فروش گوشت خوک در جنوب کشور + عکس

0
رمضان فلاحتی  با بیان اینکه در همه جای دنیا با استفاده از یک شرایط استاندارد و تحت تدابیر بهداشتی خمیر مرغ در فرآورده‎های گوشتی مورد استفاده قرار می‎گیرد، گفت: استفاده از خمیر مرغ موجب پایین آمدن قیمت تمام شده این محصولات می‎شود.
وی افزود: بر خلاف آنچه در رسانه‏‌ها و نیز اظهارات برخی از مسئولین در اذهان عمومی جامعه جا افتاده؛ خمیر مرغ در واقع مابقی گوشت باقیمانده مرغ است که به شکل دستی امکان جدا کردن آن وجود ندارد.
فلاحتی با بیان اینکه تمامی کارخانجات بزرگ کشور که محصولات خود را بر اساس کنترل شدید مسئولین بهداشتی و نیز موازین تعیین شده آن تولید می‎کنند بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید و راه‌اندازی سیستم MDM (دستگاه جداکننده گوشت مرغ از اسکلت) هزینه کرده‌اند، اظهار داشت: خمیر مرغی که در کارخانجات بزرگ تولید می‌شود صرفا از طریق دستگاه جداکننده گوشت مرغ انجام می‌‎شود که امکان جداسازی ۲۵ درصد گوشت باقی مانده بر روی استخوان‎ها و اسکلت این حیوان را فراهم می‎کند.
رئیس انجمن تولیدکنندگان فرآورده‎های گوشتی با گله‌مندی از ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در کارخانجات فرآورده های گوشتی گفت: انجمن و تولیدکنندگان در این بخش به سازمان استاندارد پیشنهاد داده‌اند که ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ که توسط کارخانجات بزرگ و از طریق دستگاه جداسازی در داخل کارخانه انجام می‎شود را بردارند تا از این طریق زمینه پایین آمدن قیمت انواع فرآورده‎های گوشتی تولیدی در کشور فراهم شود.
به گفته فلاحتی ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ نه تنها باعث بهتر شدن وضع تولید نشد بلکه منجر به تولید هر چه بیشتر این ماده در کارگاه‎های زیرپله‎ای شد که عمدتا بر اساس آخرین اطلاعات محصولات تولیدی غیربهداشتی خود را به حلیم‌‎فروشی‎ها و چلوکبابی‎ها می‌فروشند.
وی گفت: از سوی دیگر با افزایش قیمت تمام شده فرآورده‎های گوشتی در کشور بازار قاچاق انواع کالباس و سوسیس خارجی به ویژه ترکیه‎ای، آرژانتینی، برزیلی و فرانسوی بیش از گذشته فراهم شده و این در حالی است که به صراحت بر روی کاغذ بسته‎بندی این محصولات، استفاده از خمیر مرغ با درصدهای بالا ذکر شده است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان فرآورده‎های گوشتی با بیان اینکه بیشتر این اجناس قاچاق را می‎توان در شهرهای جنوبی و نیز سوپرمارکت‎های بالای شهر تهران به آسانی پیدا کرد، اظهار داشت: آشفتگی بازار فرآورده‎های گوشتی به دلیل قاچاق موجب شده تا شاهد باشیم کالباس و سوسیس تهیه شده از گوشت خوک و نیز احشام بدون ذبح اسلامی به وفور در فروشگاه‎های بالای شهر پایتخت و نیز شهرهای جنوبی دیده می‎شود.
این فعال صنعت تولید فرآورده‎های گوشتی با تأکید بر اینکه می‎بایست ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ برای کارخانجات بزرگ که دستگاه جداکننده دارند برداشته شود، تصریح کرد: انجمن تولیدکنندگان فرآورده‎های گوشتی در جلساتی که با سازمان استاندارد و وزارت بهداشت داشته است ضمن آنکه خواستار رفع ممنوعیت شده به این سازمان‎ها پیشنهاد داده که در صورت رفع ممنوعیت، کارخانجات بزرگ از مخلوط کردن خمیر مرغ با هر گوشت دیگری پرهیز کنند و نیز برای اطلاع مصرف‌کننده رنگ بسته‎بندی آن کالباس یا سوسیسی را که از خمیر مرغ درست شده باشد را متفاوت از بسته‎بندی سایر کالاهای تولیدی خود عرضه کنند.
محتویات سوسیس سوسیس و کالباس سوسیس خوک خمیر مرغ

محتویات سوسیس سوسیس و کالباس سوسیس خوک خمیر مرغ

منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ