دلارهای عربی به لوسیانو ادینیو نساخت

0
ادینیو پس از بازگشت دوباره به لیگ برتر ایران مقابل گسترش فولاد ۲ گل زد و تا هفته دهم با ۵ گل زده تهدیدی جدی برای مهدی طارمی، مدافع عنوان آقای گلی و البته محمد قاضی، آقای گل فعلی لیگ برتر به شمار می رود.
امیر قلعه‌نویی با توجه به خاطره خوشی که از ادینیوی برزیلی داشت روی این بازیکن ریسک کرد و او را پس از یک فصل ناامید کننده در قطر دوباره به تبریز بازگرداند. ژنرال شاید تا همین هفته قبل نگران بود که ریسکش روی بازیکنی که قبلا دو باره عنوان آقای گلی لیگ برتر ایران را بدست آورده بود جواب ندهد اما این مهاجم برزیلی با زدن دو گل در دربی تبریز موجبات پیروزی پرگل تیمش مقابل گسترش فولاد تبریز را فراهم کرد تا نشان دهد این بازیکن در حال نزدیک شدن به فرم ایده‌آل قبلی است.
مهاجم تراکتور بیوگرافی لوسیانو ادینهو اسامی بازیکنان تراکتورسازی تبریز اخبار ورزشی

* ۲ گلی که ادینیو کم دارد
این فصل ششمین سالی است که مهاجم برزیلی تراکتورسازی تبریز در لیگ برتر ایران توپ می‌زند و در این مدت توانسته دو بار عنوان آقای گلی را از آن خود کند.

ادینیو یک بار در فصل دهم با پیراهن مس کرمان در ۳۳ بازی ۲۲ گل زد و آقای گل شد و یک بار هم در چهاردهمین دوره لیگ موفق شد در ۳۰ بازی ۲۰ بار دروازه حریفان را باز کرده و برای دومین بار عنوان آقای گلی را بدست بیاورد.
جالب اینکه ادینیو در دو فصلی که توانسته عنوان آقای گلی را کسب کند تا هفته دهم مسابقات ۷ گل به ثمر رسانده بود و این در حالیست که این بازیکن در این فصل تا هفته دهم در ۷ بازی به طور ثابت به میدان رفته، در دو بازی به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شده و در یک بازی به میدان نرفته و توانسته تا اینجای کار ۵ گل به ثمر برساند.
مهاجم تراکتور بیوگرافی لوسیانو ادینهو اسامی بازیکنان تراکتورسازی تبریز اخبار ورزشی
با مقایسه عملکرد این فصل ادینیو با دو فصلی که او آقای گل شد می‌بینیم این بازیکن دو گل کم آورده است. حال باید ببینیم او می‌تواند تا پایان فصل خودش را در کورس آقای گلی حفظ کند یا نه.

* پول اعراب به ستاره برزیلی لیگ ایران نمی‌سازد
پای ادینیو از لیگ هشتم به فوتبال ایران باز شد. این بازیکن در لیگ‌های هشتم، نهم و دهم در مس کرمان حضور داشت و روزهای خوبی را برای خودش و کرمانی‌ها رقم زد تا جایی که حتی بحث حضورش در تیم ملی فوتبال ایران هم مطرح شد. درخشش ستاره آن روزهای فوتبال ایران اما از چشم اعراب حوزه خلیج فارس دور نماند و خیلی زود تور تیم‌های عربی برای صید شاه ماهی لیگ برتر فوتبال ایران پهن شد و دلارهای عربی باعث شد تا این بازیکن چشم به همه روزهای خوبش در ایران بسته و الشارجه را برای ادامه فوتبالش برگزیند.

حضور دو فصلی این بازیکن در الشارجه امارات اما با موفقیت همراه نشد. برزیلیِ جذاب برای ایرانی‌ها در دو فصل حضورش در الشارجه تنها در ۲۰ مسابقه به میدان رفت و ۱۰ گل زد تا با اولین پیشنهاد از مسی‌ها دوباره فیلش هوای هندوستان کند.
 مهاجم تراکتور بیوگرافی لوسیانو ادینهو اسامی بازیکنان تراکتورسازی تبریز اخبار ورزشی
او در لیگ سیزدهم دوباره با پیراهن مس در لیگ برتر ایران دیده شد اما این بار در ۲۷ بازی تنها ۸ گل زد و نتوانست روزهای خوبش را تکرار کند. ادینیو لیگ سیزدهم با پیشنهاد تراکتورسازان روبرو شد و راهی تبریز شد تا دوباره به عنوان گلزن برتر لیگ خودنمایی کند و در تراکتورسازی در ۳۳ بازی ۲۰ گل زد و دوباره آقای گل شد.
آقای گلی او در لیگ ایران باز هم باعث شد تا اعراب حوزه خلیج فارس و این بار قطری‌ها به سراغ این بازیکن بیایند. آقای گل لیگ هشتم و چهاردهم ایران این بار راهی السیلیه قطر شد اما بازهم دلار اعراب به او نساخت چرا که در ۱۵ بازی تنها یک گل زد.
مهاجم تراکتور بیوگرافی لوسیانو ادینهو اسامی بازیکنان تراکتورسازی تبریز اخبار ورزشی
با شروع لیگ شانزدهم امیر قلعه‌نویی که با تراکتورسازی اهدافش را دنبال می‌کند به امید تکرار روزهای خوبش با تراکتور ریسک کرد و به سراغ این بازیکن برزیلی رفت.

* گسترشی‌ها فراری از لوسیانو
لوسیانو ادینیو این هفته با پیراهن تراکتورسازان در دربی تبریز مقابل گسترش فولاد قرار گرفت و دو گل برای تیمش به ثمر رساند تا نشان دهد همچنان مهاجمی خطرناک و زهردار است.

جالب اینکه مهاجم برزیلی مورد اطمینان قلعه‌نویی در لیگ چهاردهم هم در بازی مقابل گسترشی‌ها که در نهم آبان‌ماه سال ۹۳ برگزار شد توانست دو بار دروازه این تیم تبریزی را باز کند و تراکتور در آن دیدار ۲ بر یک از سد همشهری خود گذشت.

* روزهای پرگل برای بازیکن محبوب کرمان و تبریز
ادینیو تا امروز در لیگ ایران ۱۲ بار توانسته در هر بازی بیش از یک گل وارد دروازه حریفان کند. او در لیگ نهم در مس کرمان در یک بازی دو گل زد و در یک بازی ۳ گل، در لیگ دهم بازهم با پیراهن مس در ۵ بازی دو گل زد و در یک بازی هم ۵ گل به ثمر رساند.

این مهاجم برزیلی در لیگ سیزدهم تنها یک بار توانست در یک بازی دو گل بزند. او در لیگ چهاردهم ۳ بار توانست در یک بازی دو گل بزند و در لیگ شانزدهم هم تا هفته دهم یک بار توانسته در یک بازی ۲ گل به حریف تراکتورسازی بزند.
منبع : مشرق
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ