سوابق هیئت مدیره جدید پدیده شاندیز

0
احمد نوروزی سمت‌های شهردارسابق مشهد و مدیرعامل فعلی شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه شرق،سید مهدی درهمی مدیر عامل سابق منطقه نمونه گردشگری سپاد و مدیریت اجرایی سابق طرح بزرگ میدان شهدا ،عباس محتاج معاونت امنیتی و انتظامی سابق وزارت کشور و استاندارسابق قم و عبدی از اعضای قبلی هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری پدیده به عنوان اعضای هیئت مدیره جدید پدیده شاندیز معرفی شدند.
همچنین «آشنایی» از مدیران با تجربه حوزه‌های عمرانی و بازنشسته بانک صادرات نیز طبق قرار با توجه به طلب حدود هزار میلیارد تومان بانک صادرات از پدیده شاندیز در هیئت مدیره جدید حضور دارد.
به گفته علی رسولیان، روند انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره کاملا قانونی طی شده و علاوه بر افراد یاد شده یک نفر از سهامداران نیز به عنوان بازرس یا ناظر در جلسات هیئت مدیره حضور خواهد داشت.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی درباره گزینه ریاست هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پدیده به خبرنگار خراسان رضوی اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: این موضوع منوط به برگزاری جلسات آینده هیئت مدیره است و گزینه حامی مالی نیز هنوز قطعی نشده است.
رسولیان در پاسخ به این سوال که پس از انتخاب و معرفی اعضای هیئت مدیره وضعیت تسویه حساب با سهامداران چه خواهد شد؟ گفت:همچنان که قبلا هم در خبرها آمده و در صحبت‌های اخیر وزیر محترم کشور نیز به آن اشاره شده بود با توجه به این که تعداد زیادی از مردم در این پروژه‌ها سهام خریداری کرده‌اند ،تصمیم بر ادامه فعالیت شرکت پدیده است که در این زمینه به منظور پیدا کردن حامی مالی و تسویه حساب بدهی‌های این شرکت در حال رایزنی با بانک‌ها و سرمایه گذاران مختلف هستیم. یکی از این گزینه‌ها تشکیل کنسرسیوم بانکی در حمایت از این شرکت است .
وی در باره حضور بانک صادرات به عنوان حامی مالی این شرکت نیز تصریح کرد: نمی‌توان در این زمینه نظر قطعی داد چراکه هنوز مذاکرات به سرانجام نرسیده است.
در همین باره احمد نوروزی عضو هیئت مدیره جدید شرکت سرمایه گذاری پدیده ضمن تایید خبر عضویت خود گفت: با وجود تعیین هیئت مدیره جدید هنوز جلسات مجمع تشکیل نشده است و برای اعلام نظر باید منتظر تشکیل جلسات بود تا متناسب با توانمندی‌ها و امکانات موجود برای آینده پروژه و سهامداران تصمیم گرفت .
وی اضافه کرد: اولویت اصلی تلاش برای شروع به کار مجدد پروژه است چراکه تامین منابع مالی مورد نیاز برای پاسخ گویی به انتظارات مردم و سهامداران نیازمند تامین اعتبارات لازم است .
موفقیت فیزیکی در پروژه پدیده ،کلید اصلی خروج از بحران است
همچنین سید مهدی درهمی نیز با تایید خبر عضویت خود در هیئت مدیره جدید پدیده در گفت وگو با خراسان رضوی گفت: تغییرات رسمی هیئت مدیره در حال انجام است و هنوز هیئت مدیره با ترکیب کامل و جدید خود جلسه‌ای نداشته است اما به نظر می‌رسد با توجه به پیگیری‌های جدی استاندار خراسان رضوی و ستاد تدبیر استان برای حل سریع این موضوع از ابتدای سال آینده شرکت پدیده با هیئت مدیره جدید به شکل رسمی و قانونی فعالیت خود را ادامه دهد .
وی اضافه کرد: تشکیل هیئت مدیره جدید به معنای حذف نظارت دستگاه قضایی و وزارت کشور نیست بلکه هم قوه قضاییه و هم حاکمیت از طریق استانداری خراسان رضوی و ستاد تدبیر استان بر فعالیت این مجموعه نظارت خواهند داشت.
عضو جدید هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری پدیده تصریح کرد: مدیران استانی و کشوری و اعضای ستاد تدبیر در مجموع بر این اعتقادند که پروژه پدیده شاندیز از نظر فنی ،مهندسی و طراحی ،پروژه اقتصادی خوبی است و از آن جا که در افق توسعه استان نیز موضوع گردشگری مبتنی بر زیارت تاکید شده است در راستای افزایش ظرفیت‌های میزبانی در استان و به ویژه مشهد لازم است از این پروژه و طرح‌های مشابه آن با تاکید بر رعایت قوانین و ضوابط حمایت شود .
وی با بیان این که اگر کار پروژه به خوبی پیش برود هم به لحاظ روانی و هم از نظر جذب سرمایه گذاران جدید موثر خواهد بود ،افزود: در تلاشیم تا هر چه سریع تر این پروژه فعالیت مجدد خود را از سر بگیرد چراکه موفقیت فیزیکی در پروژه پدیده ،کلید اصلی خروج از بحران و بهبود شرایط خواهد بود.
درهمی در پاسخ به این سوال که وضعیت سهامداران پدیده در دوره جدید چه خواهد شد اظهار کرد: برابر قوانین و مقررات شرکت‌هایی که سهامی عام نیستند و سهام آن‌ها در بورس عرضه نمی‌شود نباید این تعداد سهامدار داشته باشند .با وجود این، چنین اتفاقی درباره شرکت پدیده افتاده است . بنابر این رویکرد ما این است تا فعالیت این شرکت و پروژه‌های آن در دوره جدید به گونه‌ای پیش برود تا سهامدارانی که می‌خواهند در آینده نیز این پروژه را همراهی کنند از سود مناسبی برخوردار شوند .وی همچنین در باره آن دسته از سهامدارانی که به دنبال فروش سهام و تسویه حساب با شرکت هستند نیز گفت:به طور طبیعی در بازار بورس هم ممکن است همیشه سهامدار موفق نشود سهام خود را با سود به فروش برساند اما سعی ما بر این است که حتی آن دسته از سهامدارانی که می‌خواهند سهامشان را بفروشند به نسبت میزان آورده هایشان در فضایی منصفانه به پول و سود سرمایه گذاری خود برسند.
درهمی در باره اخبار منتشر شده طی هفته‌های گذشته مبنی بر تعیین حامی مالی و تشکیل کنسرسیوم بانکی نیز گفت: مذاکرات به شکل جدی در حال انجام است اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است .بنابراین نمی‌توان جزئیات آن را رسانه‌ای کرد. اما مطمئن هستیم با شروع فعالیت مجدد پروژه ،سرمایه گذاران بسیاری برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی خواهند کرد .وی در پاسخ به این سوال که رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل جدید چگونه تعیین خواهند شد؟ تصریح کرد: پس از تشکیل جلسات ،هیئت مدیره جدید ،رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل را از بین خودشان یا بیرون از جمع انتخاب می‌کنند.در خور ذکر است
منبع: تابناک رضوی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ