لامپ دزدگیر هم ساخته شد + عکس

0

محققان دانشگاه ماساچوست لامپی ساخته‌اند که رفتار کاربر را یاذ گرفته و در زمان عدم حضور کاربر در خانه روشن و خاموش می‌شود.
یکی از نگرانی‌های مسافران به سرقت رفتن وسایل خانه است. عده‌ی بسیاری برای جلوگیری از این حادثه خانه‌ی خود را به همسایه سپرده یا از لامپ‌های زمان‌دار استفاده می‌کنند. این روش‌ها دائمی نبوده و امنیت زیادی برای خانه برقرار نمی‌کنند. محققان دانشگاه ماساچوست آمریکا لامپ‌های هوشمندی با نام روشن‌باش «BeON» برای غلبه بر این مشکل ساخته‌اند. این لامپ‌ها رفتار روزانه‌ کاربر را زیر نظر گرفته و زمان روشن و خاموش شدن توسط کاربر را یاد می‌گیرند. برای کنترل این لامپ‌ها، برنامه‌ای رایگان ساخته شده است که روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شود. این لامپ‌ها زمان خاموش و روشن شدن خود را یاد گرفته و زمانی که کاربر می‌خواهد به مسافرت برود خروج خود از خانه را با کمک این برنامه به لامپ‌ها اعلام می‌کند.
عکس خلاقیت آموزش خلاقیت

لامپ روشن‌باش و ماژول به کار رفته در این لامپها

زمانی که کاربر به مسافرت می‌رود این لامپ‌ها بر اساس رفتاری که از کاربر یاد گرفته‌اند به وظیفه‌ی خود ادامه می‌دهند تا به نظر برسد کسی در خانه حضور دارد.

هر روشن‌باش ویژگی منحصربه‌فرد و در نتیجه بروزرسانی‌های خاص خود را دارد که به آن کمک می‌کند به لامپی هوشمند شود. همچنین تمام این لامپ‌ها دارای باطری هستند تا در زمان قطعی برق نیز اطلاعات خود را از دست نداده و در صورتی که کاربر خانه است بتواند به کار خود ادامه دهد.

تمامی روشن‌باش‌ها از طریق یک شبکه‌ی مش توسعه داده شده توسط کوالکام بر ارتباط برقرار کردن با یکدیگر استفاده می‌کنند. به کمک این ویژگی در شرایط اضطراری مانند حس کردن دود، شنیدن صدا یا زنگ در خانه، تمام لامپ‌ها روشن می‌شوند تا در صورت حضور فردی ناشناس در خانه شناسایی شود.

منبع: سایبربان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ