۲۱۰ سال زندان برای زاویک زرگریان و واچه نیریان دو ایرانی در آمریکا

0

دو مرد ساکن ایالت کالیفرنیا به اتهام تلاش برای قاچاق محموله‌ای از تجهیزات نظامی به ارزش ۳ میلیون دلار به ایران، در آمریکا به دادگاه خواهند رفت.

به گزارش العالم، خبرگزاری رویترز نوشت این دو مرد که «زاویک زرگریان» (۵۲ ساله) و «واچه نیریان» (۵۷ ساله) نام دارند، در حومه لس‌آنجلس ساکن‌اند و چهارشنبه هفته گذشته به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شده‌اند.

«مری مک‌کورد»، از مسئولان وزارت دادگستری آمریکا، در این باره گفت: «اتهام های موجود در این دادخواست، تهدید بسیار جدی علیه امنیت ملی ماست؛ به عنوان یک ملت باید بتوانیم از تکنولوژی نظامی خود حفاظت کنیم و نگذاریم که بدون اجازه، به دست دیگران بیافتد.»

در صورت اثبات اتهامات این دو فرد، قاضی می‌تواند زرگریان را تا ۱۱۵ سال و نیریان را تا ۹۵ سال در زندان حبس کند.

روند رسیدگی به این پرونده از روز ۲۰ دسامبر (۳۰ آذر ماه) در دادگاه فدرال کلید می‌خورد؛ نام دو تبعه ایرانی با نام‌های «هنری ترمیناسیان» و «هرمز نوروز» هم در این پرونده دیده می‌شود. آمریکایی‌ها مدعی‌اند که ۲ نفر آخر در خاک ایران حضور دارند.

مأموران آژانس امنیت ملی آمریکا گفته‌اند که ترمیناسیان به آمریکا سفر کرده و حضوراً با زرگریان در خصوص خرید قطعات اف-۱۶ و اف-۱۸ مذاکره کرده است.

مظنون دیگر این پرونده یعنی نیریان متهم است که برای صادرات حلقه‌های لاستیکی مورد استفاده در جنگنده، با زرگریان و ترمیناسیان همکاری کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ