قبل از خرید آجیل حتما این مطلب را بخوانید!

0

قبل از خرید آجیل شب عید با بهترین، بدترین، کم کالری ترین و پرکالری‌ترین آجیل‌ها آشنا شوید و بدانید کدام آجیل‌ها برای قلب و مغز شما بهتر است.

کم‌کالری‌ترین و کم‌چرب‌ترین آجیل‌ها
بادام، پسته و بادام هندی کم‌کالری‌ترین و کم‌چرب‌ترین آجیل‌ها هستند که بیشترین مقدار پروتئین را دارند. هر ۲۳ دانه بادام، ۶ گرم پروتئین و ۱۴ گرم چربی دارد و هر ۱۶ تا ۱۸ دانه بادام هندی، ۵ گرم پروتئین و ۱۳ گرم چربی دارد. هر ۴۹ دانه پسته، ۶ گرم پروتئین و ۱۳ گرم چربی دارد.

پرکالری‌ترین و چرب‌ترین آجیل‌ها
فندوق و گردو بیشترین کالری و چربی و کمترین مقدار پروتئین را دارند. هر ۱۰ تا ۱۲ فندق، ۲ گرم پروتئین و ۲۱ گرم چربی دارد. هر ۱۸ تا ۲۰ نصف گردو، ۳ گرم پروتئین و ۲۰ گرم چربی دارد. گردو پیکان کمترین مقدار پروتئین و بیشترین مقدار چربی را دارد.

بهترین آجیل‌ها برای قلب
اگرچه همه آجیل‌ها حاوی چربی‌های امگا ۳ هستند که برای سلامتی قلب بسیار مفید است، گردو حاوی آلفا لینولئیک اسید است که به آریتمی قلب بسیار کمک می‌کند. مطالعات متعددی نشان داده است که گردو به اندازه روغن زیتون در کاهش التهاب و اکسیداسیون در رگ‌ها بعد از خوردن یک وعده غذایی چرب مفید است. محققان نشان داده‌اند که خوردن ۸ عدد گردو در روز اثرات بسیار مثبتی روی قلب می‌گذارد.

بهترین آجیل‌ها برای مغز
بادام زمینی به علت حجم بالای فولات، ماده‌ای معدنی که برای مغز ضروری است از زوال شناختی مغز جلوگیری می‌کند. بادام زمینی حاوی ویتامین E  و چربی‌های مفید است که برای مغز بسیار مفید است. علاوه بر این، بادام زمینی برای سبزی‌خوارها و زنان باردار نیز بسیار مفید است.

منبع: جام نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ