بررسی راهکارهای تحقق اهداف طرح توزیع سهام عدالت مبنی بر توانمندی سازی مردم هستیم و نباید شرایطی فراهم شود که عده ای با دلالی و فریب صاحبان سهام آن را ارزان خریداری کنند بلکه باید به جایگاه واقعی خود برسد.

وی گفت: ورود سهام عدالت به بازار بورس اولویت نخست نیست بلکه تحقق اهداف اصلی آن یعنی گسترش اشتغال توسعه استانی و توسعه اقتصادی خانوارها در اولویت اول قرار دارد.

پاک بین گفت:‌ ورود شرکت های استانی سهام عدالت در آینده بررسی خواهد شد و باید آسیب شناسی کامل وارزیابی دقیق صورت گیرد تا حداقل آسیب را داشته باشد.

وی گفت : ۱۰ دذصد یا حدود ۳ تا ۴ میلیون نفر شکاف در توزیع سهام عدالت داریم که در ۶ مرحله توزیع سهام عدالت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تا کارگران ساختمانی موفق نشدند این سهام را دریافت کنند. دولت یازدهم نیز این موضوع را بررسی می کند و هرگونه تصمیم گیری اطلاع رسانی خواهدشد.

وی گفت: سهام عدالت به صورت یک سبد سهام است وهیچ فرقی میان سبدهای سهام وجو ندارد چون به صورت مشاع است و ارزش سهامی که در دوره جدید به کارگران داده می شود مانند سهام افرادی است که در مرحله نخست گرفته اند.

مدیرعامل اتحادیه کشوری تعاونی های سهام عدالت اعلام کرد: در اجرای طرح توزیع سهام عدالت در سال های ۸۵ و ۸۶ سود سهام توزیع و در ادامه با موصبه مجلس قرار شد سود این سهام برای اقساط سهام اختصاص یابد تا زودتر قیمت این سهام تسویه شود.

داریوش پاک بین پیش از این هم تاکید کرده است: سهام عدالت هنوز وارد فرابورس نشده است و هر گونه خرید و فروش آن غیر قانونی و ممنوع است. وی افزود : هیچ شرکت تعاونی سهام عدالت خرید و فروش سهام عدالت ندارد و برای افرادی که با روش های غیرقانونی این سهام را خرید و فروش کنند انتقال سهام صورت نخواهد گرفت و موجب لغو امتیاز سهام عدالت افراد می شود.

پاک بین با اشاره به افزایش ارزش سهام عدالت توصیه کرد سهامداران عدالت هوشیاری خود را حفظ کنند.

سهام عدالت تاکنون در اولویت متعدد از جمله قشرهای آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)‌و سازمان بهزیستی و همچنین ساکنان مناطق روستایی و کارگران ساختمانی و کارمندان توزیع شده است.

این طرح ابتدا شامل هفت دهک جمعیتی معادل ۴۵ میلیون نفر می شد که افزایش یافت و هم اکنون طرح توزیع سهام عدالت کارگران ساختمانی در حال اجراست. از بیش از ۶۳ شرکتی که سهام آنها برای طرح سهام عدالت واگذار شده است ۳۴ شرکت در بورس حضور دارد و از بهترین های بنگاههای اقتصادی محسوب می شود که هلدینگ خلیج فارس یکی از این شرکتهاست.

ارزش این سهام متناسب با رشد شاخص های بورس افزایش می یابد و اقساط آنها از طریق سود سهام پرداخت می شود.

تاکنون بخشی از قیمت سهام از این طریق پرداخت شده است و پس از تکمیل طرح در خصوص حضور این سهام در بورس یا فرابورس و خرید و فروش آن تصمیم گیری خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ