چرا نوشیدن چای پررنگ مضر است؟

0

یک متخصص تغذیه اظهار داشت: افرادی که معده‌ای حساس دارند از خوردن زیاد چای اجتناب کنند چون ترشح اسید معده را تحریک می‌کند و به دلیل ماهیت اسیدی، در بروز زخم معده مؤثر است.

مضرات چای مجله سلامت متخصص تغذیه خواص چای
شراره حسینی اظهارداشت: چای در بین خانواده‌های ایرانی جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و کمتر کسی در کشور از خوردن چای اجتناب می‌کند.
وی افزود: اما برخی‌ها با رعایت نکردن اصول مصرف نه فقط چای بلکه تمام مواد غذایی باعث آسیب رساندن به بدن خود می‌شوند.
متخصص تغذیه تصریح کرد: خوردن چای پررنگ معمولاً برای بدن مناسب نیست و افرادی که دارای مشکلات قلبی یا معده‌ای حساس دارند باید از خوردن آن اجتناب کنند، اما چای کم رنگ می‌تواند جای آب را برای بدن پر کند.
وی با بیان این مطلب که معمولاً افراد سعی می‌کنند بعد از غذا چای بخورند، گفت: افراد می‌توانند با رعایت کردن فاصله زمانی بین مصرف غذا و میوه، چای را نیز در فواصل متفاوت استفاده کنند و آن را بلافاصله بعد از خوردن غذا میل کنند.
حسینی تصریح کرد: افرادی که معده‌ای حساس دارند از خوردن زیاد چای اجتناب کنند چون چای ترشح اسید معده را تحریک می‌کند و همچنین به دلیل ماهیت اسیدی خود، در بروز زخم معده مؤثر است.
متخصص تغذیه گفت: هر شخصی باید بنا به شرایط جسمی خود تغذیه‌ای متعادل را انتخاب کند تا دچار عوارض‌های گوناگون چاقی، کم خونی، فشار خون بالا، دیابت و غیره نشود.
منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ