ادعای «بابک زنجانی» دروغ از آب در آمد

0

بابک زنجانی در سلسله داستان‌های دنباله‌دار خود از چگونگی میلیاردر شدن به یک نام اشاره کرده است. محسن نوربخش رئیس کل فقید بانک مرکزی. زنجانی مدعی است در مسیر کاری خود برخورد با مرحوم نوربخش موجب شده کارمزدی ۱۷ میلیون‌تومانی به دست آورد.

در آن زمان به طور متوسط قیمت آپارتمان در تهران حداکثر ۱۷۰ هزار تومان بوده است. زیرا آقای میلیاردر می گوید با این پول در خیابان میرداماد یک دفتر خریده است.

گزارش مرکز آمار نیز نشان می دهد قیمت خرید یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به طور متوسط ۱۶۰ هزار تومان بوده است. با این حساب آقای میلیاردر توانسته با یک تومان کارمزد برای فروش هر دلار در بازار آزاد، سود ۱۷ میلیون تومانی به دست بیاورد.

سودی که به گفته او با لطف خدا حاصل شده و از قبل آشنایی با مرحوم نوربخش. زیرا او در دوران سربازی راننده وی بوده و دکتر نوربخش پس از سربازی به او اعتماد کرده و زنجانی را در کنار چند تن دیگر رابط بانک مرکزی برای تزریق ارز به بازار قرار داده است.

آیا آقای نوربخش راننده ای به نام بابک زنجانی داشته است؟

یزدان پناه، سال های سال رئیس دفتر مرحوم نوربخش در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بوده است. شخصی که نزدیک ترین ارتباط کاری را با او داشته است و بدون شک کسی را که قریب به دو سال راننده رئیس کل بوده و نامه در کارتابل وی قرار می داده از یاد نمی برد.

یزدان پناه با صراحت می گوید: مرحوم نوربخش هیچ گاه راننده ای به نام بابک زنجانی نداشته است.

حسن معتمدی مدیر سیاست ها و مقررات ارزی نیز یک گام جلوتر از یزدان پناه قدم بر می دارد.

او می گوید: راننده رئیس کل بانک هیچ گاه سرباز نبوده است و چهره هایی که این مسوولیت را داشتند، تماماً چهرهای جا افتاده بودند.

اما شاید نکته کلیدی را محمد رضا شجاع الدینی معاون اداری و مالی پیشین بانک مرکزی بیان کرده است.

او می گوید پس از آنکه این ادعا را شنیده با توجه به آنکه تصویر چاپ شده از بابک زنجانی برایش غریب بوده از دوستانش در معاونت مالی و اداری خواسته تا سابقه بابک زنجانی را در این بانک بررسی کنند.

پاسخ معاونت مالی و اداری جالب بوده است: هیچ گونه سابقه ای از بابک زنجانی در کارگزینی بانک مرکزی وجود ندارد.

گرچه با رد ادعای اول بابک زنجانی مبنی بر آنکه راننده زنده یاد نوربخش بوده است، ادعای دوم نیز رد می شود اما محمد جواد وهاجی قائم مقام بانک مرکزی حرف آخر را زده است.

در دوران مرحوم نوربخش کمیته تزریق ارز به بازار زیر نظر او فعالیت می کرده است. بنابراین او تمامی چهره هایی که رابط بانک مرکزی بوده اند به خوبی می شناسد.

آقای وهاجی می گوید: به هیچ وجه شخصی به نام بابک زنجانی را نمی شناسد.

بدبیاری های آقای میلیاردر تمامی ندارد، پس از دو میلیارد دلار پول نفتی که به وزارت نفت نیامده، ریزش گود ایران زمین، باز شدن پای باشگاه راه آهن به رشوه به داوران و … تکذیب ادعای نقطه آغاز پولدار شدن او اتفاق تازه ای به حساب می آید. اما این اتفاق با دیگر بدبیاری ها فرق دارد.

شاید بازگشت پول وزارت نفت به بهانه تحریم طول بکشد، خانه های اطراف گود ایران زمین را با پول بخرد، در ماجرای رشوه خود را کنار بکشد اما در این ماجرا پس از تکذیب مدیران مرحوم نوربخش باید اثبات ادعا کند.

آقای پولدار اگر سندی نداشته باشد این بار نه بهانه می تواند بیاورد نه پولش چاره ساز است. حتی اگر خانواده نوربخش اعاده حیثیت نکند یا بانک مرکزی اقدام قانونی انجام ندهد زنجانی با بحران هویت روبه رو است.

او چگونه توانسته صاحب این موقعیت شود؟ مردی که تلاش کرده بود با دو گفت و گو مسائل پیرامون خود را شفاف کند دوباره به کانون ابهام باز خواهد گشت.(ایسنا)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ