فرار دو قاتل از زندان فوق امنیتی، نفس‌ها را در نیویورک حبس کرد + عکس

0

فرار دو قاتل از یک زندان فوق امنیتی در ایالت نیویورک “وضعیتی بحرانی” پدید آورده و نفس‌ها را در سینه حبس کرده است. پلیس برای شکار این دو قاتل دست به تعیین جایزه‌ای ۱۰۰ هزار دلاری زده است.

ریچارد مت، ۴۸ ساله (راست) و دیوید سوئت، ۳۴ ساله، دو قاتلی هستند که از زندانی فوق امنیتی در ایالت نیویورک گریخته‌اند.

واقعیت زندگی در آمریکا اخبار آمریکا

مت در سال ۱۹۹۷ مردی را ربوده، به حد مرگ زده و سپس تکه‌تکه کرده بود. او پس از بازداشت شدن در مکزیک به پلیس آمریکا تحویل داده شد و به حبس ابد محکوم گردید. سوئت نیز به خاطر قتل معاون یک کلانتر مجازات حبس ابد دریافت کرده بود.

در پی فرار این دو قاتل خطرناک آندره کومو، فرماندار ایالت نیویورک (نفر دوم از چپ) این حادثه را “وضعیتی بحرانی” توصیف کرد. وی همچنین تصریح کرد که دو قاتل فراری ممکن است پس از گریز از هم جدا شده باشند و از راه‌های مرزی مختلف به کانادا که در نزدیکی قرار دارد، گریخته باشد.

آنان نقشه فرار از زندان فوق امنیتی در “دانمورا” را جمعه‌شب (۵ ژوئن/ ۱۵ خرداد) عملی ساختند. به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، این دو نفر دیوار فولادی و ضخیم سلول خود را با استفاده از وسایل برقی سوراخ کرده و توانستند خود را به داکت‌های تأسیساتی و تونل‌های زیرزمینی برسانند.

واقعیت زندگی در آمریکا اخبار آمریکا

زندان فوق امنیتی دانمورا در سال ۱۸۶۵ میلادی ساخته شد. به گفته‌ی فرماندار ایالت نیویورک، این نخستین بار در طی ۱۵۰ سال گذشته است که کسی موفق به فرار از این زندان می‌شود.

تصویری دیگر از راه‌های زیرزمینی زندان فوق امنیتی دانمورا که ریچارد مت و دیوید سوئت برای عملی کردن نقشه فرار از آن استفاده کرده بودند.

این دو قاتل فراری یاداشتی هم از خود برای مأموران به جای گذاشتند که روی آن با تصویری کوچک نوشته شده بود: “روزتان خوش”.

واقعیت زندگی در آمریکا اخبار آمریکا
واقعیت زندگی در آمریکا اخبار آمریکا

رماندار ایالت نیویورک که خود را به محل وقوع حادثه رسانده بود گفت که ریز جزئیات این نقشه فرار مرور و بررسی خواهد شد تا چنین چیزی دیگر اتفاق نیافتد.

بیش از ۲۰۰ مأمور پلیس که به سگ‌های ردیاب و تجهیزات تجسس هوایی مجهز‌اند، در تلاش یافتن این دو قاتل فراری هستند.

ایالت نیویورک جایزه‌ای ۱۰۰ هزار دلاری برای دریافت اطلاعات از محل اختفای این دو قاتل فراری تعیین کرده است. به گفته‌ی مقامات پلیس، تا کنون ۱۵۰ نفر در این ارتباط تماس گرفته‌اند، اما اطلاعات و داده‌های آنان مفید نبوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ