پولدارترین و ثروتمندترین ایرانی کیست؟

2
مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا منتشر می کند، امسال در یک اقدام جالب، با معادل سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تا کنون، برای اولین بار لیستی را منتشر کرده است که در آن ۲۰۰ نفر که در طول تاریخ بیشترین ثروت را داشته اند معرفی شده اند.
همسر پیر امیدیار زندگینامه ثروتمندان جهان راز موفقیت ثروتمندان ثروتمندترین افراد ایران بیوگرافی پیر امیدیار Pierre Omidyar

اولین نفر در این لیست که به عنوان پولدارترین فرد در تاریخ معرفی شده، چنگیز خان با ۴۱۷ میلیارد دارایی است!

نکته جالبی که در این لیست به چشم می خورد، وجود تنها یک ایرانی در این لیست ۲۰۰ نفره است، که در این رده بندی جایگاه ۱۹۳ را به خود اختصاص داده است.
بر خلاف تصور اکثر ایرانیان در مورد پولدارترین فرد ایرانی! این عنوان به پیر امیدیار، مدیر سایت ebay اختصاص دارد.
امیدیار (Pierre Omidyar) در سال ۱۹۶۷ در کشور فرانسه- پاریس به دنیا آمد. پدر او ایرانی و مادرش فرانسویست. وی در ۶سالگی به همراه خانواده خود به امریکا می رود و در کالج نافتز در رشته علوم رایانه تحصیل میکند.
امیدیار در سال ۱۹۹۵ سایت ebay را تنها از روی سرگرمی راهاندازی می کند ولی پس از گذشت اندکی این سایت به یکی از بزرگترین و پردرآمد ترین سایت های اینترنتی تبدیل می شود.
Ebay به عنوان اولین سایت حراجی اینترنتی لقب گرفته است. این سایت در حال حاضر تعداد ۶۰۰۰ کارمند دارد و در سال ۲۰۰۵ میلادی معادل ۴۴۱ میلیون دلار سود داشته است.
ebay در حال حاضر ۱۴۴ میلیون عضو دارد و روزانه میلیون ها معامله بصورت مجازی در آن صورت می گیرد.
امیدیار در لیست ثروتمندان حال حاضر دنیا در رتبه ۱۷ قرار دارد و ثروت او حدود ۸ میلیارد دلار برآورد شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 2 )
  1. هادی می گوید

    هیشکی نظر نداده پس خوش بحالش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱۱

  2. مهدی می گوید

    من دچار یک معضل اجتماعی شده ام بنام اعتیاد ده سال پاک بودم الان به صفر رسیدم آیا کسی هست کمک مالی حتی اگه لازم باشه حضورا باهم به پزشک مراجعه کنیم تا صحت گفته ام برایش اثبات بشه
    شماره حساب
    ۶۰۳۷۷۰۱۶۵۳۲۷۸۷۷۷
    مهدی شاهسونی بانک کشاورزی اهل فارس