قیمت انواع بی ام و x3 در ایران +مشخصات فنی BMW X3

0

بی ام و x3 ۲۰۰۸ ، قیمت بی ام و x3 ۲۰۱۷ ، قیمت بی ام و x3 ۲۰۱۶ ،مشخصات بی ام و x3 ،قیمت بی ام و x3 صفر ، مشخصات فنی بی ام و x3 ۲۰۰۸

بی ام و X3 در سال ۲۰۰۳ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و یکی از اولین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط پرمیوم در جهان بود که هدف اصلی از طراحی و ساخت آن، تحت تاثیر قرار دادن بازار فروش محصولاتی همچون ولوو XC60، مرسدس بنز GLC و همچنین خودروی آئودی Q5 به عنوان رقبای اصی خود بود که در این مسیر با موفقیت رو به جلو حرکت کرد. هر سه از رقبای اصلی X3 در طول دو سه سال گذشته بروزرسانی شدند، جایگزین شدند و یا مدل‌های جدید آنان معرفی شد، اما کمپانی خودروسازی BMW تولید و فروش این اتومبیل را تداوم بخشید تا در نهایت سال جاری شاهد رونمایی از نسل جدید این خودرو به همراه یک پلتفرم کامل جدید، موتورهای جدید و تکنولوژی‌های روز دنیا باشیم.

هزینه نگهداری بی ام و x3 معرفی خودرو مشخصات بی ام و x3 قیمت محصولات bmw قیمت بی ام و X5 3.5 قیمت بی ام و x3 قیمت انواع بی ام و آخرین مدل بی ام و در ایران bmw X5 3.5 BMW X3 BMW

بی ام و ایکس ۳ یکی از شاسی بلند های متوسط یا به عبارتی کراس اور محبوب میان ایرانیان است. در مدل های ۲ و ۳ لیتری با آپشن های مختلف یکی از ایراد های شایع که در ایکس ۳ رخ می دهد خرابی توربین، اجزای گیرباکس به همراه گاردان و دیفرانسیل است.

پس از ۷ سال ب‌ام‌و نسل جدید x3 را معرفی کرد. این خودرو باید به مصاف رقبایی چون مرسدس GLC، ولوو XC60 جدید، آئودی Q5 و لندروور دیسکاوری اسپورت برود.

خب همه‌چیز درباره گذر زمان است. مخصوصاً وقتی که رقبای به‌روز زیادی در کلاس شاسی بلندهای کامپکت حضور دارند.

زمانی که ب‌ام‌و از دومین نسل X3 در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۰ رونمایی کرد می‌دانست که این خودرو به لطف جلوپنجره به‌روز شده، کابین بازطراحی شده و پیشرانه‌های قدرتمند اما اقتصادی موفق خواهد شد.

نسل سوم x3 دقیقاً یک انقلاب از نظر طراحی نداشته است. البته که طراحی خودرو در مقایسه با X3 قبلی کاملاً جدید است اما خطوط آن برای هرکسی که X1 را دیده باشد آشنا به نظر خواهد رسید.

با این وجود شما نمی‌توانید چشم خود را روی جلوپنجره کلیوی شکل، خیزهای کناری تیزتر و ظاهر کلی عضلانی‌تر ببندید. اگر پکیج اسپورت M را سفارش دهید ظاهر خودرو گیراتر خواهد بود. البته کیت M برای نسل قبلی X3 نیز در دسترس بود اما طراحی گوشه دارتر و ساده‌تری داشت.

تفاوت‌های بین این دو خودرو زمانی که وارد کابین شوید بیشتر مشاهده می‌شود. ب‌ام‌و درباره فرم‌های شش‌ضلعی و گوشه‌های خمیده کابین صحبت کرده و ما نیز کم و بیش با کار باواریایی ها موافق هستیم. طراحی جدید کابین بسیار مدرن‌تر بوده و همسو با محصولات مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این شرکت است. نگاهی دقیق‌تر به کنسول مرکزی مخصوصاً نگاه به سیستم صوتی و کنترل‌های سیستم تهویه نشان می‌دهد که جای این دو بخش عوض شده است.

موضوع دیگر وجود پکیج نورپردازی تطبیق‌پذیر در نسل جدید X3 است، چیزی که نبود آن در نسل قبلی مشهود بود. صفحه لمسی ۱۰.۲ اینچی با کنترل‌های حرکتی و طیف کامل سیستم‌های ارتباطی و ایمنی در نسل جدید به چشم می‌خورند.

از نظر پرفورمنس، پرچم‌دار جدید X3 M40i در ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که پرچم‌دار قبلی X3 xDrive35i شتاب ۵ ثانیه‌ای داشته است.

خلاصه کلام اینکه بی‌شک تمامی کارهای لازم برای ارتقای نسل جدید X3 را انجام داده بنابراین این خودرو می‌تواند بار دیگر با بهترین‌های کلاس خود رقابت کند. این خودرو یک انقلاب نیست اما بدون تلاش زیاد می‌توان آن را از نسل قبلی تشخیص داد.

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۹۹۴سی سی
حداکثر قدرت ۲۴۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۸ سرعته خودکار تیپ ترونیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۶.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۷۲۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۶۴۸ طول – ۱۸۸۰ عرض – ۱۶۶۱ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۸۰۹ میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۶۷ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
میزان تولید CO2 ۱۶۹ گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت هزینه نگهداری بی ام و x3 معرفی خودرو مشخصات بی ام و x3 قیمت محصولات bmw قیمت بی ام و X5 3.5 قیمت بی ام و x3 قیمت انواع بی ام و آخرین مدل بی ام و در ایران bmw X5 3.5 BMW X3 BMW

تجهیزات و امکانات

ترمز و پایداری EDC – CBC – DSC – DTC – ABS – BA
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوای پرده‌ای و جانبی – مجموعاً ۹ کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی Harmon Kardon – بلوتوث – سیستم WiFi – مجهز به ۸ بلندگو و یک ساب‌ووفر – صفحه نمایش ۸.۸ اینچی
دیگر تجهیزات پیشرانه TwinPower توربو می‌باشد – رینگ ۲۰ و ۱۹ و یا ۱۸ اینچی – (هدآپ) HUD – رادار – سیستم هشدار نقطه کور – رادار هشدار عابر پیاده – سیستم هشدار انحراف از بین خطوط – چراغ‌های LED جلو به همراه سیستم شستشو – قابلیت تنظیم صندلی در ۱۴ جهت – گرمکن برای ۴ صندلی – دوربین ۳۶۰ درجه به کمک ۴ دوربین در اطراف خودرو – سیستم ورود بدون کلید به همراه دکمه استارت – صندوق عقب برقی – سقف پانوراما – چراغ خوش آمدگویی زیر دستگیره – تزئینات چوبی – سیستم ذخیره تنظیمات صندلی – سنسور پارک در جلو و عقب – ترمز پارک برقی – سنسور نور – سنسور باران – کروز کنترل – سیستم تهویه مطبوع دوگانه – پرده‌های شیشه‌های سرنشینان عقب – سیستم خودکار Srart/Stop – روکش چرمی موکا صندلی‌ها و غربالک فرمان – شیفتر تعویض دنده پشت فرمان – دوربین عقب – چراغ‌های مخصوص روز – آینه‌های جانبی تاشو برقی – آینه میانی الکتروکرومیک – خروجی سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب – شیب سنج

نقد کارشناسی ب ام و X3

ب ام و X3 یک کراس اوور کامپکت است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. نسل اول X3 در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۰ ادامه پیدا کرد.

ب ام و X3 از سال ۲۰۰۵ وارد بازار ایران شد و در ابتدا با قیمت معقولی قابل خریداری بود اما رفته رفته قیمت آن افزایش یافت به طوری که در حال حاضر با وجود گذشت چندین سال از عرضه آخرین مدل، نسخه‌های دست دوم آن با قیمت ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

البته ب ام و X3 مدل ۲۰۰۵ یک ایراد مهم دارد و آن هم هزینه‌های نگهداری است که البته این موضوع برای یک ب ام و اتفاق عجیبی نیست. ب ام و X3 نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد مثلا لازم است مالک از روغن موتور مناسب برای آن استفاده کند تا مشکی گریبان گیر او نشود.

ب ام و X3 با دو موتور مختلف در بازار کشورمان عرضه شد. یکی در نسخه ۲۵i و دیگری ۳۰i. موتور به کار رفته در نسخه ۲۵i، حجمی معادل ۲.۵ لیتر و ۶ سیلندر دارد و می‌تواند ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند در حالی که مدل ۳۰i مجهز به یک موتور ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر مجهز شده است. قدرت این موتور به ۲۷۲ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۱۵ نیوتن متر می‌رسد.

معایب بی ام و x3

ایکس ۳ قابلیت های حرکتی نسبتا خوبی دارد. این به این معنا نیست که دائما برای شتاب گیری خیابانی مانند خودروهای سدان یا کوپه آماده باشند و تحت فشار قرار بگیرند. در واقع فشاری که روی خودروهای سدان و موتورهای ۳ لیتری یا خودروهای کوپه ۳ لیتری میخواهند بیاورند که این کار با ساختار یک کراس اوور در تضاد است. بیشترین مراجعه به ایکس ۳ هم از همین مطلب نشات میگیرد. بیشترین مراجعه برای تعمیر ایکس ۳ هم مربوط به تعمیر سیستم انتقال قدرت است.

قطعات مربوط به خودروهای بی ام و در مورد اتاق های ۱ و اتاق ۷ کمی نایاب است. که قطعات مربوط به اینگونه خودرو برای تامین سریع قطعه به دبی یا کشور مادر یعنی آلمان به سفارش گذاشته می شود.

در مورد گریس زدن – در اصطلاح با این سن کم موتور گریس زدن یعنی چه؟ گریس زدن یعنی سفت شدن روغن موتور دلیل هم تعویض دیر روغن است.

وقتی این اتفاق می افتد روغن در قسمت بالای سر سیلندر و در قسمتی از بالا و پایین کارتر روغن سفت می شود که باعث فشار روی oilpomp یعنی پمپ روغن فشار وارد می کند. این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکنه اتفاق می افتد (در صورت عدم توجه). در نتیجه میل سوپاپ میبرد یا موتور می سوزد که هزینه های تعمیر کامل یا حتی تعویض موتور ربطی هم به سن و سال خودرو ندارد بلکه به تعمیر و نگه داری خودرو مربوط می شود و در این مورد میان عامه مردم طوری جا افتاده است که قطعات خودروهای کره ای ارزان تر از قطعات خودروهای ژاپنی و آلمانی است.

مشخصات خودروی بی ام و ایکس ۳

BMW X3 XDrive 28i 2014

حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی و ۲۴۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک. مصرف سوخت ۱۰-۱۳

BMW X3 XDrive 35i 2014

حجم موتور ۳۰۰۰ سی سی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک. مصرف سوخت ۱۱-۱۴

BMW X3 XDrive 35i 2013

حجم موتور ۳۰۰۰ سی سی با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک. مصرف سوخت ۱۱-۱۴

۲۰۱۷، ب ام و، X3‏ ، ۲۸

قیمت ۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۲۰۱۶، ب ام و، X3‏ ، ۲۸ (کارکرد ۱۰,۰۰۰ کیلومتر)

قیمت ۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۲۰۰۸، ب ام و، X3‏ ، ۳۰ ( قیمت ۱۴۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان )

کارکرد ۱۲۹,۰۰۰ کیلومتر

۲۰۰۸، ب ام و، X3‏ ، ۲۵ (کارکرد ۱۹۷,۰۰۰ کیلومتر)

قیمت ۱۲۴,۰۰۰,۰۰۰تومان

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ