افزایش سرمایه “غالبر” قطعی شد

0

سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار اطلاعیه ای از قطعی شدن افزایش سرمایه شرکت لبنیات کالبر خبر داده است.

سنا  در متن این اطلاعیه آمده است، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت لبنیات کالبر (سهامی عام)، در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده و افزایش سرمایه با مشخصات زیر و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است.

بر این اساس افزایش سرمایه”غالبر” در قالب ۲۰۶ میلیون برگه سهم به ارزش اسمی هر سهم۱۰۰۰ ریال تعیین شده است که محل تأمین افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی ها (زمین، ساختمان، ماشین آلات، تأسیسات و حق الامتیازها) به مبلغ ۱۹۶ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال و از محل سایر اندوخته¬ها به مبلغ ۹ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال اعلام شده است.

در بند دیگر این اطلاعیه به موضوع افزایش سرمایه در قالب اصلاح ساختار مالی به منظور تأمین سرمایه درگردش مورد نیاز و اخذ تسهیلات جهت تامین مواد اولیه و جبران مخارج سرمایه ای انجام شده اشاره شده است.

خاطر نشان می‌ شود، انجام افزایش سرمایه حداکثر تا شصت روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.
همچنین مطابق مادۀ ۲۱ قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزلۀ تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ