آموزش نحوه بستن زنجیر چرخ ماشین +تصویر

0

نحوه بستن زنجیر چرخ پژو ۴۰۵ ،  زنجیر چرخ به کدام چرخ بسته میشود ، آموزش طریقه بستن زنجیر چرخ ضربدری ، انواع زنجیر چرخ ، زنجیر چرخ جلو یا عقب ، نحوه بستن زنجیر چرخ پژو پارس ، نحوه بستن زنجیر چرخ ال ۹۰

در فصول سرد سال و ایامی که در جاده ها با برف و یخبندان سر و کار داریم مطمئنا بستن زنجیر چرخ جزء لاینفک رانندگی در جاده های داخل و مخصوصا خارج از شهر به حساب می آید، چه بسیار مواقعی که داشتن اطلاعات، مهارت و دانش کافی در این زمینه می تواند جان بسیاری را در جاده های دور از شهر ها نجات دهد. برای آموختن این آموزش کاربردی و مهم با ما همراه باشید.

قرار گرفتن در سرما و یخبندان به خصوص زمانی که در اظطراب و نگرانی به سر میبرید، فرصت هر گونه آزمون و خطا را از شما میگرد و دیگر نمی توانید به راحتی زنجیر چرخ ها را از ماشین خارج کنید و با آرامش و خونسردی شروع به تست کردن راه های بستن زنجیر چرخ کنید، حال چنانچه مهارت و تمرین لازم در این زمینه را قبلا داشته اید میتوانید به راحتی از پس آن بر بیایید ولی چنانچه همچین مهارتی ندارید بهتر است امروز با دقت مراحل را در وبسایت “هاو کن یو” دنبال کنید چراکه گاها پای زندگی شما و دوستان در رابطه با این موضوع در میان است. با هاو کن یو همراه باشید.

  • حتما قبل از شروع به انجام کار از از ثابت بودن خودروی خود اطمینان حاصل کنید
  •  در صورت مواجهه با سرما از دستکش استفاده کنید تا مانع از یخ زدگی انگشتان شوید
  • برخی ترجیح میدهند که زنجیر را بر روی تایر زاپاس بیندازند و سپس ان را تعویض کنند.
  • ممکن است از زنجیر های مختلفی استفاده شود که اکثرا به روش گفته شده نزدیک هستند

کدام چرخ ها احتیاج به زنجیر دارند

به گفته کارشناسان بهتر است تمام چرخ ها را زنجیر نبندید. اما برای اینکه شما کاربران سایت هاو کن یو بدانید کدام چرخ ها را زنجیر ببندید باید بدانید که اگر خودروی شما دیفرانسیل جلو است باید به دو چرخ جلو زنجیر ببندید و اگر دیفرانسیل عقب است به دو چرخ عقب، پس لزوما نباید تمام چرخ ها را زنجیر بست. بدین ترتیب شما می توانید چرخ های عقب و جلو را برای بستن زنجیر چرخ مشخص کنید.

در مکانی مناسب توقف کنید

حواستان باشد که حتی اگر در جاده ای متروکه هستید کنار جاده و در مکانی امن توقف کنید و تمام جوانب خطر را در نظر بگیرید. بهتر است این مکان با فاصله نسبت به حاشیه جاده و مکانی کاملا صاف باشد تا شما هنگام بستن زنجیر به مشکل نخورید.

زنجیر را بر روی زمین باز، و گره ها را باز کنید

زنجیر چرخ را بر روی زمین کامل باز کنید و تمام پیچ خوردگی ها و گره ها را با دقت باز کنید تا موجب آسیب به تایر و شکستگی زنجیر نشود. نکته مهمی که باید بدانید اینجاست که حتما قسمت یخ شکن و یا خار دار زنجیر باید به سمت به بیرون باشد چرا که قرار است با یخ در تماس باشد. اگر زنجیر را برعکس ببندید و دندانه ها و یخ شکن ها به سمت تایر باشند به راحتی به تایر اسیب خواهید رساند

نحوه بستن زنجیر چرخ زنجیر چرخ به کدام چرخ بسته میشود راهنمای خرید زنجیر چرخ بهترین نوع زنجیر چرخ بهترین ترفندها آموزشگاه رانندگی تهران آموزش رایگان آموزش رانندگی

دو روش برای بستن زنجیر

حال شما از دو روش برای بستن زنجیر میتوانید استفاده کنید، نخست به این صورت که زنجیر را با رعایت اصول ذکر شده در مرحله سه پشت تایر و چرخ بر روی زمین باز کنید و سپس خودرو را روشن و کمی بر روی زنجیر بیایید و این کار را تا میانه زنجیر ادامه دهید.

روش دوم بدین صورت است که با رعایت اصول مرحله سوم زنجیر را بر روی بالای تایر انداخته و سپس مابقی را در زیر چرخ قرار دهید و سپس به آرامی خودرو را جلو و یا عقب ببرید

مجدد تاب ها و گره ها را باز کنید

حال که قسمتی از زنجیر به زیر چرخ هاست مجدد با دست تمامی گره ها و یا پیچ خوردگی ها را باز و زنجیر را دقیق و منظم بر روی تایر قرار دهید

قفل ها را ببندید

حال از هر کدام از دو روش مرحله چهار که استفاده کردید قسمتی از زنجیر به زیر تایر و یا چرخ خودرو است و حال شما میبایست سر و ته چرخ و قلاب را ببندید، به زیر خودرو بروید و هر دو قلاب را محم به داخل زنجیر ها بیندازید و ببندید.

ممکن است بسته به نوع زنجیر چرخ با قلاب های مختلف با روش های مختلفی برای بستن مواجه شوید، ولی به طور معمول همانند شکل با این نوع قلای آن را از داخل خانه زنجیر رد و سپس مجدد به عقب بر میگردانیم و به داخل خانه مورد نظر میندازیم تا محکم شود.

زنجیر را محکم کنید

اگر زنجیر چرخ شما از نوعی است که قفل های محکم کننده دارد، اچار را به داخل آن ها انداخته و یک دور بچرخوانید تا خوب محکم شوند. این کار را برای تک تک قفل ها تکرار کنید.

در صورت نیاز کش ها را بیندازید

حال میبایست کش های مخصوص  که برای ثابت نگه داشتن زنجیر روی تایر است را با دقت و قدرت بر روی زنجیر و تایر ببندید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ