مهمترین سؤالات اتاق بازرگانی از رئیس جمهور آینده

0
رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران گفت: مهمترین سوال ما از رئیس جمهور آینده کشور این است که تحلیل شما از نقاط قوت و ضعف اقتصاد و برنامه های توسعه در۸۰ سال گذشته چیست؟
به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای بحرینیان در بیست و دومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بیان انتظارهای این کمیسیون از رئیس جمهور آینده افزود: از رئیس جمهور آینده می پرسیم از نظر شما در این مقطع سامان دادن امور اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد یا امور اجتماعی و فرهنگی؟ زیرا رئیس جمهور باید تحلیل درستی از این وضع داشته باشد.
وی با اشاره به آمار درآمدهای سال های ۵۲ تا ۸۹ در ایران و مقایسه آن با برخی کشورها گفت: تفاوت درآمدناخالص ملی در ایران با دیگر کشورها فراتر از فرهنگ و در عرصه اندیشه و علم است. رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران افزود: بحث بر سر قانون مداری و برنامه است زیرا قوانین مصوب در بسیاری از برنامه ها در عمل اجرا نشده و اتفاق دیگری رخ داده است.
بحرینیان گفت: رئیس جمهور آینده باید پیشنهادی برای حل این مشکل اساسی داشته باشد و ساختار را تغییر بنیادی دهد. وی افزود: اگر رئیس جمهور آینده از این مسائل تحلیل درستی نداشته باشد باز هم با مشکل مواجه می شویم. رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: رئیس جمهور آینده باید بگوید چه برنامه ای دارد که با رفتن دولت و مجلس، برنامه تغییر نکند البته برای این کار نیاز نیست رئیس جمهور، اقتصاد دان باشد.
بیست و دومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تجلیل از چهار استاد فقید و پیشکسوت اقتصاد کشور و تصویب بیانیه ای با عنوان انتظارات فعالان اقتصادی بخش خصوصی از دولت آینده برگزار شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ