پیکر ۵ حاجی ایرانی دیگر شناسایی شد

0
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز عملیات تطبیق آزمایش‌هایِ DNA زائران مفقودشده با اطلاعات در اختیار پزشکی قانونی عربستان، از شناسایی پیکر پنج زائران ایرانی دیگر خبر داد.

سعید اوحدی که برای پیگیری وضعیت آسیب دیدگان ایرانی فاجعه منا به عربستان سفر کرده، پس از نشست کمیته مشترک ایران و عربستان که روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: عملیات تطبیق این آزمایش‌ها با اطلاعاتی که در اختیار پزشکی قانونی عربستان است آغاز شد تا وضعیت تعداد دیگری از زائران که اطلاعاتی از آنها در دست نیست، معلوم شود.

وی ادامه داد: قرار شد تا یک هفته بعد، نتیجه این تطبیق آزمایش‌ها مشخص شود و اگر به هر علتی وضعیت زائران مفقودشده مشخص نشد، درباره اعزام بستگان درجه اول این زائران به عربستان برای انجام دوباره آزمایش DNA اقدام شود.

اوحدی همچنین گفت: روز گذشته تیم تفحص ایرانی روز پرکاری داشت، چون در هفته گذشته ۱۱۵ پیکر دیگر به سردخانه مکه منتقل شد که از این تعداد، ۶۸ پیکر به علت تغییر کامل فیزیکی چهره، قابل شناسایی نبودند. امیدواریم با آزمایش DNA به نتایج مورد نظر برسیم. عربستان نیز متعهد شده تا زمان تعیین نتیجه تطبیق DNA برای دفن این اجساد اقدام نکند.

او سپس درباره شناسایی پیکر پنج زائر ایرانی دیگر توضیح داد: روز دوشنبه از طریق شناسایی برخی تصاویر که از آرشیو عربستان در اختیار گروه تفحص ایران قرار گرفت و همچنین براساس اثر انگشت دفن‌شدگان مشخص شد که ۵ زائر ایرانی دیگر از جمع مفقودشدگان فاجعه منا در میان جان‌باختگان بودند که پیکر مطهر آنها نیز در عربستان دفن شده است. البته مستندات کامل در اختیار سازمان حج و زیارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده قرار گرفت و به خانواده‌های محترم این جان‌باختگان اطلاع داده شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: پس از شناسایی این پنج زائر جان باخته، شمار مفقودان ایرانی فاجعه منا به ۲۸ تن رسید که متاسفانه هیچ اطلاعی از آنها در دست نیست. امیدواریم با تطبیق اطلاعات DNA بتوانیم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

اوحدی صبح امروز نیز همزمان با چهلمین روز عروج ملکوتی قربانیان حادثه منا به همراه مسؤولان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان بر مزار جان‌باختگان این فاجعه که در مقبره الشهدای مکه مکرمه دفن شده اند، حضور یافتند و یاد این عزیزان را گرامی داشتند.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ